«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια-Ουραγός η Ελλάδα…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 10 Νοεμβρίου 2019
«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια όσον αφορά στο συνδυασμό πλοίου σιδηροδρόμου στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Τα στοιχεία που έρχονται από αναλύσεις που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας το περασμένο... έτος εμφανίζουν τα λιμάνια της Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας να καταγράφουν αύξηση στη διετία που αγγίζει και το 63%. Το γεγονός υποδηλώνει τη σημασία που προσδίδεται από την εφοδιαστική και τα logistics γενικότερα στις σιδηροδρομικές καλύψεις των λιμένων αλλά και στον εν εξελίξει «σιδηροδρομικό ανταγωνισμό» μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Μεσογείου με το λιμάνι της Κωστάντζα να σημειώνει ένα ποσοστό 17 % έναντι των λοιπών λιμένων της Μ. Θάλασσας. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζει ένα «αναιμικό» ποσοστό της τάξης του 1,2% με σιδηροδρομικές μεταφορές έναντι του συνόλου των μεταφορών όταν μάλιστα ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται κοντά στο 17%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην Ελλάδα δεν μπορεί ουδείς να προσάψει εμμονή στις οδικές μεταφορές αλλά έλλειψη ορθής πολιτικής στον τομέα των επίγειων μεταφορών χάρη στην οποία οι σιδηροδρομικές υποδομές κατόρθωσαν να βγουν στο «προσκήνιο» την τελευταία δεκαετία με την περίπτωση του Πειραιά να είναι χαρακτηριστική όπως και αυτή της Αλεξανδρούπολης.
Η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά και η τέταρτη προβλήτα
Σήμερα η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο, όταν και εφ όσον η γραμμή λειτουργήσει με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές των γραμμών υπερταχείας διέλευσης, θα αποτελέσει το κύριο όπλο του ΟΛΠ στην κατάκτηση ακόμη και της τρίτης θέσης στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση των έργων της τέταρτης προβλήτας, την τάχιστη ανάπτυξη της οποίας η Δ.Ν.Ε. χαρακτήρισε απαραίτητη, το λιμάνι θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστεί σε μικρούς χρόνους τους νέους όγκους φορτίων που θα καταπλέουν από την Ασία με το σιδηρόδρομο να παρέχει αυτή την ζωτικής σημασίας ευχέρεια. Ως γνωστόν το λιμάνι του Πειραιά μετά την ιδιωτικοποίησή του στη COSCO, έχει αναπτύξει την παροχή σιδηροδρομικής υπηρεσίας στους πελάτες του με κύριους τελικούς προορισμούς τα Βαλκάνια, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία και την Πολωνία αθροίζοντας το 80% του ελληνικού σιδηροδρομικού φορτίου μέχρι την κεντρική Ευρώπη.
«Τρέχουν» και τα προγράμματα διασύνδεσης στην ΕΕ
Στο μεταξύ European Sea Ports Organisation (ESPO) και European Federation of Inland Ports (EFIP)σχηματοποίησαν ένα βασικό πλαίσιο με τίτλο “Ports in the European Rail System” το οποίο και αναφέρει πέντε βασικές παραμέτρους μεταξύ των οποίων και εκείνη που επισημαίνει ότι τόσο τα θαλάσσια λιμάνια όσο και τα εσωτερικά βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε αστικούς ιστούς. Όπως αναφέρεται οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν καλή περιβαλλοντική απόδοση και αποτελούν αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Επίσης τονίζεται ότι οι «Έξυπνες» σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων είναι απαραίτητες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης των σιδηροδρόμων ως βιώσιμου τρόπου μεταφοράς και για τη συμμόρφωση με τις προτεραιότητες που ορίζονται στη ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να σημειωθεί ότι στην τελευταία εικοσαετία του περασμένου αιώνα σε επίπεδο Ε.Ε. αλλά και στην εικοσαετία που διανύουμε του 21ου αιώνα έχουν δαπανηθεί ιδιαίτερα μεγάλα κονδύλια για τη βελτίωση υποδομών, τη διασύνδεση λιμένων αλλά και την μετατόπιση των κομιζόμενων φορτίων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Πέρασε το 60% της Pearl στην Ocean Rail Logistics της COSCO
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 10 Νοεμβρίου 2019
Στα γραφεία της PCT SA ολοκληρώθηκαν χθες οι διαδικασίες εξαγοράς του 60% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας PEARL από την OCEAN RAIL LOGISTICS, η οποία είναι εταιρία που ανήκει 100% στον όμιλο της COSCO Shipping.
Ι. Πλακιωτάκης: Σημαίνων ο ρόλος των logistics για την ανάδειξη των λιμένων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 09 Νοεμβρίου 2019
Σε πτυχές της νέας λιμενικής πολιτικής αναφέρθηκε νωρίτερα απόψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης απευθύνοντας χαιρετισμό στο πλαίσιο της τελετής των εγκαινίων της 7ης διεθνούς έκθεσς Logistics Εφοδιαστική αλυσίδα 2019.
Εξοπλισμένα με υπολογιστές φόρτωσης τα νεότευκτα της Evergreen
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 09 Νοεμβρίου 2019
Ανεβάζει επίπεδο ασφάλειας για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Evergreen.
Δάνειο 100 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ στην COSCO
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις 09 Νοεμβρίου 2019
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ενέκρινε τη χορήγηση δανείου ύψους 100 εκατ. ευρώ προς την COSCO για την χρηματοδότηση του master plan , που «τρέχει» για το λιμάνι του Πειραιά.
Προσεχώς στα Κινεζικά ναυπηγεία εξοπλισμός από ελληνικές επιχειρήσεις
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Νοεμβρίου 2019
«Μια μεγάλη πόρτα» στην αγορά των Κινεζικών ναυπηγείων για τις ελληνικές επιχειρήσεις που κατασκευάζουν εξοπλισμούς για πλοία «άνοιξαν» ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης και ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πειραιώς κ. Β. Κορκίδης στους οποίου και «πιστώνεται» η επιτυχία του εγχειρήματος .