Τρι06152021

Last updateΔευ, 14 Ιουν 2021 5pm

Νέες αναταράξεις στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας

bulk cargo 653

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι σχέσεις Κίνας-ΗΠΑ μπαίνουν σε νέα φάση έντασης, μετά την τροποποίηση του ειδικού εμπορικού καθεστώτος του Χονγκ Κονγκ, από την αμερικάνικη κυβέρνηση. Η κίνηση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από την Κίνα, η οποία απειλεί να λάβει μέτρα-κυρώσεις έναντι των ΗΠΑ. Υπό αυτές τις συνθήκες αναμένεται περιορισμός των εισαγωγών αμερικάνικων γεωργικών προϊόντων από την Κίνα.
Όμως, η περίοδος εξαγωγών σόγιας της Βραζιλίας οδεύει προς το τέλος της και η Κίνα, η μεγαλύτερη εισαγωγέας Βραζιλιάνικης σόγιας, έχει σπεύσει να κλείσει τα πρώτα φορτία από τις Η.Π.Α., οι φορτώσεις των οποίων προβλέπονται από τον Οκτώβριο και μετά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κίνα έχει υπογράψει εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ, στις αρχές του έτους για αγορά αμερικάνικης σόγιας. Ωστόσο, ενδεικτικά, αναφέρεται ότι κατά το 1ο 5μηνο του έτους η Κίνα αγόρασε μόλις το 16,67% της αξίας της σόγιας από τη συνολική αξία της σόγιας, που προβλεπόταν από την εμπορική συμφωνία.
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε πτώση την τελευταία εβδομάδα, κατά 100 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 17 Ιουλίου, στις 1710 μονάδες. Ήταν η πρώτη εβδομαδιαία πτώση μετά από ένα διάστημα συνεχόμενων αυξήσεων.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού ξεκίνησε με συνεχόμενη πτώση αλλά προς το τέλος της εβδομάδας σημειώθηκε ανάκαμψη. Τα επιχειρησιακά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία είναι εμφανή, ωστόσο η αγορά προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι το εμπόριο μεταλλευμάτων διατηρεί τη δυναμική του. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν γύρω στα 8-8,5$/tn, την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην πλευρά του Ατλαντικού, και κυρίως στο Νότο, η Βραζιλία συνέχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, λόγω Covid-19. Το πρόβλημα έχει φανεί ακόμα πιο έντονα, από τη στιγμή που η Κίνα αύξησε τη ζήτησή της. Ωστόσο, το κακό ξεκίνημα της εβδομάδας μετριάστηκε από τα μισά της εβδομάδας και μετά, όπου η VALE ήταν πιο δραστήρια. Ο Βορράς προχώρησε πτωτικά μεν, με μικρές απώλειες δε. Μπορεί η ζήτηση να ήταν περιορισμένη αλλά η ισχνή, άμεσα διαθέσιμη προσφερόμενη χωρητικότητα συγκράτησε την πτώση των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 17,5-18,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 45-45,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 30,5-31 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με πολλές υποσχέσεις αλλά συνέχισε με μειωμένη ζήτηση τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και προς την Ασία. Έτσι, άρχισε να ανατρέπεται η ισορροπία πλοιοκτητών-ναυλωτών, εις βάρος των πρώτων. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 14-15Κ/ημέρα (με παράδοση στην Ασία). Στο Β. Ατλαντικό, μπορεί η εικόνα να ήταν πιο ισορροπημένη, ωστόσο οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση Κίνα) και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή στα $ 13-13,5Κ /ημέρα (παράδοση Ν.Α. Ασία).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά δέχθηκε πιέσεις, καθώς η ζήτηση στο NOPAC μειώθηκε, αλλά τα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία προς την Ινδία συγκράτησαν την αγορά. Επίσης, η μειωμένη κινητικότητα στην περιοχή της ECSA αφαίρεσε μια εναλλακτική των πλοιοκτητών στην Ασία, οι οποίοι πλέον έπρεπε να παραμείνουν στην περιοχή. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά παρουσίασε άνοδο, κυρίως εξαιτίας των φορτίων άνθρακα και μεταλλευμάτων. Εκτός αυτού, η ελκυστικότητα του Ατλαντικού απορρόφησε αρκετά πλοία, μειώνοντας τη διαθέσιμη χωρητικότητα της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 11-12Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής προχώρησε στα ίδια επίπεδα, καθώς τα περισσότερα από τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας (UMXs) συνέχισαν να μετακινούνται προς τη Ν. Αφρική. Στα SMXs, η αγορά στηρίχθηκε από κάποια φορτία από το Nopac αλλά και από φορτία άνθρακα από την Αυστραλία. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 6-7Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 7,5-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 2,5-3Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και την Δυτ. Ινδία, η αγορά συνέχισε με ελαφρώς μειωμένη ζήτηση και αυξημένη χωρητικότητα, αλλά οι πλοιοκτήτες φάνηκαν απρόθυμοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 14-15Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά χαρακτηρίστηκε από τη μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα. Έτσι, παρά το γεγονός ότι και οι ευκαιρίες απασχόλησης ήταν περιορισμένες, οι πλοιοκτήτες πίεσαν με υψηλότερες απαιτήσεις. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24Κ /ημέρα. Και η περιοχή της ECSA κράτησε τις αυξητικές τάσεις προσελκύοντας πλοία από τη Νότια Αφρική, αποφορτίζοντας έτσι την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα + 350-450Κ$ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη συνέχισε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο παρατηρήθηκαν πιέσεις στα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 9-10Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 13-14Κ /ημέρα και προς την Ασία έμειναν στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο διατήρησε τη δυναμική της, την προηγούμενη εβδομάδα. Σ’ αυτή την εικόνα πρωταγωνίστησαν, για άλλη μια εβδομάδα, οι διαπραγματεύσεις για ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11-12Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη διατήρησε τη δυναμική της, με την προσφορά πλοίων να είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Επίσης, τα φορτία Scrap προς τη Μεσόγειο, και τα ταξίδια προς την Ασία ενίσχυσαν περαιτέρω την αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 9-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου. Η δραστηριότητα επικεντρώθηκε στα ταξίδια προς την Ασία, ενώ ενδιαφέρον παρουσίασαν και κάποια φορτία προς τον Αμερικάνικο κόλπο. Επίσης, η μειωμένη προσφορά πλοίων αναμένεται να κρατήσει τη θετική πορεία της αγοράς για όλο το μήνα Ιούλιο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη αυξήθηκαν στα $ 7-8Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 6-7Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε στους ίδιους αυξητικούς ρυθμούς, με τους ναύλους να διατηρούν τη θετική τους πορεία προς όλους τους προορισμούς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Και η αγορά της ECSA συνέχισε να έχει ανοδικές τάσεις, και αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, οι ναυλωτές βλέποντας τα επίπεδα των ναύλων να ανεβαίνουν προτίμησαν να κρατήσουν στάση αναμονής, εφόσον είχαν αυτή τη δυνατότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) ανέβηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε σημάδια αστάθειας. Έτσι οι ναυλωτές πίεσαν για μείωση των ναύλων για τα άμεσα ταξίδια. Επικράτησε ηρεμία σε Ινδία και Αυστραλία, ενώ στη Ν.Α. Ασία άρχισε να συγκεντρώνεται χωρητικότητα. Επίσης, η εξέλιξη της πανδημίας προκαλεί πολλά επιχειρησιακά προβλήματα, όπως την αλλαγή πληρωμάτων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 6-7Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 7-8Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter