Άρχισε η επιβίβαση προσφύγων στο "Ελευθέριος Βενιζέλος"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 16 Αυγούστου 2015
Εκατοντάδες Σύροι πρόσφυγες άρχισαν να επιβιβάζονται το πρωί της Κυριακής στο πλοίο «Ελ. Βενιζέλος», που εστάλη στην Κω για να τους στεγάσει προσωρινά. Υπολογίζεται ότι στο πλοίο θα φιλοξενηθούν συνολικά περίπου 2.500 Σύροι, ενώ εντός του θα γίνεται και η επεξεργασία των στοιχείων ταυτοποίησης των προσφύγων.
Το Σάββατο, περίπου 50 μετανάστες από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Ιράν συγκρούστηκαν έξω από το αστυνομικό τμήμα του νησιού με πέτρες, καθώς οι ίδιοι, ως οικονομικοί μετανάστες, δεν έχουν προτεραιότητα για επιβίβαση στο καράβι, όπως οι Σύροι, οι οποίοι έχουν καθεστώς πρόσφυγα λόγω του συριακού εμφυλίου πολέμου.
Πηγή:naftemporiki.gr
Χαμηλώνει η Maersk τις προσδοκίες για τα containerships
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 16 Αυγούστου 2015
Μειωμένα καθαρά κέρδη ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ο όμιλος της Maersk. Τα κέρδη υποχώρησαν στο 1,07 δισ. δολ. έναντι 2,25 δισ. δολ., το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα έσοδα του δανέζικου ομίλου διαμορφώθηκαν στα 10,5 δισ. δολ., μειωμένα 12%.
Τα κέρδη της Maersk Line ανήλθαν στα 499 εκατ. δολ. έναντι 543 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Οι προσδοκίες της Maersk Line για το σύνολο της χρήσης είναι λιγότερες θετικές καθώς αναμένει κέρδη χαμηλότερα των 2,2 δις. δολ του 2014. Η ζήτηση του παγκοσμίου εμπορίου στα containerships αναμένεται να αυξηθεί 2-4% αντί προηγούμενων εκτιμήσεων για 3-5%.
Τα κέρδη της θυγατρικής της APM Terminals που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ και ΟΛΘ μειώθηκαν στα 161 εκατ. δολ έναντι 223 εκατ. δολ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Η διοίκηση του Ομίλου προαναγγέλλει κινήσεις εξαγορών στον τομέα των θαλασσίων γεωτρήσεων. Τέλος η εταιρεία επανέλαβε την δέσμευση της για επαναγορά ιδίων μετοχών ύψους 1 δις. δολ
Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management του Πόλυ Χατζηιωάννου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 15 Αυγούστου 2015
Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management, εταιρεία διαχείρισης πλοίων του Πόλυ Χατζηιωάννου της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers, σύμφωνα με το maritimecyprus.com. Η Safety Management έχει έδρα την Αθήνα.
O Γενικός Διευθυντής τoυ Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Θωμάς Καζάκος έχει επιβεβαιώσει ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα επιλέγουν να ανοίξουν ναυτιλιακά γραφεία και στην Κύπρο. Περίπου 4% του παγκοσμίου στόλου διοικείται από την Κύπρο και ειδικότερα από τη Λεμεσό, αναφέρει το maritimecyprus.com. Η πόλη θεωρείται το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο διαχείρισης πλοίων στην ΕΕ με περισσότερες από 130 εταιρείες
Συμφωνία στο Eurogroup - Στα 26 δισ το ύψος της πρώτης δόσης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 15 Αυγούστου 2015
Σε θετικό κλίμα για την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το βράδυ της Παρασκευής η συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες με θέμα την έγκριση της συμφωνίας της Ελλάδας με τους δανειστές.
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου (Ντάισελμπλουμ, Ντομπρόφσκις, Ρέγκλινγκ) ο επικεφαλής του Eurogroup Γ.Ντάισελμπλουμ καλωσόρισε τη συμφωνία θεσμών-Ελλάδας σε ευθυγράμμιση με τα όσα συμφωνήθηκαν στις 12 Ιουλίου.
Ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα βήματα που έγιναν από την ελληνική πλευρά για την αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης, όπως τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν.
Ο ολλανδός αξιωματούχος μίλησε για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο τριετές πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, εξυγίανσης των δημοσιονομικών, ώστε να επιστρέψει η χώρα στην ανάπτυξη και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά της.
Το συνολικό πρόγραμμα φτάνει τα 86 δισ. ευρώ από τα οποία τα περίπου 25 δισ. ευρώ αφορούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Για το θέμα του χρέους, είπε ότι θα εξεταστεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Για το χρέος είπε ότι αυτό θα εξεταστεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόφσκις καλωσόρισε επίσης τη συμφωνία, κάνοντας και εκείνος ιδιαίτερη αναφορά στα βήματα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ Αθήνας-Βρυξελλών.
Ο Κλάους Ρέκλινγκ του ESM είπε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος θα υπάρξει επιστροφή στη σταθερότητα και την ανάπτυξη, κάνοντας και εκείνος ιδιαίτερη αναφορά στην μεταστροφή του κλίματος, λόγω αλλαγής στάσης από πλευράς της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο ίδιος επίσης μίλησε για πρόγραμμα 86 δισ. ευρώ, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα δοθούν όλα τα χρήματα από την Ευρώπη, αλλά και από το ΔΝΤ, χωρίς να είναι ακόμα γνωστό το ύψος της συνεισφοράς του.
Η πρώτη δόση θα είναι ύψους 26 δισ. ευρώ. Από τα χρήματα αυτά, τα 16 δισ. ευρώ θα δοθούν για την αποκληρωμή δανείων σε ΕΚΤ και ΔΝΤ και τα υπόλοιπα 10 δισ. ευρώ αφορούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Ωστόσο, ο Ρέκλινγκ ξεκαθάρισε ότι τα 10 δισ. ευρώ για τις τράπεζες θα μείνουν σε λογαριασμό στο Λουξεμβούργο και θα αποδεσμευθούν όταν ζητηθούν.
Πηγή: tovima.gr
Όλο το νέο μνημόνιο, όπως ψηφίστηκε-Τι αναφέρει για tοnnage tax, φορολογία ναυλομεσιτών, επίναυλο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Αυγούστου 2015
Καταργήθηκε μετά από 15 σχεδόν χρόνια ο επίναυλος στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σύμφωνα με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που ψηφίσθηκε την Παρασκευή 14 Αυγούστου το πρωί μετά από μία ολονύκτιο συνεδρίαση της Βουλής. Ο νέος νόμος που βάζει τη χώρα μας σε ένα τρίτο μνημόνιο περιλαμβάνει ακόμη τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ναυλομεσίτες και τον αυξημένο κατά 4% tonnage tax που θα καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.
Οι διατάξεις για tonnage tax και ναυλομεσίτες
.(Α΄77), ΤΟΥ Ν. 29/1975 (Α΄ 75) ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4111/2013(Α΄18)1. Στο ν. 27/1975 (Α΄ 77) προστίθεται νέο άρθρο 26α,ως εξής: «Άρθρο 26αΦορολογία πλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
1. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και ημερόπλοια με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, τα οποία υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄ 92) υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, που εκτελούν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας, της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών (ενδομεταφορών), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 2932/2001 (Α΄ 145), υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
3. Λοιπά πλοία θαλασσίων μεταφορών μεταξύ λιμένων εσωτερικού (ενδομεταφορών) ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, καθώς και πλοία με ολική χωρητικότητα μέχρι 500 κόρους που εκτελούν διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη της εφαρμογής τυχόν συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας και ναυτιλιακών συμβάσεων.
4. Με την καταβολή του φόρου σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών ή των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων του παρόντος άρθρου από το φόρο εισοδήματος, επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι και φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων.
5. Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α΄170) έχουν ισχύ κατά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρ-θρου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τον τρόπο της καταμέτρησης των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυτών.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8. Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών που παρέχονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.»
2.α. Τα ποσά φόρου που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975,προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά φόρου όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 27/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και κατά τον υπολογισμό της εισφοράς που οφείλεται κατά το άρθρο10 του ν. 27/1975 .
β. Τα ποσά εισφοράς που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975(Α΄75) προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά εισφοράς όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015, κατ’ εφαρμογή των δια-τάξεων της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιριών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, επιβάλλεται ετήσια εισφορά για οκτώ (8) έτη επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγομένου και μετατρεπομένου σε ευρώ συναλλάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25του ν. 27/1975 (Α΄ 77), η οποία υπολογίζεται με τις παρακάτω κλίμακες:
α) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας2012-2015:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
5 | 10.000 |
200.000 |
10.000 |
200.000 |
4 | 8.000 | 400.000 | 18.000 |
Υπερβάλλον |
3 |
β) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2016-2019:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
7 | 14.000 |
200.000 |
14.000 |
200.000 |
6 | 12.000 | 400.000 | 26.000 |
Υπερβάλλον |
5 |
Στην περίπτωση που το συνολικό ετήσιο εισαγόμενο και μετατρεπόμενο σε ευρώ συνάλλαγμα μίας επιχείρησης είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων Η.Π.Α., η εισφορά θα υπολογιστεί για πενήντα χιλιάδες (50.000) δολάρια Η.Π.Α., μετατρεπόμενου σε ευρώ του ποσού των 50.000 δολαρίων Η.Π.Α..
Η δια του παρόντος άρθρου προβλεπόμενη εισφορά δεν επιβάλλεται σε ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες, που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα δυνάμει του άρθρου 25 του ν. 27/1975 και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία, καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.»
Η διάταξη για τον επίναυλο
12. Καταργείται η περίπτωση ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10, του ν. 2932/2001.
Διαβάστε εδώ το νόμο όπως ψηφίστηκε
Στην Κω το "Ελευθέριος Βενιζέλος"- Κινδύνους βλέπουν αστυνομία και λιμενικό σώμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Αυγούστου 2015
Το μεσημέρι του Σαββάτου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που «έδεσε» το μεσημέρι της Παρασκευή στο λιμάνι της Κω. Το πλοίο έφτασε με καθυστέρηση και λόγω γραφειοκρατικού προβλήματος χρειάστηκε να κάνει το γύρο του νησιού.
Στο πλοίο θα φιλοξενήσει 2.500 μετανάστες οι οποίοι θα παραμένουν σε αυτό για περίπου 15 ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης και ολοκλήρωσης των εγγράφων τους.
Σε δηλώσεις του από το χώρο του λιμανιού ο δήμαρχος Κω Γ. Κυρίτσης τόνισε ότι από τη Δευτέρα δεν θα υπάρχουν σκηνές στα πάρκα και τους δρόμους της πόλης. Σήμερα το πρωί ο δήμος μοίρασε τρόφιμα στους μετανάστες, έξω απο το παλαιό στάδιο της πόλης.
Διαφωνούν αστυνομικοί και λιμενικοί
Τους προβληματισμούς τους για τη φιλοξενία των μεταναστών που βρίσκονται στην Κω στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο πρόκειται να καταπλεύσει την Παρασκευή στο νησί, εκφράζουν οι αστυνομικοί και οι λιμενικοί της Δωδεκανήσου, επισημαίνοντας ότι η σχετική απόφαση εγκυμονεί πολλούς κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των μεταναστών και του πληρώματος, όσο και των ενστόλων που θα κληθούν να υλοποιήσουν το εγχείρημα.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν από κοινού τα Διοικητικά Συμβούλια των αστυνομικών υπαλλήλων βορείου και νοτίου Δωδεκανήσου, καθώς επίσης και το σωματείο των Λιμενικών, αναφέρονται τα εξής:
«Είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την απόφαση μετακίνησης πλοίου στην Κω, και η παραμονή του εντός του λιμένα, για την φιλοξενία 2.500 μεταναστών από τον μεγάλο αριθμό που βρίσκονται σήμερα στο νησί. Από την πλευρά μας θα θέλαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας ως προς την υλοποίηση του εγχειρήματος και την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.
Θεωρούμε ότι η ανωτέρω πρωτοβουλία εγκυμονεί πολύπλευρους κινδύνους για την ασφάλεια τόσο των μεταναστών και του πληρώματος (φωτιά, διενέξεις μεταξύ διαφόρων εθνικοτήτων κ.α), όσο και των ένστολων (ΕΛ.ΑΣ, Λ.Σ), που θα κληθούν να υλοποιήσουν το εγχείρημα.
Η πείρα μας έχει δείξει ότι η πολυήμερη παραμονή αλλοδαπών διαφόρων εθνικοτήτων σε κλειστούς χώρους δημιουργεί εντάσεις τις οποίες στον ιδιότυπο χώρο ενός πλοίου δύσκολα αντιμετωπίζονται.
Εμείς ζητάμε την άμεση μεταφορά των μεταναστών από τη νήσο Κω με το συγκεκριμένο πλοίο σε οργανωμένες ανοικτές δομές της ηπειρωτικής χώρας, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την ταυτοποίησή τους».
Συγχρηματοδότηση
Την συγχρηματοδότηση του πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που θα ελλιμενιστεί στην Κω για την εγκατάσταση και την διαδικασία ταυτοποίησης προσφύγων και μεταναστών, αναλαμβάνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Η οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας, η οποία είναι κρίσιμης σημασίας για την άμεση αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος που αντιμετωπίζει η Κως το τελευταίο διάστημα, συμφωνήθηκε μετά από επικοινωνία του Υπουργού Επικρατείας κ. Αλέκου Φλαμπουράρη με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο, το πρωί της Τετάρτης, όπου αποφασίστηκε η συνεργασία και ο συντονισμός δράσεων των δύο πλευρών, για την ταχύτερη δυνατή αποφόρτιση του νησιού από τις χιλιάδες των προσφύγων και μεταναστών.
Μετά την επικοινωνία και την συνεννόηση του κ. Φλαμπουράρη με τον Περιφερειάρχη, ακολούθησε σύσκεψη με την Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου και υπηρεσιακούς παράγοντες, όπου οριστικοποιήθηκε η απόφαση για την ναύλωση του πλοίου και η σχετική ανακοίνωση από τον Υπουργό Επικρατείας στα ΜΜΕ.
Πρόκειται για το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ που ναυλώθηκε από το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής με την συγχρηματοδότηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Κω αύριο, Παρασκευή. Στο πλοίο, χωρητικότητας 2.500 ατόμων, θα εγκατασταθούν πρόσφυγες και μετανάστες, στους οποίους θα παρέχεται πλήρης σίτιση, ενώ θα γίνεται και η διαδικασία ταυτοποίησης.
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, δήλωσε, σχετικά με την ναύλωση του πλοίου:
«Από την πρώτη στιγμή έχουμε καταστήσει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποτελεί μέρος της λύσης του προβλήματος. Μέχρι σήμερα έχουμε συμβάλει αποφασιστικά και εποικοδομητικά, τόσο με προτάσεις θεσμικού χαρακτήρα που μας λύνουν τα χέρια στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε, όσο και οικονομικά, με τους περιορισμένους πόρους που διαθέτουμε. Εκτός από την σημαντική συνδρομή μας για την συγχρηματοδότηση του πλοίου (υπενθυμίζω ότι από τον περασμένο Απρίλιο είχαμε ζητήσει εγγράφως από τους αρμόδιους υπουργούς την διάθεση ειδικού πλοίου, αποκλειστικά για τους πρόσφυγες και μετανάστες), η Περιφέρεια, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της, διαθέτει το σύνολο των πόρων που βρίσκονται στον κωδικό των εκτάκτων αναγκών, ποσό 100.000 ευρώ, για την κάλυψη των άμεσων και επειγουσών αναγκών των ανθρώπων αυτών, με την δέσμευση να ενισχύσουμε αυτόν τον κωδικό με επιπλέον πόρους. Ως Περιφέρεια, είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε και στην συνέχεια, στην επίλυση του προβλήματος, όπως κάναμε από την πρώτη μέρα, υπερβαίνοντας αρμοδιότητες, οικονομικές αντοχές και πολιτικό κόστος».
Πηγή:tovima.gr, dimokratiki.gr
Περισσότερα Άρθρα...
- Η "Katara" του σείχη στην Κέρκυρα
- Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019
- Πότε θα δοθεί από τον Δρίτσα, το παραλιακό μέτωπο στην κοινωνία των Πατρών.
- Τις παραιτήσεις Δρίτσα και Χριστοδουλοπούλου ζητάει το "Ποτάμι"- Τι απαντά το ΥΝΑ (up date)