Παρ08192022

Last updateΠαρ, 19 Αυγ 2022 6pm

Δεκαπενταύγουστος: Τουλάχιστον 26.000 επιβάτες θα αναχωρήσουν σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά

0επιβατεςΙδιαίτερα αυξημένη είναι από σήμερα η κίνηση στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω της εξόδου των εκδρομέων για την εορτή του Δεκαπενταύγουστου.

Για να μην φιλονικείτε στις ρεσεψιόν των πλοίων- ερωτήσεις και απαντήσεις για τα δικαιώματα επιβατών!

aktoploia epibatigosΜε αφορμή την αυξανόμενη επιβατική κίνηση με πλοία λόγω θέρους και τις αναπόφευκτες μικρές η μεγαλύτερες βλάβες στα πλοία αναδημοσιεύουμε για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του επιβατικού κοινού, φυλλάδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία. Για να μην φιλονικείτε στις ρεσεψιόν των πλοίων!

Πρόσκρουση επιβατικού πλοίου στο λιμάνι της Αίγινας

0APOLLON HELLASΣτην προβλήτα του λιμανιού της Αίγινας προσέκρουσε το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Απόλλων Ελλάς», το οποίο πραγματοποιούσε διαδικασία πρόσδεσης.

Καταγγελία ΠΝΟ για ειδικά επιδόματα

0επιβατεςΘέμα καταβολής ειδικών επιδομάτων έθεσε η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της στηνν οποία και αναφέρονται τα ακόλουθα:

ΑΝΕΚ LINES: εκπτώσεις στους νέους φοιτητές Κρήτης , Κυκλάδων , Δωδεκανήσου

0ANEK LINESΗ ΑΝΕΚ LINES συγχαίρει τους νέους φοιτητές για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και με έντονο αίσθημα κοινωνικής υπευθυνότητας στηρίζει στην πράξη την παιδεία και την ελληνική οικογένεια προσφέροντας ειδικές εκπτώσεις στις πρώτες τους μετακινήσεις από και προς των τόπων σπουδών τους.

15 Χρόνια ANEKORAMA

0ANEKORAMAΤο ΑΝΕΚΟΡΑΜΑ, το εταιρικό περιοδικό της ANEK LINES, συμπληρώνει 15 χρόνια κυκλοφορίας και τα γιορτάζει με ένα επετειακό, συλλεκτικό τεύχος γεμάτο καλοκαίρι, ταξίδια, συναρπαστικές lifestyle προτάσεις, φως και θάλασσα!

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πρόστιμο στις εταιρείες της πορθμειακής σύνδεσης Ηγουμενίτσας - Λευκίμμης Κέρκυρας

igoumenitsa limaniΗ Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) ομόφωνα αποφάσισε , στις 25 Ιουλίου 2022, κατόπιν σχετικής Εισήγησης, σύμφωνα με την παρ. 35 της υπ’ αριθ. 704/2020 Απόφασής της, επί της αποδοχής των σχετικών Προτάσεων Διευθέτησης Διαφοράς που υπέβαλλαν οι εταιρείες ) «ΛΕΥΚΙΜΜΗ ΛΑΪΝΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», (ii) «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ IV ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και iii) «ΣΑΡΡΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που δραστηριοποιούνται στην πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα με την Λευκίμμη της νήσου Κέρκυρας.

Για τους σκοπούς της έρευνας, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού πραγματοποίησε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, επιτόπιο έλεγχο στις 30 Ιουλίου 2019, στην έδρα, των ανωτέρω εταιριών. Περαιτέρω, προκειμένου να αξιολογηθούν τα συλλεχθέντα από τον έλεγχο έγγραφα, ελήφθησαν ανωμοτί καταθέσεις από τους νόμιμους εκπροσώπους των προαναφερθέντων κοινοπραξιών και εστάλησαν επιστολές παροχής στοιχείων-ερωτηματολόγια.
Με βάση το ως άνω θεσμικό πλαίσιο, οι τρεις ελεγχόμενες εταιρίες ΛΕΥΚΙΜΜΗ ΛΑΪΝΣ , ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ IV και ΣΑΡΡΗΣ , για τις οποίες συλλέχθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ικανά να στοιχειοθετήσουν παράβαση του άρθ. 1 του Ν. 3959/2011, εκδήλωσαν εγγράφως το ενδιαφέρον τους για διερεύνηση της δυνατότητας υπαγωγής της υπόθεσής τους στη ΔΔΔ και κατέθεσαν σχετικό αίτημα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 30 της Ανακοίνωσης για την ΔΔΔ.
Σε συνέχεια των ως άνω αιτημάτων των Εταιριών, η ΕΑ σε συνεδρίασή της στις 15.03.2022 έκρινε ομόφωνα ότι η παρούσα υπόθεση είναι πρόσφορη και μπορεί να υπαχθεί στην εν λόγω διαδικασία διευθέτησης, καθώς πληροί τα κριτήρια υπαγωγής σε αυτή . Η ΕΑ συνεκτίμησε, ιδίως, την ειλικρινή πρόθεση των ως άνω ενδιαφερομένων μερών να υπαχθούν στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών, τον αριθμό των εμπλεκομένων εταιριών που αιτούνταν την υπαγωγή τους σε διαδικασία διευθέτησης και η οποία αφορούσε στο σύνολο των ελεγχόμενων εταιριών, τη φύση της εν λόγω παράβασης ως οριζόντια αντι-ανταγωνιστική σύμπραξη ιδιαίτερης σοβαρότητας (σύμπραξη καρτελικής φύσης), και τον προσδοκώμενο βαθμό επίτευξης διαδικαστικής αποτελεσματικότητας, ο οποίος κρίθηκε εν προκειμένω, αισθητά μεγάλος.
Η σχετική αγορά προϊόντος που αφορά την παρούσα υπόθεση είναι η παροχή υπηρεσιών ακτοπλοϊκής μεταφοράς που αναφέρεται σε πορθμειακή σύνδεση. Η σχετική γεωγραφική αγορά είναι η πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα-Λευκίμμη.
Σύμφωνα με την Απόφαση, οι εταιρίες ΛΕΥΚΙΜΜΗ ΛΑΪΝΣ, ΣΑΡΡΗΣ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ IV προέβησαν σε ένα κοινό σχέδιο καθορισμού τιμών και αγορών, μέσω επιμέρους συνεννοήσεων και ενεργειών, εκφράζοντας τη βούλησή τους να συμπεριφερθούν από κοινού κατά ορισμένο τρόπο, συμμετέχοντας κατά τούτο σε οριζόντια αντιανταγωνιστική σύμπραξη κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 3959/2011. Οι Εταιρίες συμμετείχαν σε συμφωνία/ εναρμονισμένη πρακτική καθορισμού τιμών και κατανομής αγορών, καθορίζοντας το πλαίσιο της κοινής τους δράσης σε σχέση με την εμπορική-εκπτωτική πολιτική και τα δρομολόγια τα οποία θα εκτελούσαν στην πορθμειακή σύνδεση Λευκίμμη-Ηγουμενίτσα, στο πλαίσιο της οποίας μείωναν προληπτικά την αβεβαιότητα που συνεπάγεται η αυτοδύναμη επιχειρηματική και κατ’ επέκταση η ανταγωνιστική συμπεριφορά. H ως άνω συμφωνία μεταξύ των Εταιρειών περί καθορισμού τιμών και δρομολογίων εφαρμόστηκε.
Η Ολομέλεια της ΕΑ, δυνάμει της παρ. 35 της υπ’ αριθ. 704/2020 Απόφασης της Ολομέλειας της ΕΑ, αποδέχθηκε, σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό, των Προτάσεων Διευθέτησης Διαφοράς που υπεβλήθησαν από τις επιχειρήσεις α) ΛΕΥΚΙΜΜΗ ΛΑΪΝΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, β) ΣΑΡΡΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και γ) ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ IV ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, και:
Διαπιστώνει ότι οι εν λόγω επιχειρήσεις παραβίασαν το άρθρο 1 του Ν. 3959/2011 λόγω της συμμετοχής τους σε απαγορευμένη οριζόντια σύμπραξη δυνάμει των πρακτικών που συνοπτικά, στο πλαίσιο της Διαδικασίας Διευθέτησης Διαφορών που περιγράφονται στην Εισήγηση.
Υποχρεώνει τις προαναφερόμενες επιχειρήσεις να παύσουν, εφόσον δεν το έχουν ήδη πράξει, και να παραλείπουν στο μέλλον τη διαπιστωθείσα στο ως άνω σκεπτικό παράβαση του άρθρου 1 του Ν. 3959/2011. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι οι Εταιρίες δήλωσαν στις υποβληθείσες Προτάσεις Διευθέτησης Διαφοράς ότι ανεξάρτητα από τον τρόπο προώθησης και πώλησης των υπηρεσιών τους (π.χ. μέσω πλατφόρμας την οποία δεν θα διαχειρίζεται ή/και δεν θα ελέγχει οποιοδήποτε από τα συμμετέχοντα στη σύμπραξη μέρη), η διαμόρφωση της εμπορικής και τιμολογιακής πολιτικής τους θα γίνεται αυτόνομα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Επιβάλλει για την τέλεση της διαπιστωθείσας παράβασης του άρθρου 1 του Ν. 3959/2011 μειωμένα πρόστιμα, λόγω της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών και συγκεκριμένα α) στην ΛΕΥΚΙΜΜΗ ΛΑΪΝΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ συνολικό πρόστιμο αξίας, 44.069 ευρώ β) στην ΣΑΡΡΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ συνολικό πρόστιμο αξίας, 41.974 ευρώ και γ) στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ IV ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ συνολικό πρόστιμο αξίας, 49.193 ευρώ.
Σύνολο Προστίμων 135.236 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη Απόφαση που αφορά την πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα – Λευκίμμη έρχεται σε συνέχεια της αυτεπάγγελτης έρευνας της ΕΑ και της Απόφασης υπ΄αριθ. 759/2021 που αφορούσε την πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα με τον Λιμένα της Κέρκυρας.

Το “ΠΡΕΒΕΛΗ” της ΑΝΕΚ LINES ξεκινάει δρομολόγια σε Κυκλάδες – Δωδεκάνησα

0PREVELIS ANEKΤο δημοφιλές ΕΓ/ΟΓ “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” της ΑΝΕΚ LINES, ξεκινάει, σήμερα, Παρασκευή 22 Ιουλίου τα δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

ΥΝΑΝΠ: Λύση στον πρόβλημα της γραμμής της Κασοκαρπαθίας

Karpathos generic 01 optΛύση στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Κάσου και της Καρπάθου, δίνεται με άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ειδικότερα σε ανακοίνωση του ΥΝΑΝΠ αναφέρονται τα εξής:

ΚασσοΚαρπαθία: Πρόσκαιρη λύση η δρομολόγηση του Speedrunner Jet SeaJets

0επιβατεςΜε επέκταση του δρομολογίου του Speedrunner Jet SeaJets δόθηκε πρόσκαιρη λύση στο θέμα της ακτοπλοϊκής κάλυψης της γραμμής Κάσου- Καρπάθου από τον Πειραιά καθώς η εταιρεία του «Olympus» δεν κατάφερε να αποκαταστήσει τις παραλείψεις- παρατηρήσεις για το πλοίο έστω και εκπρόθεσμα.

Νέα γραμμή από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο & Μυτιλήνη με το CHAMPION JET 1 της SEAJETS

0championjet1011Η SEAJETS ανακοινώνει την έναρξη δρομολογίων του CHAMPION JET 1 από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο και Μυτιλήνη Λέσβου.

Υπουργείο Ναυτιλίας: Ενημέρωση αναφορικά με τη μη εκτέλεση δρομολογίου από το Ε/Γ – Ο/Γ OLYMPUS για Κάσο-Κάρπαθο

olympusΑναφορικά με τη μη εκτέλεση δρομολογίου από το Ε/Γ – Ο/Γ OLYMPUS σημαίας Κύπρου την 11-07-2022 από το λιμάνι του Πειραιά ανακοινώνονται τα κάτωθι:

Attica Group: Αγορά νέου ξενοδοχείου

tinos beach hotelΗ ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ («Attica Group»), στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παρουσίας της στον Ελληνικό τουρισμό, ανακοινώνει την απόκτηση από τη θυγατρική Attica Blue Hospitality Μον/πη Α.Ε. («Attica Blue Hospitality»), του 100% των μετοχών της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ξενοδοχείου Tinos Beach που βρίσκεται στη θέση Κιόνια Τήνου, έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 6,5 εκατ.

Έντονη διαμαρτυρία από την Κάσο για την ακύρωση του πρώτου δρομολογίου του Olympus

olympusΜετά την ακύρωση του πρώτου δρομολογίου του επιβατηγού-οχηματαγωγού Olympus στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας το Δημοτικό Συμβούλιο της Κάσου εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:

Saronic Ferries: Ακόμη πιο κοντά το ηλεκτρικό πλοίο

saronicferries1Σε ανακοίνωση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Saronic Ferries αναφέρεται στα επόμενα βήματα για την ανάπτυξης του πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου στην Ελλάδα!

Λ. Σιγάλας: «Μία μείωση του ΦΠΑ, από το 13% στο 6% θα μείωνε την τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και το ακτοπλοϊκό εισιτήριο θα γινόταν πιο ελκυστικό»

0ΛουκαςΣιγάλαςΓια τα προβλήματα με τα οποία είναι αντιμέτωπος ο κλάδος της ακτοπλοΐας από τις συνέπειες του ρωσο-ουκρανικού πολέμου, της επακόλουθης ενεργειακής κρίσης με το υψηλό κόστος των καυσίμων να επιβαρύνει αισθητά τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, αλλά και για το πολύ υψηλό επίπεδο των ναυτικών και του προσωπικού της εταιρείας, μίλησε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό πρακτορείο Ειδήσεων, ο νέος διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών Λουκάς Σιγάλας.

Eλληνικό καλοκαίρι σημαίνει .... ταξίδια με τα πλοία της ΑΝΕΚ LINES!

0ANEK LINES ELYROS DECKΗ ΑΝΕΚ LINES ξεκινάει για άλλη μία χρονιά τα δημοφιλή καλοκαιρινά ημερήσια δρομολόγια για Κρήτη και σηματοδοτεί & επίσημα την έναρξη του φετινού καλοκαιριού.

Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ: Εξαίρεση της ακτοπλοΐας μέχρι το 2030

barelidis ypoyrgperivaΣτο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 28 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο επετεύχθη, μετά από ολονύχτιες διαπραγματεύσεις, συμφωνία επί πέντε νομοθετικών προτάσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σε συνέχεια σχετικής συμφωνίας που επετεύχθη στο Ευρωκοινοβούλιο στις 21 Ιουνίου, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας..

Την Ελλάδα και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης.

Βασικό θέμα του Συμβουλίου αποτέλεσε η αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ-ETS) με τη σταδιακή ένταξη της ναυτιλίας από το 2024, και τη δημιουργία του αυτόνομου ΣΕΔΕ για τις οδικές μεταφορές και τα κτίρια το 2027. Αποφασίστηκε, επίσης, η σύσταση του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου (Social Climate Fund) στο οποίο θα διοχετευθεί μέρος των εσόδων από το αυτόνομο ΣΕΔΕ για την αντιστάθμιση των πιθανών κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων και τη στήριξη των πολιτών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Παράλληλα, υιοθετήθηκε η πρόταση Κανονισμού για τα πρότυπα επιδόσεων των εκπομπών CO2 από τα καινούργια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Με την πρόταση αυτή επιδιώκεται η επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, με την απαίτηση μείωσης των μέσων εκπομπών νέων αυτοκινήτων κατά 55% από το 2030 και 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 και κατά 50% και 100% για τα νέα ημιφορτηγά, αντίστοιχα. Έτσι, από το 2035 το σύνολο των νέων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών θα έχουν μηδενικές εκπομπές.

Επιπρόσθετα συμφωνήθηκε η αναθεώρηση του Κανονισμού LULUCF, ο οποίος θέτει έναν συνολικό στόχο της Ε.Ε. για την απομάκρυνση του άνθρακα από φυσικές καταβόθρες (όπως τα δάση και οι δασικές εκτάσεις), που ισοδυναμεί με 310 εκατ. τόνους εκπομπών CO2 έως το 2030 σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κλιματικό Νόμο.

Αναθεωρήθηκε, επιπλέον, ο κανονισμός επιμερισμού των προσπαθειών, ο οποίος αυξάνει το στόχο μείωσης των εκπομπών σε τομείς εκτός ΣΕΔΕ στο 40% μέχρι το 2030 σε σχέση με το 2005, έναντι του 30%, που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Η χώρα μας θα πρέπει να συνεισφέρει κατά 22,7% σε μειώσεις εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα επίπεδα του 2005 έναντι 16% που είναι σήμερα.

Το σύνολο των προτάσεων διασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών σε επίπεδο Ε.Ε. κατά 55% σε σχέση με το 1990 όπως προβλέπεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

Ο Γ.Γ. Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, στις παρεμβάσεις του, υπενθύμισε την ένθερμη υποστήριξη της Ελλάδας στην υιοθέτηση φιλόδοξων στόχων, όπως άλλωστε αποτυπώθηκε και με την πρόσφατη υιοθέτηση του πρώτου Εθνικού Κλιματικού Νόμου. Υποστήριξε, επίσης, τη δημιουργία ισχυρού Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου με σκοπό την άμβλυνση των κοινωνικών επιπτώσεων από την ένταξη των οδικών μεταφορών και των κτιρίων στο ΣΕΔΕ και ειδικότερα τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών.

Περαιτέρω, ζήτησε την παροχή πρόσθετων πόρων στη χώρα ως αντιστάθμισμα για την ένταξη της ναυτιλίας στο ΣΕΔΕ, πρόσθετα μέτρα για τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές στα νησιά καθώς και ενίσχυση των μέτρων για τη στήριξη των εξαγωγών των βιομηχανικών κλάδων (όπως η τσιμεντοβιομηχανία, η παραγωγή αλουμινίου κλπ.) που επηρεάζονται αρνητικά από την υιοθέτηση του μηχανισμού συνοριακής προσαρμογής άνθρακα (CBAM) και την κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών που λαμβάνουν σήμερα.

Κλείνοντας, υποστήριξε την ανάγκη υιοθέτησης μια ισόρροπης συμφωνίας που θα εξασφαλίζει υψηλή φιλοδοξία ως προς τους κλιματικούς στόχους και διασφάλιση επαρκών πόρων για την επίτευξη των στόχων αυτών ιδίως από τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. με αντίστοιχη μεταφορά πόρων από τα πιο πλούσια κράτη μέλη της Ε.Ε..

Η δέσμη νομοθετικών προτάσεων που υιοθετήθηκε περιλαμβάνει σημαντικά οφέλη για τη χώρα. Ειδικότερα:

-Η Ελλάδα εντάσσεται στο Ταμείο Εκσυγχρονισμού από το οποίο θα λάβει, για την περίοδο 2024 – 2030, τα έσοδα από τον πλειστηριασμό 19.493.000 δικαιωμάτων εκπομπών σημερινής αξίας περίπου 1,65 δισ. € (με βάση τη σημερινή τιμή CO2).
-Αποκρούστηκαν οι προσπάθειες μείωσης του συνολικού ύψους του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, το οποίο τελικά θα διαθέτει 59 δισ. € για την περίοδο 2027 – 2032 από τα οποία η Ελλάδα θα λάβει το 5,52%, δηλαδή 3,26 δισ. €, το 35% των οποίων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την άμεση εισοδηματική ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών.
-Δόθηκαν στη χώρα μας επιπλέον 6,86 εκατ. δικαιώματα για τα έτη 2024 – 2030 (αξίας περίπου 580 εκ. € με βάση τη σημερινή τιμή CO2) ως αντιστάθμισμα στην ένταξη της ναυτιλίας στο ΣΕΔΕ.
-Δόθηκε η δυνατότητα εξαίρεσης από την ένταξη στο ΣΕΔΕ έως το 2030 της ακτοπλοΐας και ορισμένων εμπορικών πλοίων για τις πλόες προς ή από νησιά έως 200.000 κατοίκων.
-Σε ότι αφορά τη ναυτιλία, κατόπιν αιτήματός μας, ως υπόχρεος για τη συμμετοχή στο ΣΕΔΕ ορίστηκε ο ναυλωτής αντί του πλοιοκτήτη.
-Βελτιώθηκε η γεωγραφική ισορροπία των έργων στο Ταμείο Καινοτομίας με τη δυνατότητα διεκδίκησης περισσότερων έργων από Ελληνικές επιχειρήσεις και της πρόβλεψης για ειδικές προσκλήσεις για έργα απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
-Θεσπίστηκε οριζόντιος μηχανισμός Βιώσιμων Εναλλακτικών Καυσίμων για τις αερομεταφορές με αξιοποίηση 20 εκ. δικαιωμάτων για την κάλυψη του 70% της διαφοράς της τιμής μεταξύ κηροζίνης και εναλλακτικών καυσίμων, εφόσον το αεροσκάφος ανεφοδιάζεται με εναλλακτικά καύσιμα σε ποσοστό άνω του 4% που είναι το ελάχιστο υποχρεωτικό σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία. Παράλληλα προβλέπεται ότι για τις πτήσεις σε αεροδρόμια νησιών με έκταση μικρότερη των 10.000 τ. χλμ. θα καλύπτεται το 100% της διαφοράς της τιμής.
-Προβλέφθηκε πιο σταδιακή κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών στις εξαγωγικές βιομηχανίες που ανήκουν στους κλάδους που επηρεάζονται από το CBAM.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν συζητήσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για όλες τις νομοθετικές προτάσεις, με στόχο την θεσμοθέτηση του νομοθετικού πακέτου εντός του 2022 και την επίτευξη των φιλόδοξων ενωσιακών κλιματικών στόχων, που θα καταστήσουν την Ε.Ε. κλιματικά ουδέτερη και θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ενεργειακής της ασφάλειας.

Νέα γραμμή από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο & Μυτιλήνη με το ταχύπλοο CHAMPION JET 1 της SEAJETS

0champion jet 1 01 1 aΗ SEAJETS ανακοινώνει την έναρξη δρομολογίων του CHAMPION JET 1 από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο και Μυτιλήνη Λέσβου. Το CHAMPION JET 1 ξεκινάει τα ταξίδια του από τις 12 Ιουλίου και θα σας ταξιδεύει κάθε Τρίτη πρωί στις 7.00 από Θεσσαλονίκη προς:

Πρωτοβουλία Πλακιωτάκη- Μακρή για εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών

0Πλακ Μακρή 1Τα Υπουργεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Παιδείας & Θρησκευμάτων εκκίνησαν, για μία ακόμη φορά, την πρωτοβουλία, για την παροχή έκπτωσης από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στα εισιτήρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι στελέχωσαν τις δομές εκπαίδευσης των νησιών της χώρας, για το σχολικό έτος 2021-2022 προκειμένου να διευκολυνθούν για την μετάβασή τους στον τόπο μόνιμης διαμονής τους.

Από τον Ιούλιο η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης

0ΠλακΣυσκΕντός του Ιουλίου αναμένεται να εγκαινιαστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, η οποία θα εκτελείται μέσω Μυτιλήνης, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, παραπέμποντας για περισσότερες λεπτομέρειες στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) και στην εταιρεία που θα εκτελεί τα δρομολόγια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter