Τετ12172025

Last updateΤετ, 31 Δεκ 2025 7am

Έρευνα BIMCO διαπιστώνει αυξανόμενη δέσμευση για διαχείριση της βιορύπανσης

0Ψεκασμος

Έρευνα βιορύπανσης της BIMCO, που πραγματοποιήθηκε το 2024, επιβεβαίωσε ότι υπάρχει υψηλό επίπεδο δέσμευσης με τη διαχείριση της βιορύπανσης από τους πλοιοκτήτες λόγω της ώθησης για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και ενεργειακή απόδοση, μαζί με ανησυχίες για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα.
Σύμφωνα με την BIMCO, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες (97%) ανέφεραν ότι επέλεξαν αντιρρυπαντικά συστήματα (AFS) με βάση το προφίλ του πλοίου και την περίοδο υπηρεσίας. Άλλα κοινά μέτρα περιλαμβάνουν ειδικά σχέδια διαχείρισης βιολογικής ρύπανσης (BMP) (77%), με τη χρήση παρακολούθησης απόδοσης (77%) και τη διενέργεια τακτικών επιθεωρήσεων (74%). Μόνο το 39% των εταιρειών έλαβε υπόψη το κόστος και τη διαθεσιμότητα (δηλαδή την ευκολία) κατά την επιλογή του AFS, υποδεικνύοντας ότι η αξιοπιστία και η μακροζωία παραμένουν ο πρωταρχικός παράγοντας στη λήψη αποφάσεων σχετικά με το AFS.
Όπως φαίνεται σε προηγούμενες έρευνες της BIMCO, οι βιοκτόνες επικαλύψεις (π.χ. αυτογυάλιστο συμπολυμερές) κυριαρχούν στην αγορά, που χρησιμοποιούνται από πάνω από το 80% των ερωτηθέντων, ενώ οι επιστρώσεις αποδέσμευσης ρύπανσης και οι υβριδικές επικαλύψεις είναι λιγότερο συχνές.
Κύριες αιτίες αποτυχιών
Ένα πιο ανησυχητικό στατιστικό στοιχείο ήταν ότι 14 εταιρείες ανέφεραν τουλάχιστον μία αποτυχία που σχετίζεται με το AFS τα τελευταία πέντε χρόνια - από μόνο τρεις περιπτώσεις στην έρευνα του 2021.
Η ακατάλληλη εφαρμογή αναγνωρίστηκε ως η κύρια αιτία (78%), ακολουθούμενη από τις περιβαλλοντικές συνθήκες (50%) και την υποβάθμιση με την πάροδο του χρόνου (35%). Αυτό, φυσικά, μπορεί να ισοδυναμεί μόνο με έναν μικρό αριθμό πραγματικών αποτυχιών δεδομένου του αριθμού των πλοίων που εκπροσωπούνται στην επιθεώρηση.
Ο καθαρισμός παίζει πιο ολοκληρωμένο ρόλο
Ο αντιδραστικός καθαρισμός παραμένει η κυρίαρχη στρατηγική καθαρισμού, αλλά ο προληπτικός καθαρισμός κερδίζει έδαφος. 12 εταιρείες ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν και τις δύο προσεγγίσεις καθαρισμού, έξι βασίστηκαν αποκλειστικά στον προληπτικό καθαρισμό και δέκα στον αντιδραστικό καθαρισμό.
Τα περισσότερα πλοία πραγματοποιούν τον πρώτο καθαρισμό του κύτους εντός τριών ετών από την εφαρμογή του AFS, με ένα τέταρτο καθαρισμού εντός ενός έτους. Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως υποδηλώνοντας μια τάση για νωρίτερη παρέμβαση σε σύγκριση με το 2021, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να επιτύχουν μεγαλύτερα κέρδη αποδοτικότητας. Το γυάλισμα της προπέλας εφαρμόζεται ευρέως, με τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων να το εκτελούν τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.
Λειτουργικές και ρυθμιστικές προκλήσεις
Λειτουργικές και ρυθμιστικές προκλήσεις υπάρχουν σε όλους τους τύπους καθαρισμού. Αυτά περιλαμβάνουν:
 Οι εγκρίσεις λιμένων και οι ρυθμιστικοί περιορισμοί είναι τα πιο συνηθισμένα εμπόδια στον καθαρισμό, ειδικά για προληπτικό καθαρισμό και γυάλισμα προπέλας.
 Ο κακός καιρός, το υψηλό κόστος, καθώς και η περιορισμένη διαθεσιμότητα δυτών και εταιρειών καθαρισμού κατέχουν επίσης εξέχουσα θέση στη λίστα των προβλημάτων.
 Η τεχνολογική ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα (όπως τα ρομποτικά συστήματα που θα χρησιμοποιηθούν σε εξέλιξη) αποτελούν επί του παρόντος σημαντικά εμπόδια για τον προληπτικό καθαρισμό.
 Η επιβάρυνση του πληρώματος είναι ένα αναδυόμενο ζήτημα – κατά μέσο όρο 2,33 σε κλίμακα 1-5, με τις στρατηγικές καθαρισμού μόνο προληπτικής ενέργειας να παρουσιάζουν τον υψηλότερο φόρτο εργασίας (2,6) σε σύγκριση με τις στρατηγικές μόνο προληπτικού καθαρισμού (2,0).
 Ο καθαρισμός στο νερό μεταξύ των δεξαμενισμών αυξάνει περαιτέρω την επιβάρυνση του πληρώματος, υπογραμμίζοντας τις επιπτώσεις στους πόρους των πιο εντατικών καθεστώτων διαχείρισης.
Η δέσμευση του κλάδου είναι ισχυρή
Η έρευνα υπογραμμίζει την ισχυρή δέσμευση του κλάδου για τη διαχείριση της βιολογικής ρύπανσης και, ενώ είναι πιθανό να οφείλεται σε οικονομικά οφέλη, για παράδειγμα όταν η τακτική στίλβωση της έλικας οδηγεί σε αποδοτικότητα και εξοικονόμηση καυσίμων, η υιοθέτηση μέτρων διαχείρισης για την πρόληψη της ρύπανσης εξειδικευμένων περιοχών καταδεικνύει ότι η μείωση των χωροκατακτητικών ξένων ειδών είναι επίσης σημαντική για πολλούς πλοιοκτήτες.
Πιο επίκαιρο, ωστόσο, είναι ότι τα ευρήματα αποκαλύπτουν ορισμένες προκλήσεις όσον αφορά τη διαχείριση της βιολογικής εναπόθεσης, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την ανάπτυξη οποιουδήποτε νομικά δεσμευτικού πλαισίου στο μέλλον.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter