Το «χαρτί» του short sea παίζουν τα Βρετανικά λιμάνια αλλά…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Οκτωβρίου 2018
“Οκ” ένα σκληρό Brexit θα δημιουργήσει προβλήματα στα λιμάνια αλλά και... ευκαιρίες.
Με την «σφραγίδα» της «Med Tugs» η ναυγαιρεσία του «Νέαρχος» στην Σαντορίνη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Οκτωβρίου 2018
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από προχθές οπότε και ολοκληρώθηκε από δύτες η εκτίμηση της ζημιάς του, η επιχείρηση αποκόλλησης του φορτηγού πλοίου «Νέαρχος» και μεταφοράς του σε ασφαλές αγκυροβόλιο, η οποία πραγματοποιείται με ρυμουλκά ναυαγοσωστικά σκάφη της κοινοπραξίας «Med Tugs».
Όπως είναι ήδη γνωστό το φορτηγό πλοίο «Νέαρχος» προσάραξε το περασμένο Σάββατο ανατολικά της νησίδας Νέα Καμένη, στην Σαντορίνη με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά στο αριστερό μέρος της πλώρης του, ενώ ταυτόχρονα σημειώθηκε και εισροή υδάτων στα διπύθμενα του, η οποία ωστόσο έλέγχθηκε άμεσα.
Στο σκάφος υπήρχαν 13 μέλη πληρώματος. Πέντε επιβάτες οδηγοί πέντε βυτιοφόρων τα οποία μεταφέρουν jet fuel και τα οποία συνεχίζουν να παραμένουν εγκλωβισμένα μέσα στο «Νέαρχος».
Στο σημείο της προσάραξης έσπευσε άμεσα το ναυαγοσωστικό σκάφος «Karapiperis 18» της «Med Tugs» προκειμένου να υποστηρίξει το έργο των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, ενώ χθες η κοινοπραξία έστειλε στην Σαντορίνη άλλα δύο ναυαγοσωστικά της, ιπποδύναμης 4.000 ίππων το καθένα, ένα πλωτό γερανό και ένα ακόμη βοηθητικό σκάφος (Μπάριζα).
Η ισχυρή παρουσία της κοινοπραξίας στο συγκεκριμένο σημείο, μεταξύ των άλλων, διασφαλίζει και την αποτελεσματική προστασία της Σαντορίνης από ένα πιθανό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης. Η κοινοπραξία παράλληλα έχει ήδη σχεδιάσει την πλήρη αποκατάσταση του «Νέαρχος» και συγκεκριμένα:
- Την στεγανοποίηση του ρήγματος.
- Την ασφαλή μετάγγιση των καυσίμων του πλοίου.
- Την ανάπτυξη πλωτών φραγμάτων για τον έλεγχο τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης.
- Την ασφαλή μεταφορά του σκάφους σε ασφαλές αγκυροβόλιο, και
- Την ασφαλή απομάκρυνση των πέντε βυτιοφόρων με jet fuel που μεταφέρει.
Αυτή είναι η τρίτη ειδική αποστολή που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας τα ρυμουλκά – ναυαγοσωστικά σκάφη της κοινοπραξίας «Med Tugs» μέσα στον Οκτώβριο.
Οι δύο προηγούμενες επιχειρήσεις ναυαγαιρεσίας αφορούσαν η πρώτη το, πλήρους φορτίου, φορτηγό πλοίο «Hercules» ναυπηγήσεως του 2006 και ένα σκάφος αναψυχής στην Μύκονο.
Όπως είναι ήδη γνωστό στην κοινοπραξία «Med Tugs» συμμετέχουν οι εταιρίες Vernicos Tugs & Salvage, Spanopoulos Group, Lyboussakis Towage & Salvage και Karapiperis Towage & Salvage.
Η «Med Tugs», είναι μια από τις μεγαλύτερες κοινοπραξίες ναυαγαιρεσίας στην Ευρώπη και η μεγαλύτερη της Μεσογείου. Διαχειρίζεται περισσότερα από 30 σκάφη ειδικών τύπων μεταξύ των οποίων ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά, καταπολέμησης θαλάσσιας ρύπανσης, και συλλογής και αποκομιδής υγρών καταλοίπων πλοίων. Η συνολική αξία του στόλου αυτού αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Και οι τέσσερις εταιρίες συνολικά παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε περισσότερα από 40.000 πλοία ετησίως τα οποία προσεγγίζουν στην Ελλάδα, απασχολούν σχεδόν 300 ναυτικούς, καθώς επίσης διαθέτουν και ένα ισχυρό και έμπειρο στελεχιακό δυναμικό στην ξηρά.
Τα σκάφη της κοινοπραξίας «Med Tugs» μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα όπου κληθούν σε όλη την Ευρώπη, αλλά και την Μεσόγειο, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη και κυρίως άμεση πρόσβαση στους πραγματικούς χειριστές ενός συμβάντος μέσα απο ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον επικοινωνίας με ότι αυτό συνεπάγεται, μεταξύ άλλων και για το κόστος των όποιων εργασιών. 
Η ΕΕΕ καλωσορίζει τα αποτελέσματα της 73ης Συνόδου MEPC του ΙΜΟ για τα ναυτιλιακά καύσιμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Οκτωβρίου 2018
H Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (EEΕ) , με ανακοίνωσή της , καλωσορίζει την απόφαση της 73ης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 73) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN ΙΜΟ) (Λονδίνο, 22-26/10/2018) να εξετάσει και να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια καθώς και τις σχετικές προκλήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του νέου ορίου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα από την 1/1/2020.
Α. Τσίπρας: Η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα αφήνει πίσω της τα υφεσιακά προγράμματα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Οκτωβρίου 2018
«Tο όραμα στο οποίο βασίζεται αυτή η Διάσκεψη, γίνεται όλο και πιο αποδεκτό και σημαντικό, όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά ευρύτερα σε όλη την Ευρώπη» τόνισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στην ομιλία του κατά την έναρξη της 3ης Ευρωαραβικής Συνόδου, που διεξάγεται στην Αθήνα.
Η Αγγελα Μέρκελ θα εγκαταλείψει την προεδρία της CDU
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Οκτωβρίου 2018
Την πρόθεσή της να μην είναι εκ νέου υποψήφια για την ηγεσία του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) ανακοίνωσε πριν από λίγο η 'Αγγελα Μέρκελ σε κλειστή συνεδρίαση του Προεδρείου του κόμματος, σύμφωνα με πληροφορίες γερμανικών ΜΜΕ (Der Spiegel, Focus, DW, Bild κλπ).
Ρωσοκινεζική προσέγγιση και στη ναυτιλία;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου 2018
Η ρωσοκινεζική προσέγγιση σε διάφορα επίπεδα φαίνεται ότι απλώνεται καις το ναυτιλιακό κλάδο.