Τετ05122021

Last updateΤρι, 11 Μαϊ 2021 5pm

Τα Panamaxes κρατούν τα ηνία

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με αύξηση όλων των επιμέρους δεικτών την προηγούμενη εβδομάδα, και τα Panamaxes να ξεχωρίζουν εμφανίζοντας τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία αύξηση στο δείκτη χρονοναύλωσης (5TC Average 82k) από όλους τους άλλους αντίστοιχους δείκτες. Έτσι, ο γενικός δείκτης της ναυλαγοράς, BDI, κατέγραψε νέα αύξηση 321 μονάδων και έκλεισε στις 2281 μονάδες την Παρασκευή 19 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Ο Eιρηνικός την προηγούμενη εβδομάδα, εμφάνισε σταθερότητα, με την Αυστραλία να καλύπτει τα υπόλοιπα φορτία του Μαρτίου. Ωστόσο, η ζήτηση φάνηκε να είναι μειωμένη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, Αν και υπάρχουν ακόμα φορτία που αναζητούν κάποιο πλοίο. Έτσι αρκετοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να παραμείνουν στην περιοχή. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9-9,5$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Η Λατινική Αμερική ξεκίνησε ανοδικά, συνεχίζει στους ρυθμούς των προηγούμενων ημερών, σημειώνοντας νέα άνοδο στους δείκτες της. Χαρακτηριστικό στοιχείο η διαδρομή C3 που έσπασε το φράγμα των 20$/τόνο. Παράλληλα νότια και Δυτική Αφρική βοήθησαν την αγορά, ενισχύοντας τη ζήτηση. Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι ότι τα πλοία που μετακινούνται προς τον Ατλαντικό είναι περιορισμένα. Έτσι, η καλή εικόνα του νότου προσέλκυσε πλοία από τον πιο ήρεμο βορρά. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 21,5-22 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 33-34Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν οριακά, αλλά μέσα στα $ 17-18Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η αγορά στην Ευρώπη συνέχισε να εμφανίζει μειωμένη ζήτηση για σιτηρά, αλλά ο αμερικανικός κόλπος φαίνεται ότι κερδίζει συνεχώς έδαφος υπερκαλύπτοντας το οποίο κενό. Νοτιότερα, η Λατινική Αμερική παρουσίασε σταθερή ροή φορτίων, και φαίνεται ότι συνεχίζει στους ίδιους ρυθμούς και για τον Απρίλιο. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 24-25,5Κ/ημέρα (ανάλογα με την περιοχή παράδοσης στην Aσία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση (παράδοση Ευρώπη) στα $ 35-37Κ/ημέρα και τα υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 19-20/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, η Ασία, συνέχισε την κερδοφόρα πορεία του. Τόσο ο βορράς, όσο και ο νότος (Ινδονησία και Αυστραλία) συνέχισαν να κινούνται σε όλο και υψηλότερα νούμερα, με πολλές νέες απαιτήσεις. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 30-32Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων οδήγησε την αγορά σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Παράλληλα, υπήρξαν πολλά φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 31-32Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή τα γενικά φορτία και τα φορτία χάλυβα βοήθησαν την αγορά και κάλυψαν το κενό των φορτίων νικελίου. Έτσι, ακόμη και πλοία με λιγότερο ελκυστικά τεχνικά χαρακτηριστικά έκλεισαν σε ικανοποιητικά νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 23-24Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 20-21Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 19-19Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και στη Δυτική Ινδία, η αγορά ξεκίνησε διστακτικά, με τους εμπλεκόμενους να προσπαθούν να καταλάβουν την τάση της αγοράς. Ωστόσο, από τα μέσα της εβδομάδας και μετά παρατηρήθηκε αυξημένη δραστηριότητα ενισχύοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 38-39Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς μία παύση στα φορτία επέτρεψε στην προσφορά χωρητικότητας να αυξηθεί. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 30-31Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε έντονη δραστηριότητα, κυρίως για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας και για τα ταξίδια προς την Ασία. Η καλή εικόνα των Panamaxes, έστριψε κάποιους ναυλωτές και σε λίγο μικρότερα πλοία, ενισχύοντας τη ζήτηση τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 19,5-20,5/ημέρα + 950-1050Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) υποχώρησαν στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης διατήρησε τη δυναμική της, αν και παρατηρήθηκε στασιμότητα. Στην αγορά υπάρχουν ακόμα αρκετά φορτία σκραπ και λιπάσματα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 25-26Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 27-28Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο παρουσίασε μεικτές τάσεις, με τους ναύλους να εμφανίζουν διαφορετική εικόνα αναλόγως τη διαδρομή. Η ζήτηση είναι μειωμένη, αλλά το ενδιαφέρον από τους ναυλωτές για περίοδο παραμένει ζεστό. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 33,5-34,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 18-19Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies στην Ευρώπη, παρατηρήθηκαν πιέσεις, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρώς. Ζήτηση έμεινε σταθερή, ωστόσο ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων ήταν αυτός που έπαιξε καθοριστικό ρόλο.Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 23-24Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 24-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 21-22Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρέμεινε σταθερή στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής, περιμένοντας να δουν προς τα πού θα κατευθυνθεί η αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έμειναν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία υποχώρησαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, αφού ο όγκος των φορτίων δεν ήταν ο ίδιος με τον αντίστοιχο του προηγούμενου διαστήματος, ενώ υπήρξε συγκέντρωση χωρητικότητας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA ήταν η μόνη που ξεχώρισε από τον Ατλαντικό. Είχε ένα δυνατό ξεκίνημα και σ’ αυτό το ρυθμό συνέχισε και κατά το υπόλοιπο της εβδομάδας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 36-37Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα, κινήθηκε ανοδικά, κρατώντας τα ηνία του της ανοδικής πορείας του BHSI. Η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού πολλά πλοία το προηγούμενο διάστημα μετακινήθηκαν προς τη Δύση. Οι ναυλωτές συνέχισαν να έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου, προκειμένου να κλείσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 20,5-22Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter