Γ. Πλακιωτάκης: Στρατηγικό πλεονέκτημα της Ελλάδας η ναυτιλία- «Κλειδί» η επένδυση της COSCO για προσέλκυση επενδύσεων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 15 Νοεμβρίου 2019
Στη σημασία και το ρόλο της ναυτιλίας για την χώρα αλλά και στις ευοίωνες προοπτικές για τον επενδυτικό ορίζοντα που δημιουργεί η επένδυση της COSCO στον Πειραιά αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης από το βήμα των εργασιών του Thessaloniki Summit 2019, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ).
Ειδικότερα ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως «η ναυτιλία είναι το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας» σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία «τις τελευταίες δεκαετίες είναι η πρώτη παγκόσμια δύναμη».
Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι θα πρέπει η ελληνική σημαία να καταστεί ανταγωνιστική, κάτι που -όπως είπε- «συνδέεται και με τη ναυτική εκπαίδευση».
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός σημείωσε ότι «υπάρχει δημόσια ναυτική εκπαίδευση αλλά με πολλαπλά προβλήματα» και εξήγησε επ’ αυτού: «ένα μόνο θα σας πω, ότι το 30% των καθηγητών είναι μόνιμοι και το 70% ωρομίσθιοι. Χρειάζεται αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, ότι ισχύει, δηλαδή, στα σύγχρονα ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κράτη».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «στόχος είναι το ελληνικό νηολόγιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα», σημειώνοντας πως από τα 5.000 πλοία του ελληνικού στόλου μόνο το 12% έχει ελληνική σημαία. «Θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να καταστήσουμε την ελληνική σημαία ανταγωνιστική», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η επένδυση της Cosco είναι το «κλειδί» που θα ξεκλειδώσει μελλοντικές επενδύσεις
«Η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά είναι το "κλειδί" που θα ξεκλειδώσει μελλοντικές επενδύσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην πατρίδα μας» υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης. Αναφερόμενος στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κίνα και του Κινέζου προέδου Σι Τζινπινγκ στην Ελλάδα, ο υπουργός σημείωσε ότι «για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουμε, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ανταλλαγή επισκέψεων μεταξύ Ελλάδας - Κίνας σε τόσο υψηλό επίπεδο».
Ο υπουργός τόνισε ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη πιστοποιεί στην πράξη ότι θέλει και επιθυμεί τις επενδύσεις» και πρόσθεσε: «μέσα σε τρεις μήνες εγκρίναμε το αναθεωρημένο master plan στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό τι δείχνει; ότι αυτή η κυβέρνηση στην πράξη θέλει τις επενδύσεις».
Συμπλήρωσε, δε, ότι οι σχέσεις Ελλάδας - Κίνας δεν περιορίζονται στο λιμάνι του Πειραιά. «Και μόνο το άνοιγμα κινεζικών τραπεζών- μιλάμε για την πρώτη και την τέταρτη τράπεζα του κόσμου- πιστοποιεί ότι υπάρχει πολύ μέλλον ακόμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Ανέφερε επίσης ότι «η πατρίδα μας συνεργάζεται με όλες τις χώρες, είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συνεννόηση και συνεργασία, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική οικονομία».
Μοχλός ανάπτυξης τα δέκα περιφερειακά λιμάνια
Αναφερόμενος στα περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Πλακιωτάκης τα χαρακτήρισε μοχλούς ανάπτυξης για τις τοπικές οικονομίες αλλά και σε εθνικό επίπεδο και σημείωσε ότι «ήδη με το ΤΑΙΠΕΔ είμαστε σε συνεννόηση, προκειμένου μέσα από μελέτες αξιοποίησης, βιωσιμότητας, να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε τον αναπτυξιακό ρόλο του κάθε λιμανιού ξεχωριστά».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα έχουμε πολύ σύντομα νέα για το συγκεκριμένο ζήτημα, θα υπάρξουν διεθνείς διαγωνισμοί, οπότε όλοι είναι ευπρόσδεκτοι. Αυτό που θέλω να πιστοποιήσω είναι ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα λιμάνια».
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ακόμα ότι «τα λιμάνια εντάσσονται στον εθνικό σχεδιασμό των logistics» συμπληρώνοντας πως «προφανώς και συνδέουμε την ανάπτυξη των λιμανιών με την ανάπτυξη του supply chain».
Γιατί καίγονται τα «κουτιά»;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 15 Νοεμβρίου 2019
Γιατί καίγονται τα «κουτιά» ή μάλλον γιατί «παίρνουν φωτιά» σε πλοία και λιμάνια; Η απάντηση που επιχειρήθηκε να δοθεί σε φόρουμ οι εργασίες του οποίου επικεντρώθηκε στην ασφαλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μάλλον είναι περίπλοκη.
Επενδυτική είσοδος εφοπλιστών στα Αττικά Πολυκαταστήματα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2019
Διευρύνεται δυναμικά το μετοχικό σχήμα που μεταξύ άλλων ελέγχει τα πολυκαταστήματα attica.
«Χειροπιαστά» τα θετικά αποτελέσματα των πρόσφατων ελληνο- κινεζικών επαφών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2019
Έτοιμος να ηγηθεί επιχειρηματικής αποστολής στην Κίνα για να υποστηρίξει και θεσμικά την προώθηση στα Κινεζικά ναυπηγεία εξοπλισμών που παράγουν Έλληνες κατασκευαστές για πλοία ελληνικών και όχι μόνο συμφερόντων που ναυπηγούνται εκεί δήλωσε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κ. Ι. Πλακιωτάκης
Οι Μινωικές Γραμμές στην εκδήλωση “CHINA: Time of XI”
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2019
Την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση “CHINA: Time of XI”, που συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το China Intercontinental Communication Center (CICC), στο ξενοδοχείο Hilton, στην Αθήνα. Μεταξύ των επιφανών προσκεκλημένων ήταν και ο Διευθύνων Σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών, κ Αντώνης Μανιαδάκης.
Αγορά Ξηρού Φορτίου: Ελπίζοντας σε σταθεροποίηση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2019
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ανοδική είναι η πορεία της προσφερόμενης χωρητικότητας, καθώς σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι παραδώσεις των πλοίων, για το 2019, παρουσιάζουν αύξηση 45% (ως προς την χωρητικότητα των πλοίων), σε σχέση με το 2018.