ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Αντιδράσεις ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ-ΠΕΕΜΑΓΕΝ στο ν/σ για το yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014 15:07
Σε σύσκεψη στα γραφεία της συγκαλεί για την Τετάρτη 26 τρέχοντος η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού η οποία σε κοινή ανακοίνωσή της με τις Ενώσεις Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής και Μαγείρων ζητά από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να συγκαλέσει άμεσα την εκτελεστική επιτροπή προκειμένου να εξετάσει θέματα που αφορούν τη ναυτεργασία.
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στο επίκεντρο των δράσεων της HELMEPA στο Ηράκλειο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 16:46
Συνεχίζονται με επιτυχία για 2η εβδομάδα στο Ηράκλειο Κρήτης οι δράσεις της ενημερωτικής Εκστρατείας της HELMEPA για το Θαλάσσιο Περιβάλλον και τις Επιστήμες. Την πραγματοποίηση της Εκστρατείας σε 12 πόλεις της Ελλάδας υποστηρίζει το Bρετανικό κοινωφελές ίδρυμα Lloyd's Register Foundation (the Foundation).
Η δωρεά του Ιδρύματος Ευγενίδου προς την ΑΕΝ Κεφαλονιάς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 15:53
Στην απόφαση του Ιδρύματος Ευγενίδου να προχωρήσει σε δωρεά ύψους 400.000 ευρώ για την αποκατάσταση των κτιριακών ζημιών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Κεφαλονιάς, στη μνήμη του αείμνηστου εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, απαντώντας, στην Βουλή, σε ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της ΔΗΜΑΡ κ. Σπύρου Λυκούδη για τις Ακαδημίες Ε.Ν. και τον εκσυγχρονισμό τους.
Πειρατεία: «Άγνωστος Χ» στην εξίσωση η Δ. Αφρική
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 14:45
«Γρίφο» ή μάλλον «άγνωστο Χ» φαίνεται ότι αποτελεί ο αριθμός των περιστατικών πειρατικών επιθέσεων στις ακτές της Δυτικής Αφρικής αλλά και της έκτασης που λαμβάνουν αυτά καθώς δεν φαίνεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων, να υπάρχουν σαφή στοιχεία εν αντιθέσει με την περίπτωση της Ανατολικής Αφρικής.
Έχασαν το πλοίο 450 σπουδαστές ΑΕΝ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 14:31
Περισσότεροι από 450 σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) ψάχνουν πλοίο για να κάνουν το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι σύμφωνα με όσα είπε στη Βουλή σήμερα Πέμπτη 13 Μαρτίου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Επικρατείας της Δημοκρατικής Αριστεράς, Σπύρου Λυκούδη, σχετικά με «την αντιμετώπιση των προβλημάτων στη λειτουργία των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού».
Επισημαίνεται ότι λίγες ημέρες πριν στο συνέδριο για τη ναυτική εκπαίδευση που οργάνωσε το Ίδρυμα Ευγενίδου, ο κ. Γιάννης Πλατσιδάκης, διευθύνων σύμβουλος της Anangel Maritime, μιλώντας εκ μέρους της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (εδώ η ομιλία του) είπε ότι πως στις άμεσες προτεραιότητες της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είναι η ενεργοποίηση, μέσω νόμου, της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί μεταξύ εφοπλισμού και Πολιτείας, η οποία προβλέπει ότι όλες οι εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων που έχουν εμπορικά πλοία σε ξένα νηολόγια, να συμμετέχουν στην θαλάσσια εκπαίδευση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Με το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα που παρατηρείται με το δεύτερο μπάρκο των σπουδαστών.
Στην ομιλία του ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτική εκπαίδευση για τα οποία «ελέγχεται» μάλιστα και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Διαβάστε στη συνέχεια την ομιλία του κ. Βαρβιτσιώτη:
«Ευχαριστώ το συνάδελφο για την ευκαιρία που μου δίνει να συζητήσουμε ένα κρίσιμο θέμα, το οποίο πλέον έχει μπει στην πρώτη θέση της ατζέντας των προτεραιοτήτων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Θα σας πω ότι σε πάρα πολλά από αυτά τα στοιχεία που παραθέσατε συμφωνούμε. Έτσι είναι η κατάσταση. Γίνεται όμως μία σοβαρή προσπάθεια να αναστραφεί και γίνεται με τη συνδρομή και του Ναυτιλιακού κλάδου. Ήδη η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει προχωρήσει στην ανακατασκευή του ΚΕΣΕΝ που είναι το Κέντρο Επιμόρφωσης και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης των Ναυτικών και προχωράει και στην επισκευή των κτηριακών υποδομών άλλων ακαδημιών.
Μετά το δυσάρεστο συμβάν του σεισμού της Κεφαλονιάς, είχαμε τη γενναιόδωρη προσφορά, ύψους τετρακοσίων χιλιάδων ευρώ, από το ίδρυμα Ευγενίδη, που συνδράμει τη ναυτική εκπαίδευση εδώ και εξήντα χρόνια. Μια προσφορά του Προέδρου του, Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη, για την αποκατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Κεφαλονιάς. Θα προχωρήσουμε και στις υπόλοιπες ΑΕΝ να φτιάχνουμε τις υποδομές, ώστε τουλάχιστον να είναι σε ένα υψηλότερο επίπεδο.
Είναι γεγονός ότι στα θέματα Ναυτικής Εκπαίδευσης, παρότι η χώρα είναι πρωταθλητής στη Ναυτιλία, έχουμε μείνει πίσω και γι’ αυτό βρισκόμαστε υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κάνουμε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να πιστοποιήσουμε τις σχολές μας με ISO και να προχωρήσουμε σε μία αναβάθμιση, όπως σας είπα, στον κτηριακό εξοπλισμό, όπως, επίσης και στην υλικοτεχνική υποδομή. Τέτοια έργα έχουν ενταχθεί σε διάφορα ΠΕΠ, όπως στο ΠΕΠ Μακεδονίας, για την ανάπτυξη και επισκευή της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στη Μηχανιώνα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το προσωπικό και τις προκηρύξεις στις οποίες αναφερθήκατε, θέλω να σας ενημερώσω ότι για πρώτη φορά φέτος βγήκε μία ενιαία προκήρυξη, ακριβώς για να σταματήσει να είναι διαφορετικός ο τύπος της προκήρυξης για την πρόσληψη ωρομισθίων καθηγητών από Ακαδημία σε Ακαδημία. Φάνηκε ότι έφερε αποτελέσματα, παρότι είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από ναυτοδιδασκάλους να έρθουν και να διδάξουν.
Είμαστε ήδη σε έναν ανοιχτό διάλογο με τους φορείς, με την Ένωση των Εκπαιδευτικών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού για να δούμε πώς θα μπορέσουμε μέσα στα στενά δημοσιονομικά πλαίσια να προσελκύσουμε ικανούς ναυτοδιδασκάλους, με στόχο να παρέχουμε υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες στους σπουδαστές μας.
Κύριε Πρόεδρε, συμμερίζομαι απόλυτα την αγωνία του συναδέλφου και, ενδεχομένως, αν ήμουν στη θέση του θα ήμουν πιο οξύς στους τόνους της κριτικής. Γιατί πράγματι, ενώ έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα στην Ναυτιλία, δεν έχουμε καταφέρει να εκσυγχρονίσουμε, να αναβαθμίσουμε και να κρατήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στη ναυτική εκπαίδευση, ανάλογο με το τι συμβαίνει σε όλο τον κλάδο της Ναυτιλίας. Και είμαι πάρα πολύ ειλικρινής σε αυτό.
Θα σας πω ότι υπάρχει και δυστοκία και από την πλευρά της Ελληνικής Εφοπλιστικής Κοινότητας για να προχωρήσει. Παρότι, γίνονται οι δωρεές από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και από πάρα πολλές Ναυτιλιακές εταιρείες προς τις Ακαδημίες, από την άλλη σήμερα, είναι περίπου τετρακόσιοι πενήντα σπουδαστές που έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης και δεν βρίσκουν το δεύτερο θαλάσσιο ταξίδι για να ολοκληρώσουν την εκπαίδευση τους.
Γιατί το βασικό μας πρόβλημα ποιο είναι; Η Ναυτική Εκπαίδευση είναι πολύ ιδιόμορφη. Δεν μαθαίνεις να κουμαντάρεις ένα καράβι στο θρανίο. Κάποιες θεωρητικές υποδομές παίρνεις και αυτή τη γνώση πρέπει να την μάθεις πάνω στο πλοίο. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και με όλες τις διεθνείς συνθήκες, εξάλλου, η εκπαίδευση του ναυτικού γίνεται βασικά πάνω στο πλοίο. Χρειάζεται, λοιπόν, να απορροφώνται οι απόφοιτοι των σχολών για να ολοκληρώσουν, επιτέλους, το δεύτερο εκπαιδευτικό τους ταξίδι, το δεύτερο εκπαιδευτικό τους μπάρκο, και γενικά τον κύκλο εκπαίδευσης. Να πάρουν, δηλαδή, το δίπλωμα είτε του Γ’ Μηχανικού είτε του Ανθυποπλοιάρχου.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, εμείς προχωρήσαμε και στην εξομοίωση των ασφαλιστικών εισφορών των σπουδαστών για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι στα πλοία με την ελληνική σημαία, για να δώσουμε, ακριβώς, περισσότερες θέσεις απασχόλησης και εκπαίδευσης στους αποφοίτους μας. Διότι όποια και να είναι η κτηριακή υποδομή, όποιο κι αν είναι το επίπεδο των Ναυτοδιδασκάλων, η καρδιά της ναυτικής εκπαίδευσης γίνεται πάνω στο καράβι. Και αν δεν έχουμε θέσεις που θα μπορούν να εκπαιδευτούν πάνω στο καράβι οι απόφοιτοι των σχολών μας, ουσιαστικά θα φτιάξουμε πολυτελείς υποδομές, οι οποίες όμως δεν θα έχουν κανένα αντίκρισμα.
Αυτή είναι η δική μας αγωνία. Και αυτή είναι η δική μας πίεση. Και εκεί βρισκόμαστε σε μία διαρκή διαβούλευση και πίεση προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και όλο τον κλάδο, ώστε να απασχολήσουν αυτά τα παιδιά, αυτούς τους αποφοίτους. Να τους απορροφήσουν ώστε να έχουμε αυξημένη απασχόληση στον κλάδο της Ναυτιλίας».
Σε «ορθή ρότα πλέει» το νομοσχέδιο για το yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014 15:20
«Λειτουργικό» για τους χρήστες νομοθετικό πλαίσιο θα παραδώσει η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με την ψήφιση του από την Βουλή του σχεδίου νόμου για τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού («τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις») που αφορά στο yachting που εισήχθη σήμερα στη Βουλή.
Ασία-Ευρώπη: Θετικές οι προβλέψεις για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 11 Μαρτίου 2014 14:14
«Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται». Ή κάπως έτσι αφού τα πρώτα στοιχεία που είδαν το φώς της δημοσιότητας για τα επίπεδα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους εμφανίζουν αύξηση της τάξης του 8% (lloyd's List)στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης.
Τα στοιχεία που λίγο ως πολύ είναι σε γνώση των επιτελικών στελεχών των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν μοιραία περιέλθει σε γνώση και των ειδικών αναλυτών που εικάζουν ότι το πρώτο τρίμηνο τουλάχιστον θα υπάρχει θετικό πρόσημο στην αύξηση των διακινούμενων φορτίων. Γεγονός που οδηγεί σε συμπέρασμα ότι δεν θα «ανοίξει πολύ η ψαλίδα» με το τονάζ που έρχεται να προστεθεί καθώς συνεχίζονται οι συζητήσεις περί πλεονασματικού τονάζ.
Τα στατιστικά περί των εμπορευματικών ροών επίσης εμφανίζουν θετικά πρόσημα και σε σχέση με την περσινή περίοδο γεγονός που έρχεται πιθανώς να δικαιολογήσει και τις επιλογές των εταιριών να ναυπηγήσουν μεγαλύτερα πλοία σε ικανότητα μεταφοράς TEU. Αν και στο επίπεδο των ναυπηγήσεων οι συζητήσεις περί των συγκεκριμένων επιλογών, τις ταχύτητες των πλοίων αυτών, τα καύσιμα και τα περιβαλλοντικά καλά κρατούν.