Δευ01132025

Last updateΔευ, 13 Ιαν 2025 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019

nautiliaΑύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί  η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (δεύτερο τμήμα)

Δείτε εδώ την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου

Χωρίς άμεσες επιπτώσεις στον κλάδο η συγχώνευση Cosco-China Shipping

cosco logoΗ συγχώνευση της Cosco με την China Shipping, δεν θα έχει άμεση σημαντική επίπτωση στην αγορά πέρα από τα οφέλη (οικονομίες κλίμακος) που θα αποφέρεις τις δυο εταιρείες αποφαίνονται οι αναλυτές.

Σύμφωνα με την DNB Markets η συμφωνία θα δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των containerships που θα ελέγχει το 8% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Όμως η Maersk Line η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ελέγχει το 15,3% !
Τα προβλήματα του κλάδου των containerships είναι η πλεονάζουσα χωρητικότητα που έχει προκαλέσει ζημιές σε όλες τις εταιρείες πλην της Maersk. Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι στην ημερήσια διάταξη και μία περαιτέρω μείωση του αριθμού των εταιρειών θα ωφελήσει και την Maersk καθώς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη προσπάθεια εξορθολογισμού.
Μετά τι φήμες που είδαν το φως της δημοσιότητας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για συζητήσεις συγχώνευσης Cosco και China Shipping νέες αναφορές στο κινεζικό και διεθνή τύπο θεωρούν τη συμφωνία δεδομένη.
Η αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού τομέα της Κίνας είναι αναγκαία σύμφωνα με το Bloomberg.

Διαλύσεις: κατρακυλούν οι τιμές

dialitiriaΗ κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά 40% τουλάχιστον, αναφέρει για τις διαλύσεις ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».

Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς. Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια

Η Εθνική Ασφαλιστική ενισχύει το Λιμενικό Σώμα

ethnikiasfalistiki1Με ένα σκάφος τύπου Rib Cobra Royal 990, χωρητικότητας 10 ατόμων, ενίσχυσε τον επιχειρησιακό στόλο του Λιμενικού Σώματος η Εθνική Ασφαλιστική.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Εταιρία με την ενέργειά της αυτή εκφράζει την αναγνώρισή της στην πολύ σημαντική συνεισφορά και το σπουδαίο έργο που επιτελεί το Λιμενικό Σώμα σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες.
Το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ευχαρίστησε την Εθνική Ασφαλιστική για την προσφορά της αυτή. Στην ευχαριστήρια επιστολή αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση του κοινωνικού έργου του Λιμενικού Σώματος και κινητήρια δύναμη, για τη συνέχιση του έργου αυτού, ιδιαίτερα στην παρούσα δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε.
Το σκάφος περιήλθε στην ιδιοκτησία της Εθνικής Ασφαλιστικής συνεπεία ασφαλιστικού γεγονότος. Η απόφαση για τη δωρεά στηρίχθηκε σε εισήγηση του αρμόδιου Κλάδου που εγκρίθηκε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Σπύρο Μαυρόγαλο.

Στα ύψη οι ζημιές της DryShips λόγω της Ocean Rig

Στο αστρονομικό ύψος των 1,44 δισ. δολ ανήλθαν οι ζημιές της DryShips για το δεύτερο τρίμηνο του 2015, σαν αποτέλεσμα της απόσχισης της θυγατρικής Ocean Rig, που διαχειρίζεται ένα στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων.
Ειδικότερα, η Dryships ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ζημιά ύψους 1,44 δισ. δολ. έναντι ζημιών μόλις 5,6 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014, καθώς δεν ενσωματώνονται πλέον (μετά την 8 Ιουνίου 2015) τα αποτελέσματα της Ocean Rig στην Dryships λόγω μείωσης του ποσοστού μετοχών που κατέχει η δεύτερη στην πρώτη κάτω από το 50%, με αποτέλεσμα έκτακτες εφάπαξ ζημιές άνω των 1,3 δισ. δολ.
Η πτώση του ποσοστού κάτω του 50% του μετοχικού κεφαλαίου σημειώθηκε πρόσφατα με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανταλλαγής δανείου ύψους 120 εκατ. δολ. της Ocean Rig προς τη μητρική της Dryshsips με μετοχές της Οcean Rig.-
Τα έσοδα τριμήνου
Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της Dryships μειώθηκαν στα 403,18 εκατ. δολ. έναντι 527,67 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 42,23 εκατ. δολ. έναντι 49,61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2015, ενώ τα έσοδα από τον τομέα των δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν στα 54,8 εκατ. δολ. έναντι 36,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν ο κλάδος έχει θετική ρότα.
Τα έσοδα από τα drillships μειώθηκαν στα 323,7 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, τα συνολικά έσοδα της Dryships ανήλθαν στα 895,29 εκατ. δολ. έναντι 985,15 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Οι ζημιές της εταιρείας έφθασαν τα 1,49 δισ. δολ. έναντι ζημιών 40,18 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μειώθηκαν στα 87,83 εκατ. δολ. έναντι 103,02 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα από τα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν στα 104,87 εκατ. δολ. έναντι 79,93 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από την Ocean Rig μειώθηκαν στα 725,8 ετ. δολ. έναντι 802,19 εκατ. δολ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014.
Μη καταβολή μερισμάτων
Να σημειωθεί επίσης ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ocean Rig αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή μερισμάτων επικαλούμενο τις συνθήκες στην αγορά γεωτρήσεων, καθώς η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και η αύξηση των διαθεσίμων μονάδων γεώτρησης δεν επιτρέπουν βραχυπρόθεσμα βελτίωση της συγκεκριμένης αγοράς. Πάντως να σημειωθεί ότι η Ocean Rig στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 είχε κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ έναντι 69,6 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 8,2 εκατ. δολ. στα 433,2 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2104.
Η Dryships βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, καθώς προχωρεί και στην πώληση των δεξαμενοπλοίων σε private εταιρείες του κ. Οικονόμου. Η συμφωνία προβλέπει την αγορά των δέκα πλοίων αντί 536 εκατ. δολαρίων. Ηδη έχει παραδώσει πέντε δεξαμενόπλοια, ενώ αναμένεται να παραδώσει στον νέο ιδιοκτήτη τα υπόλοιπα πέντε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2015.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, ο κ. Οικονόμου σημειώνει ότι η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο.
Η πορεία της μετοχής
Η μετοχή της Dryships διαπραγματεύεται σε μία τιμή χαμηλότερη του ενός δολαρίου (0,45 δολ.) και πρέπει μέχρι τις 12 Οκτωβρίου να βρεθεί και πάλι πάνω από το ένα δολάριο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας, διαφορετικά θα διαγραφεί από το χρηματιστήριο.
Η διοίκηση σχεδιάζει reverse split, ωστόσο δεν συμπλήρωσε την απαιτούμενη απαρτία στην τελευταία συνέλευση και εκτιμάται ότι θα λάβει μία νέα προθεσμία για επιπλέον 180 ημέρες από τις χρηματιστηριακές αρχές για να προσαρμοσθεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.

πηγη: naftemporiki.gr

Αυξάνονται και πληθύνονται τα ψυγεία εμπορευματοκιβώτια

Drewry reeferΓια αύξηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων κάνουν λόγο τα τελευταία στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας αλλά και του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων –ψυγείων που διακινούνται με πλοία του τομέα.

Παναμάς: Το Ελ- Νίνιο προκαλεί προβλήματα στη διέλευση της διώρυγας

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά θα μειώσει προσωρινά το μέγιστο βύθισμα των πλοίων που μπορούν να διέρχονται από το κανάλι, λόγω της ξηρασίας που έχει προκαλέσει το φαινόμενο Ελ Νίνιο, όπως γνωστοποίησε η ίδια χθες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter