Χωρίς πυξίδα: ώρα να αλλάξουμε ρότα πριν πέσουμε στα βράχια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 09 Οκτωβρίου 2025
Του Ιάκωβου (Jack) Αρχοντάκη
Στρατηγικού Συμβούλου Ναυτιλιακών Επενδύσεων & Ναυλώσεων
Μια έκκληση προς όλα τα κόμματα που θέλουν να έχουν λόγο στο μέλλον
Επικαιροποιημένες οδηγίες για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου σε πλοία από την LR
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Οκτωβρίου 2025
Η Lloyd's Register (LR) δημοσίευσε επικαιροποιημένες οδηγίες για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου σε πλοία, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες και τους ναυπηγούς ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την υποστήριξη της ασφαλούς ανάπτυξης εναλλακτικών συστημάτων ισχύος.
6ο “Olympia Forum” - Στ. Γκίκας: «Η ανάπτυξη της Γαλάζιας Οικονομίας είναι ο Κινητήριος Μοχλός για ένα Βιώσιμο Μέλλον της Νησιωτικής Ελλάδας»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Οκτωβρίου 2025
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, παρέστη και μίλησε, στο ετήσιο Συνέδριο Ανάπτυξης "Olympia Forum", που πραγματοποιήθηκε στη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, στην Αρχαία Ολυμπία.
Νέοι ορίζοντες συνεργασίας: Επίσκεψη του Υπουργού Βιομηχανίας Σαουδικής Αραβίας στα Ναυπηγεία ΟΝΕΧ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Οκτωβρίου 2025
Νέα εποχή στις ελληνο-σαουδαραβικές σχέσεις εγκαινιάστηκε χθες με την επίσημη επίσκεψη του Υπουργού Βιομηχανίας και Ορυκτών Πόρων της Σαουδικής Αραβίας, κ. Bandar Ibrahim Alkhorayef, στα Ναυπηγεία του Ομίλου ΟΝΕΧ στην Ελευσίνα.
Ιαπωνικό «άλμα» στη ναυτιλία: 98% μείωση εκπομπών μεθανίου σε πλοία LNG
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Οκτωβρίου 2025
Μια σημαντική τεχνολογική πρόοδος στον αγώνα για πράσινη ναυτιλία πέτυχαν τρεις ιαπωνικές εταιρείες, επιτυγχάνοντας μείωση εκπομπών μεθανίου κατά 98% σε πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμο LNG. Το επίτευγμα αυτό ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Οι Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Kanadevia Corporation και Yanmar Power Solutions εργάζονται από κοινού στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη Τεχνολογίας Μείωσης Εκπομπών Μεθανίου για Πλοία με Καύσιμο LNG», που υποστηρίζεται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης (NEDO) μέσω του προγράμματος Green Innovation Fund.
Το έργο, που ξεκίνησε το 2021 και θα διαρκέσει έως το 2026, στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογίας ικανής να μειώσει δραστικά το λεγόμενο “methane slip” — το ποσοστό μεθανίου που εκπέμπεται ατελώς καμένο στην ατμόσφαιρα κατά τη λειτουργία κινητήρων LNG. Το μεθάνιο έχει έως και 25 φορές ισχυρότερη επίδραση στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από το διοξείδιο του άνθρακα, καθιστώντας τη μείωση των εκπομπών του κρίσιμη για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Δοκιμές στη θάλασσα με θεαματικά αποτελέσματα
Οι πρόσφατες δοκιμές πλήρους κλίμακας ξεκίνησαν τον Μάιο του 2025 με το πλοίο REIMEI, ένα μεγάλο φορτηγό μεταφοράς άνθρακα που χρησιμοποιεί καύσιμο LNG και ανήκει στον στόλο της MOL. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε δρομολόγια μεταξύ Ιαπωνίας και Αυστραλίας, υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.
Παρά τις μεταβαλλόμενες καιρικές και επιχειρησιακές συνθήκες, το σύστημα κατόρθωσε να πετύχει μείωση εκπομπών μεθανίου 98%, υπερβαίνοντας ακόμη και τα εξαιρετικά αποτελέσματα των δοκιμών ξηράς (93,8% μείωση σε πλήρες φορτίο).
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών έως το τέλος του 2026, οι τρεις εταιρείες σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε εμπορική εφαρμογή της τεχνολογίας από το 2027.
Το έργο έχει ήδη λάβει πιστοποίηση από τον ClassNK (Nippon Kaiji Kyokai), ο οποίος επαλήθευσε την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας στις δοκιμές ξηράς — μια σημαντική αναγνώριση που ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω εμπορική της αξιοποίηση.
Αν η τεχνολογία αυτή εφαρμοστεί ευρέως, θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων LNG και να αποτελέσει σημαντικό βήμα προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
Προς κυκλική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 08 Οκτωβρίου 2025
Η Sea-Intelligence διεξήγαγε μια ανάλυση του μελλοντικού παγκόσμιου ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης για τη βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.