Δευ01242022

Last updateΔευ, 24 Ιαν 2022 7am

Η Αθήνα επέστρεψε στην πρώτη θέση ως το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο στο κόσμο

athens

Η έκδοση Leading Maritime Cities 2022 (LMC) κυκλοφόρησε χθες σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Singapore Maritime Foundation (SMF), παρουσιάζοντάς τις πόλεις που διακρίνονται ως διεθνή κέντρα που φιλοξενούν υπηρεσίες της ναυτιλίας.


Η έκθεση LMC είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του νηογνώμονα DNV και της Menon Economics. Όπως και πριν, αξιολογεί κάθε ναυτιλιακή πόλη με βάση πέντε βασικούς πυλώνες – Ναυτιλία (έδρα ναυτιλιακών εταιρειών) , Ναυτιλιακά Οικονομικά και ναυτιλιακό Δίκαιο, Ναυτιλιακή Τεχνολογία, Λιμάνια & Logistics και Ελκυστικότητα και Ανταγωνιστικότητα.
Οι επιδόσεις της Σιγκαπούρης σε όλες τις κατηγορίες της επιτρέπουν να διατηρεί την νούμερο 1 θέση στην συνολική κατάσταση. «Η Σιγκαπούρη κατέχει την κορυφαία θέση στην Ελκυστικότητα και την Ανταγωνιστικότητα, ενώ παράλληλα κατακτά τον τίτλο Maritime Technology, χάρη στην αδιάκοπη εστίαση της πόλης-κράτους στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Σιγκαπούρη δίνει την πρώτη θέση της στην Αθήνα και τη Σαγκάη στις κατηγορίες Ναυτιλία και Ports & Logistics αντίστοιχα, και χάνει κάποιο έδαφος στη Maritime Finance & Law», σημειώνει ο Dr Shahrin Osman, Regional Head of Maritime Advisory στο DNV και συν-συγγραφέας της έκθεσης.

Η Αθήνα βρίσκεται στη 12η θέση με βάση την συνολική βαθμολογία και στην πρώτη θέση, όπως προαναφέρθηκε, στη κατηγορία ναυτιλία ως κέντρο πλοιοκτησίας καθώς αποτελεί την έδρα του μεγαλύτερου εθνικού στόλου. Μάλιστα σε σύγκριση με το 2019 που ήταν δεύτερη κέρδισε και πάλι την πρωτοκαθεδρία στην συγκεκριμένη κατηγορία και η έκθεση σημειώνει ότι η χωρητικότητα του στόλου που εδρεύει στην Αθήνα αυξήθηκε κατά 20% περίπου από το 2019.

Δύο ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκονται επίσης στις τρεις πρώτες στη συνολική κατάταξη. «Το Ρότερνταμ καταλαμβάνει την δεύτερη θέση που δείχνει ότι είναι μια θαλάσσια πόλη σε άνοδο. Αν και μόλις 10η στη ναυτιλία, η ολλανδική πόλη έχει καλές βαθμολογίες συνολικά και ιδιαίτερα στις κατηγορίες λιμάνια και εφοδιαστική αλυσίδα, ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα. Το Λονδίνο είναι επίσης μεταξύ των κορυφαίων διεκδικητών και βρέθηκε στην 3η θέση συνολικά, ωστόσο έχασε την προηγούμενη κορυφαία θέση του στο Maritime Finance & Law από τη Νέα Υόρκη», λέει ο Dr Shahrin Osman.

Η τέταρτη και η πέμπτη θέση στο σύνολο της βαθμολογία πηγαίνουν στην Ασία και συγκεκριμένα στην Σαγκάη και το Τόκιο.
Οι υποκειμενικοί δείκτες αποκαλύπτουν τις αντιλήψεις και τις εκτιμήσεις 280 προσκεκλημένων στελεχών επιχειρήσεων –κυρίως πλοιοκτητών και διευθυντών– από όλο τον κόσμο. Κοιτάζοντας πέντε χρόνια μπροστά, προβλέπουν ότι η Σιγκαπούρη θα παραμείνει νούμερο 1, με τη Σαγκάη να έρχεται στη 2η. Το Λονδίνο, το Όσλο και το Ρότερνταμ θεωρούνται κορυφαίοι στον τομέα της Ευρώπης, με το Ντουμπάι και το Άμπου Ντάμπι να ανταγωνίζονται σκληρά στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, της Ινδίας και της Αφρικής. Το Ντουμπάι προβλέπεται να κατακτήσει την 6η θέση συνολικά μέχρι το 2027.

Οι ειδικοί βλέπουν τη Σιγκαπούρη, το Όσλο, τη Σαγκάη και την Κοπεγχάγη ως καλύτερα προετοιμασμένες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ το Όσλο βρίσκεται στην κορυφή της λίστας για βιώσιμες τεχνολογίες και λύσεις για τους ωκεανούς, ακολουθούμενο από τη Σιγκαπούρη και την Κοπεγχάγη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter