Κυρ08242025

Last updateΔευ, 25 Αυγ 2025 6am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Και από Αύγουστο… χειμώνα (;)

container 8425«Όαση» εν μέσω θέρους και σοβαρών «μελτεμιών» στη διαμόρφωση των τιμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να αποτελεί η έναρξη της εποχής όπου εν όψει της χειμερινής περιόδου και της προμήθειας πρώτων και όχι μόνο υλών, αυξάνονται οι ροές.

Παναμάς: «Χαρά διελεύσεων» για boxships και LPG

container 00924Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία διελεύσεων από την ανανεωμένη διώρυγα του Παναμά καθώς αποκαλύπτεται ότι στην πλειοψηφία τους οι διελεύσεις που έγιναν μετά το άνοιγμα του αφορούν boxships και LPG.

Ναυπηγεία: Στην «αντεπίθεση» η Hyundai Heavy Industries

Hyundai Heavy Industries 000000000000«Πρίμα» έτρεξε για το μετοχικό της πλαίσιο το πρώτο τρίμηνο του έτους για την Hyundai Heavy Industries η οποία εμφάνισε την καλύτερη κερδοφορία από το 2013 και εντεύθεν σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.

Πως η Costamare ενισχύει την ρευστότητα της και υλοποιεί επενδύσεις

costamareringbellΗ Costamare η ναυτιλιακή εταιρεία που ίδρυσε ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος και διευθύνει ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος εξ ονόματος της οικογένειας, ανακοίνωσε πολύ δυνατά αποτελέσματα λαμβανομένων υπόψη και των συνθηκών της αγοράς για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Τα αποτελέσματα ήταν πάνω από τις προβλέψεις ενώ διατήρησε σταθερή τη μερισματική πολιτική.
Επισημαίνεται ότι η Costamare παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατάφερε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 να εμφανίσει κερδοφορία ύψους 37 εκατ. δολ και προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 0,46 δολ. έναντι των αναμενομένων 0,40 δολ ανά μετοχή.
H εισηγμένη στο NYSE, ναυτιλιακή εταιρεία της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, προκειμένου να ενισχύσει τη ρευστότητα της αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα στους μετόχους της να αποκτήσουν μετοχές με έκπτωση μέχρι 5% από την τρέχουσα αξία της μετοχής. Όσοι μέτοχοι δεν επιθυμούν τη συμμετοχή στο πρόγραμμα επανεπένδυσης του μερίσματος θα λαμβάνουν κανονικά το μέρισμα.
Η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου που ελέγχει το 65% περίπου των μετοχών της εταιρείας δεσμεύθηκε να επανεπενδύσει το σύνολο του μερίσματος του δεύτερου τριμήνου που ισοδυναμεί με ποσό 14 εκατ. δολ.
Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε μία νέα σύμβαση χρηματοδότησης ύψους 88 εκατ. δολ για την ναυπήγηση δυο από μία σειρά πέντε containerships , ενώ ανακοίνωσε και νέες ναυλώσεις για πλοία της.
Η νέα χρηματοδότηση και το πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη ρευστότητα της Costamare.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι το διανεμόμενο μέρισμα τα επόμενα τρίμηνα θα είναι μεν μειωμένο αλλά η μείωση θα είναι μικρότερη από Την αρχικά εκτιμώμενη

Δικαιώνονται οι ελληνικές επενδύσεις σε LNG carriers

pontoporos nautilia ploioΤο μεγάλο στοίχημα των LNG carriers αναμένουν να κερδίσουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έγιναν οι μεγαλύτεροι επενδυτές του κλάδου παγκοσμίως μετά το 2010. Για τις κινήσεις της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, που από το 2011 μέχρι και το τέλος του 2014 επένδυσε περισσότερα από 10 δισ. δολάρια για να παραγγείλει 52 LNG carriers παίρνουν θέση και δύο ναυτιλιακοί οίκοι, η Alibra Shipping που βάζει ερωτηματικά και η Drewry, η οποία ουσιαστικά δικαιώνει τον επενδυτικό πυρετό των προηγούμενων ετών για τα πλοία μεταφοράς LNG.

Ζήτημα με τις ναυπηγήσεις LNG

shipyard 95367Υπάρχει θέμα με τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση αυξάνεται αλλά όχι ο ρυθμός των ναυπηγήσεων.

Εμπορευματοκιβώτια: Ανοδικά δείκτες και εκτιμήσεις

Container 00Σημαντικές αυξήσεις στους δείκτες δραστηριότητας με ορίζοντα το 2021 διαβλέπουν αναλυτές στον τομέα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τα εμπορευματοκιβώτια σε «πείσμα» των διακυμάνσεων που καταγράφονται στην παγκόσμια οικονομία και που βεβαίως επηρεάζουν και τον εν λόγω τομέα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter