Παρ08192022

Last updateΠαρ, 19 Αυγ 2022 6pm

ΕΛΛΑΔΑ

ΑΝΕΚ LINES: Προσφορά ζωής στην 19η εθελοντική αιμοδοσία

0αιμοδοΑΝΕΚΗ ΑΝEK LINES, με σεβασμό απέναντι στις κοινωνικές ανάγκες, επιβεβαιώνει ότι το περίσσευμα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης απετέλεσε τον κινητήριο μοχλό και της 19ης Εθελοντικής Αιμοδοσίας, που διοργάνωσε την Τετάρτη 17/8, στα Κεντρικά Γραφεία της εταιρείας στα Χανιά, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Χανίων «Άγιος Ιωάννης» και το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων «Άγιος Γεώργιος»

Β. Κορκίδης: Τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της αγοράς και της οικονομίας

0korkides12Σε άρθρο του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης με τίτλο: «Τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της αγοράς και της οικονομίας» επισημαίνει τα ακόλουθα: « Η ελληνική οικονομία παραδόξως συνεχίζει να αναπτύσσεται, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη που απειλείται με ύφεση, αλλά βεβαίως βρίσκεται αντιμέτωπη με πολύ ισχυρούς ανέμους, που μπορούν εύκολα να μεταβάλλουν την πορεία της. Το ελληνικό παράδοξο της αντοχής και ανάπτυξης της οικονομίας μας που ενδέχεται να κυμανθεί στο 5% έχει στη πλάστιγγα θετικά και αρνητικά.

Β.Κορκίδης: Θετικός συνδυασμός η αύξηση μισθών με μείωση εισφορών

0korkides12Θετικό αντίκτυπο αναμένεται να έχει στην αγορά, εκτός από την Κυβέρνηση, η επίσπευση των διαδικασιών της αύξησης του κατώτατου μισθού, συνοδευόμενη με την προβλεπόμενη περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Τούτο επισημαίνει μεταξύ άλλων σε άρθρο του στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης.

Απεβίωσε ο Γιάννης Φραγκούλης

0ΦραγκούληςΓιάννηςΟ Γιάννης Φραγκούλης, ένας εκ των πιο στενών και αγαπητών συνεργατών του Σταύρου Νιάρχου, έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου 2022.

Δήλωση ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αλλοδαπών στη θαλάσσια περιοχή 38 ν.μ. νότια ν. Ρόδου

plakiot21Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, με τη συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού, της Πολεμικής Αεροπορίας, άλλα και εμπορικών πλοίων που πλέουν στην περιοχή, συνεχίζουν τη μεγάλη προσπάθεια έρευνας και διάσωσης, που ξεκίνησε τις πρώτες πρωινές ώρες, 38 ναυτικά μίλια νότια της Ρόδου ύστερα από τη βύθιση σκάφους που είχε ξεκινήσει από την Τουρκία.

Επίσκεψη Αρχηγού Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής στη ν. Σάμο

samoslsΟ Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Αλεξανδράκης, πραγματοποίησε υπηρεσιακή επίσκεψη στη νήσο Σάμο, κατά το διήμερο 05 και 06 Αυγούστου 2022, συνοδευόμενος από τον Επικεφαλής της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης, Πλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Χριστιανό.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη νήσο Σάμο συναντήθηκε με τον Προϊστάμενο της οικείας Λιμενικής Αρχής και ενημερώθηκε εκτενώς για το έργο και τη δραστηριότητά του καθώς και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τα στελέχη της Υπηρεσίας, να επισκεφθεί τα πλωτά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που επιχειρούν στην περιοχή και να συνομιλήσει με τους Κυβερνήτες και τα πληρώματα αυτών.

Ο Αρχηγός εξέφρασε την ικανοποίηση του για την επιχειρησιακή ετοιμότητα του προσωπικού, διαπίστωσε το υψηλό ηθικό του, ενώ συνεχάρη τα στελέχη για τον επαγγελματισμό, τη φιλοτιμία και την αποτελεσματικότητα που επιδεικνύουν καθημερινά στην εκτέλεση της αποστολής τους και τους προέτρεψε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο το έργο τους.

Ο Αρχηγός συναντήθηκε με τον Διοικητή της 79 Α.Δ.Τ.Ε. «Μυκάλη», Ταξίαρχο κ. Νικόλαο Λαμπιδώνη με τον οποίο συζητήθηκαν θέματα που άπτονται της περαιτέρω βελτίωσης της συνεργασίας Σ.Ξ. με το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στη νήσο Σάμο, καθώς επίσης και με την πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου, κα Ζωή Τσερέ. Τέλος, εθιμοτυπική συνάντηση πραγματοποίησε ο κ. Αρχηγός με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σάμου, Ικαρίας και Κορσεών, κ.κ. Ευσέβιο.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη νήσο Σάμο παρέστη στις εκδηλώσεις εορτασμού της 198ης επετείου της Ναυμαχίας της Μυκάλης και της εορτής της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, που διοργάνωσε ο Δήμος Ανατολικής Σάμου, στο Πυθαγόρειο, και κατέθεσε στεφάνι στον ανδριάντα του Λυκούργου Λογοθέτη, στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Μεταμορφώσεως.

Απεβίωσε ο Διονύσης Σιμόπουλος

0simopoulosΟ κορυφαίος αστροφυσικός Διονύσης Σιμόπουλος ,επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου, έφυγε την Κυριακή από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών.

Κυρ. Μητσοτάκης: Ήταν λάθος, δεν το γνώριζα, δεν θα το επέτρεπα ποτέ

0mitsotakis88"Στη Δημοκρατία μας δεν επιτρέπεται να υπάρχουν σκιές" τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε δήλωση του για τις πρόσφατες εξελίξεις, ανέφερε μια σειρά θεσμικών αλλαγών στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) τις οποίες θα προτείνει η κυβέρνηση με πρώτη την ενίσχυση της λογοδοσίας και της εποπτείας από τη Βουλή και συμφώνησε με τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η οποία και θα λειτουργήσει υπό συνθήκες που η φύση του αντικειμένου που θα ερευνήσει επιβάλλει, όπως είπε.

Ο Γ. Μπρατάκος νέος ΓΓ πρωθυπουργού

0μπρατακ

Ο γενικός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μπρατάκος, αναλαμβάνει επισήμως τη θέση του παραιτηθέντος, Γρηγόρη Δημητριάδη, ως γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού.

«EΠΑΝΑCΥΣΤΑΣΗ ’21: η πλωτή έκθεση» Τελετή λήξης

0EmbedΤην Κυριακή, 31 Ιουλίου 2022, ολοκληρώθηκε η έκθεση «EΠΑΝΑCΥΣΤΑΣΗ ’21: η πλωτή έκθεση» με κειμήλια του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου από τον ναυτικό Αγώνα κατά την Επανάσταση του 1821. Το γεγονός εορτάστηκε με τελετή που έλαβε χώρα στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης (ευγενώς διατεθέν από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού) στο Παλαιό Φάληρο, εμπρός από το θρυλικό θωρηκτό «Αβέρωφ».

Προβληματισμένος ο ΣΒΑΠ

0mathiosΟι επιπτώσεις των μεγάλων αυξήσεων στις τιμές της ενέργειας για τις βιομηχανίες θα είναι σοβαρότατες και η κάλυψή τους με 250 ευρώ την MWh και με 30 ευρώ στο φυσικό αέριο ανά θερμική MWh προκαλεί μάλλον ανησυχία και αγωνία στη βιομηχανική παραγωγή τονίζει ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ κ. Δημήτρης Μαθιός σε υπόμνημα προς τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κ. Σκρέκα ως αντίδραση στις παρεμβάσεις με προσφερόμενες τις λύσεις των επιδοτήσεων στο όλο πρόβλημα.

Απεβίωσε ο Σταύρος Ψυχάρης

0ψυχαρηςΣε ηλικία 77 ετών απεβίωσε στο σπίτι του ο εκδότης Σταύρος Ψυχάρης. Τον θάνατό του επιβεβαίωσε ο γιος του Ανδρέας Ψυχάρης με ανάρτησή του στο Twitter.

Άδωνις Γεωργιάδης: Ζητά συναίνεση για να σωθούν τα ναυπηγεία Ελευσίνας -Υπέρ της επίσπευσης των διαδικασιών ψήφισης του ν/σ το Ε.Β.Ε.Π.

adonisvouli«Το σχέδιο νόμου αυτό προβλέπει την εξουσιοδότηση στον Υπουργό στο να υπογράψει την εκπροσώπηση του Δημοσίου στο δικαστήριο για την έγκριση ή όχι του σχεδίου εξυγιάνσεως των Ναυπηγείων Ελευσίνας» ανέφερε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης στην επί της Αρχής συζήτησης του σχεδίου νόμου «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» που ξεκίνησε σήμερα η επεξεργασία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ξεκαθάρισε πως εάν το σχέδιο νόμου δεν υπερψηφιστεί και από τα τρία μεγαλύτερα κόμματα, χωρίς υπεκφυγές και αστερίσκους, «εγώ δεν θα προσφύγω στο δικαστήριο και δεν θα καταθέσω το αίτημα. Και θα πάμε σε βίαιη ρευστοποίηση» και ο « καθένας μας θα πάρει την ευθύνη του. Τελεία και παύλα». Εάν όμως το Ναυπηγείο κλείσει, «οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ξέρουν πως υποχρεωτικά θα απολυθούν και δεν θα πάρουν ούτε ένα ευρώ παρά μόνο όσα προβλέπει ο Νόμος, δηλαδή, δύο εκατομμύρια από τα 40.439.346 ευρώ που θα πάρουν με αυτή την συμφωνία».
«Αλλο σχέδιο δεν υπάρχει»
Επισήμανε, πως «άλλο σχέδιο δεν υπάρχει» σημειώνοντας πως αυτό άλλωστε «το ξέρει και ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί και εκείνος έψαξε να βρει επενδυτή και άλλον από την ONEX δεν βρήκε. Και αυτή είναι η πρόταση της ONEX που είχε επιλέξει και ο ΣΥΡΙΖΑ και εδώ κατέληξε μετά από τη διαπραγμάτευση».
Στις αντιδράσεις των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που χαρακτήρισαν ως «εκβιασμό» στα κόμματα την θέση αυτή του Υπουργού, απάντησε πως «δεν υπάρχει κανένας εκβιασμός. Το σχέδιο αυτό για να μπορέσει να έχει τις πλήρεις πιθανότητες επιτυχίας, κρίσιμη παράμετρος είναι και η ευρεία πολιτική του στήριξη. Εάν τα αξιότιμα κόμματα της αντιπολίτευσης κρίνουν ότι δεν είναι καλό το σχέδιο αυτό, εγώ θα προσχωρήσω στη δική τους γνώμη και δεν θα το εφαρμόσω». Παρατήρησε, δε, πως είναι «η πρώτη φορά που ακούω ότι ένας Υπουργός που λέει ότι δεν θα οχυρωθεί πίσω από την πλειοψηφία, αλλά θα δεχθεί την άποψη της μειοψηφίας, αυτός να λέγεται ότι είναι εκβιαστής». Χρειάζονται, είπε ο κ. Γεωργιάδης «να υπάρχουν καθαρές κουβέντες, ώστε και ο επενδυτής να γνωρίζει ότι ξεκινάει και αναλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο, χωρίς να έχει να αντιμετωπίσει αύριο διάφορους δολιοφθορείς του σχεδίου, που θα το τινάξουν στον αέρα», εάν αύριο ο ελληνικός λαός αποφασίσει να αλλάξει την πλειοψηφία.
Οι οφειλές
Ο υπουργός χαρακτήρισε το σχέδιο αυτό «πολύ σπουδαίο», καθώς τα ναυπηγεία σήμερα έχουν χρέη ύψους 447 εκατομμύρια ευρώ και η αξία εκποίησης των στοιχείων τους, σήμερα, είναι 28 εκατομμύρια ευρώ. Εάν δεν προχωρήσει αυτό το σχέδιο και πούμε ότι «ωραία, κλείνει το ναυπηγείο» και πτωχεύει, θα βγει στον πλειστηριασμό η ακίνητη και η κινητή του περιουσία. Οι πρώτοι πιστωτές θα είναι ο ΕΦΚΑ και το δημόσιο.
Στον ΕΦΚΑ, σήμερα υπάρχει ένα σύνολο οφειλών 80.951.945 ευρώ. Με το σχέδιο αυτό θα πάρει 5.760. 938 ευρώ, ενώ σε μια βίαιη ρευστοποίηση θα πάρει 4.039.604 ευρώ. Δηλαδή, ο ΕΦΚΑ παίρνει παραπάνω περίπου 1.750.000 ευρώ.
Στο ελληνικό δημόσιο υπάρχει ένα σύνολο οφειλών 27.411.808 ευρώ. Με το σχέδιο εξυγίανσης θα πάρει 1.894.673 ευρώ. Με τη βίαιη ρευστοποίηση θα πάρει 1. 367.883 ευρώ. Δηλαδή, το δημόσιο θα πάρει 500 χιλιάδες παραπάνω.
Οι εργαζόμενοι, έχουν απαιτήσεις, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021, που ανέρχονται στα 40.439.346 ευρώ. Με το σχέδιο εξυγίανσης, θα πάρουν 40.439.346 ευρώ. Στην περίπτωση βίαιης ρευστοποίησης θα πάρουν 2.015.531 ευρώ.
Το Πολεμικό Ναυτικό, σήμερα, έχει σύνολο απαιτήσεων 142.337.077 ευρώ. Εάν υπάρξουν αμυντικά προγράμματα στα 30 χρόνια, η εταιρεία σε παρούσα αξία θα πληρώσει και τα 142.337.077 ευρώ. Αν πάμε σε μια βίαιη ρευστοποίηση το ΠΝ θα πάρει 1.579.517 ευρώ. Δηλαδή, η βίαιη ρευστοποίηση στο Ναυτικό μας δίνει ενάμισι εκατομμύριο. Το σχέδιο εξυγίανσης με μηδέν αμυντικά προγράμματα δίνει 20 εκατομμύρια και το σχέδιο εξυγίανσης με αμυντικά προγράμματα το σύνολο της οφειλής.
Στα λοιπά ασφαλιστικά ιδρύματα, υπάρχουν οφειλές 4.595.264 ευρώ. Με το σχέδιο θα λάβουν 327.000 ευρώ και σε μια βίαιη ρευστοποίηση θα λάβουν μόλις 218.000 ευρώ.
Απαντώντας στο ερώτημα εάν υπάρχει έγκριση της «DIGICOM» για το σχέδιο εξυγίανσης ανέφερε πως « η έννοια των κρατικών ενισχύσεων εμπλέκεται μόνο στην περίπτωση που πας να θεσπίσεις κάποιου είδους εξαίρεση. Εδώ, όμως, έχουμε εφαρμογή του νόμου που είναι καθολικός για όλες τις επιχειρήσεις». Όμως, επειδή φέρνουμε στη Βουλή το σχέδιο αυτό την ρωτήσαμε και πήραμε και την άδειά της, καθώς κατάλαβαν πως εφαρμόζουμε τον κοινό πτωχευτικό νόμο. Πάντως, όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο, επειδή τα ποσά είναι πολύ μεγάλα θα πάρουμε και την τελική έγκριση της «DIGICOM». Μάλιστα, ανέφερε πως « το παρόν σχέδιο εξυγίανσης του νομοσχεδίου το έχει γράψει το ίδιο δικηγορικό γραφείο που έχει συγγράψει και τον Πτωχευτικό Νόμο, για να είμαστε σίγουροι πως δεν έχουμε ξεφύγει ούτε κατά ένα κόμμα από τον Πτωχευτικό Νόμο».

Ο κ. Γεωργιάδης, εξήγησε ότι είναι δύο οι λόγοι που φέρνει αυτό το σχέδιο νόμου στην Βουλή και δεν προχωράει με απόφασή του στην προσφυγή στο Δικαστήριο.

Ο πρώτος, γιατί τα ποσά είναι «είναι θηριωδώς μεγάλα και ετέθη από πολλούς υπηρεσιακούς παράγοντες, κυρίως του Υπουργείου ‘Αμυνας, αύριο κάποιος και να καταθέσει μια μήνυση για απιστία».

Ο δεύτερος, γιατί στην πραγματικότητα πρόκειται για μια διακρατική συμφωνία, καθώς ο χρηματοδότης του σχεδίου εξυγιάνσεως είναι η Αμερικανική Κυβέρνηση».

Στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, ότι οι καταβολές στους εργαζόμενους προβλέπεται να γίνουν τμηματικά, απάντησε πως έτσι έγινε και στο σχέδιο των Ναυπηγείων της Σύρου του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό κάνουμε και εμείς στην Ελευσίνα, αλλά εδώ τα νούμερα αλλάζουν γιατί είναι πολύ μεγάλα. Για το σχέδιο της συμφωνίας μεταξύ των εργαζομένων και του επενδυτή, τόνισε πως είναι μια συμφωνία που έκαναν αυτά τα δύο μέρη και δεν εμπλέκεται κανένας τρίτος και έχει ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο Εργασίας σχετικά με το νομότυπό της και μόνο.

Οι θέσεις της Αντιπολίτευσης
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε πως όσες «περισσότερες φορές διαβάζουμε το νομοσχέδιο, τόσο πιο πολλά ερωτηματικά μας γεννώνται. Και ενώ περιμέναμε οι απαντήσεις στα ερωτηματικά αυτά να βρίσκονται έστω στις συνοδευτικές εκθέσεις, δεν βλέπουμε καμία απάντηση, πουθενά! Μας ζητάτε να βάλουμε πλάτη, αλλά αρνείστε πεισματικά να μας αποκαλύψετε σε τι θα βάλουμε πλάτη!».

Χαρακτήρισε εξόχως «αντικοινοβουλευτική» και «εκβιαστική» την θέση του υπουργού ότι εάν δεν ψηφίσει η αντιπολίτευση το νομοσχέδιο, τότε δεν θα προχωρήσει στο σχέδιο εξυγίανσης.

Εστίασε σε τέσσερα σημεία:

Πρώτον, ότι δεν είναι σαφές εάν έχει ζητηθεί ή και εάν απαιτείται έγκριση από εθνική ή την ενωσιακή αρχή προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού, για το κατά πόσο τίθεται ή όχι ζήτημα κρατικών ενισχύσεων με τα όσα ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου, με συνέπεια η εθνική αντιπροσωπεία να μην έχει ούτε ένα τεκμήριο για το ότι το σημερινό σχέδιο, δεν συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση.

Δεύτερον, ότι δεν είναι γνωστό το επιχειρηματικό σχέδιο του επενδυτή, το οποίο οφείλει να τηρεί για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η συμφωνία εξυγίανσης, ούτε καν το εάν έχουν διενεργηθεί οι απαιτούμενοι έλεγχοι κεφαλαιακής επάρκειας.

Τρίτον, δεν είναι γνωστή η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως και ότι δεν παρατίθενται τα οικονομικά στοιχεία στη βάση των οποίων κρίνεται πως η εξυγίανση είναι εφικτή.

Τέταρτον, δεν είναι γνωστό αν οι εργαζόμενοι συμφωνούν με τη λύση και κατάργηση της εργασιακής σχέσης, καθώς και αν συμφωνούν με τον όρο οι νέες εταιρείες να μην αποτελούν διάδοχο εργοδότη.

Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπογράμμισε πως στο κείμενο δεν γίνεται αναφορά σχετικά με την διασφάλιση των θέσεων εργασίας καθώς και των απαιτήσεών τους. Ανέφερε πως ο ΣΥΡΙΖΑ «θα πρότασσε και θα διασφάλιζε η επένδυση να είχε έντονα ένα αναπτυξιακό πρόσημο, θα συμμερίζονταν τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και δε θα λειτουργούσε εν κρυπτώ, αλλά θα παρέθετε όλα τα στοιχεία που θα τεκμηρίωναν την όποια απόφαση είχε λάβει» εσείς, όμως είπε ο βουλευτής « ζητάτε μια εν λευκώ επιταγή να υπογράψετε και να διαπραγματευτείτε όλους τους όρους και όλα τα ζητήματα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας».

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Απόστολος Πάνας, τόνισε πως κεντρική θέση του κόμματός του «είναι η ανάγκη ολικής επαναλειτουργίας του Ναυπηγείου με όρους βιωσιμότητας. Τούτο, λοιπόν, είναι απαραίτητο τόσο για την τόνωση της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, όσο και για την ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης» Επισήμανε πως το Πολεμικό Ναυτικό που αποτελεί έναν από τους πιστωτές των ναυπηγείων επιφυλάσσεται να προσυπογράψει την απομείωση των απαιτήσεών του και για τον λόγο αυτό την ευθύνη αναλαμβάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Το σχέδιο εξυγίανσης, ανέφερε « θα πρέπει να είναι βιώσιμο, να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, να εξασφαλίσει την καταβολή σε λογικό χρόνο των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους στους εργαζόμενους και να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και τη συλλογική σύμβαση εργασίας». Παρατήρησε πως στο νομοσχέδιο υπάρχουν ενδεικτικοί όροι της συμφωνίας εξυγίανσης. Η αποπληρωμή δεδουλευμένων των εργαζομένων ανάγεται σε αόριστο χρονικό σημείο και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των νέων εταιρειών. Δεν έχει κατατεθεί η διμερής συμφωνία εργαζομένων και ONEX. Το νομοσχέδιο δίνει λευκή επιταγή στον εκάστοτε Υπουργό, ώστε να υπογράψει κάθε πιθανό όρο. Εμείς, είπε «ζητάμε καθαρούς όρους οποιασδήποτε συμφωνίας γίνεται».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «αντεργατικό έκτρωμα» και «πιλότο για άλλες περιπτώσεις» με ««τερατώδεις εξαιρέσεις, ακόμα και από αυτή την πετσοκομμένη εργατική νομοθεσία». Προβλέπει την απόλυση όλων των εργαζομένων, ενώ «δεν υπάρχει καμία δέσμευση για επαναπρόσληψη με τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, καταβολής όλων των δεδουλευμένων και των απαιτήσεων των εργαζομένων».

Το ΚΚΕ είπε πως θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και κάλεσε τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τον αγώνα τους, να μη δεχθούν τετελεσμένα και εκβιασμούς, να διεκδικήσουν τα δικαιώματα και τις δουλειές τους, βάζοντας στο επίκεντρο το ζήτημα και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των ναυπηγείων με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επενδυτών.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος, εάν και επιφυλάχθηκε το κόμμα του να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, ανέφερε πως αυτή «είναι μια πολύ άσχημη σύμβαση για τους εργαζόμενους, αλλά και για το δημόσιο που δεν εισπράττει τις απαιτήσεις του» . Ακόμα και «εάν δεχτούμε πως όλα αυτά μπορούν να παραβλεφθούν στο όνομα της λειτουργίας των ναυπηγείων και ότι σε αυτό το σχέδιο δεν φέρει αντιρρήσεις η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν είμαστε τελικά καθόλου σίγουροι ότι θα λειτουργήσουν τα ναυπηγεία και θα εισπραχθούν οι υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και τους εργαζόμενους». Μεταξύ άλλων, παρατήρησε πως «το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν έχει υπολογίσει το κόστος της σύμβασης από τη διαγραφή οφειλών και προστίμων και την παραχώρηση του αιγιαλού και των εγκαταστάσεων».

Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης είπε πως «εμείς ανεπιφύλακτα, θα καταψηφίσουμε το νομοσχέδιο», καθώς φέρνει απολύσεις των εργαζομένων, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Δεν υπάρχει καμία δέσμευση για αποπληρωμή των υποχρεώσεων στους εργαζόμενους. Δεν έχουμε καμία δέσμευση της ONEX για το ποσό που θα επενδύσει το ναυπηγείο και αν η επένδυση αυτή είναι ανεξάρτητη των αναθέσεων του Πολεμικού Ναυτικού. Πρόκειται για μια λεόντεια σύμβαση καθαρά εναντίον του δημοσίου συμφέροντος και για αυτό έρχεται στη Βουλή με νόμο, ώστε να αποποιηθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη μελλοντικές ευθύνες.

Αύριο το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η ακρόαση φορέων και στην συνέχεια η επί των άρθρων συζήτηση. Η δεύτερη ανάγνωση του σχεδίου νόμου ορίσθηκε να διεξαχθεί την Τρίτη 30 Αυγούστου, μετά τις θερινές διακοπές της Βουλής, ώστε στη συνέχεια να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

Υπέρ της επίσπευσης των διαδικασιών ψήφισης του ν/σ το Ε.Β.Ε.Π.

Υπέρ της επίσπευσης των διαδικασιών ψήφισης του νομοσχεδίου περί «Εξυγίανσης Ναυπηγείων Ελευσίνας» τάσσεται το Ε.Β.Ε.Π.. Με σχετική επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης υπενθυμίζει ότι ευθύς εξ αρχής, έχει ταχθεί υπέρ της αναζωογόνησης του ναυπηγικού-ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα της χώρας αναγνωρίζοντας τη σημασία και τη θετική επίδραση από την υλοποίηση των σχεδιασμών τόσο στην τοπική κοινωνία, όσο και την εθνική οικονομία.
Όπως αναφέρει η επανεκκίνηση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα του Κόλπου της Ελευσίνας «περνάει μέσα» από την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Καθώς οι ναυπηγικές εργασίες είναι στην κατηγορία «εντάσεως εργασίας», καθίσταται προφανές ότι θα δημιουργηθούν άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο, αλλά και το Θριάσιο.
Επίσης απαριθμεί τα θετικά που θα προκύψουν για την εθνική άμυνα, από την δημιουργία εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας, από τις συνέργειες που θα προκύψουν για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών που κατασκευάζουν υλικά για πλοία ή παρέχουν υποστηρικτικές υπηρεσίες αλλά και για την ακτοπλοΐα καθώς το προσεχές διάστημα πολλές από τις μονάδες του ακτοπλοϊκού στόλου θα χρειαστεί να αντικατασταθούν με νεότευκτες ή να υποστούν προσαρμογή στα δεδομένα του ΙΜΟ.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter