Τρι01282025

Last updateΤρι, 28 Ιαν 2025 5pm

Στο στόχαστρο οι απορρίψεις των scrubbers

aerioi rypoi 0

Συνασπισμός περιβαλλοντικών ομάδων ζήτησε την περιφερειακή απαγόρευση της απόρριψης αποβλήτων scrubbers στη Βόρεια Ευρώπη, επικαλούμενος τους γνωστούς ρύπους στις ροές αποβλήτων καθαρισμού καυσαερίων. Σε μια έκκληση προς τους 16 υπογράφοντες της Σύμβασης για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Βορειοανατολικού Ατλαντικού (Σύμβαση OSPAR), μια ομάδα δώδεκα ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών ομάδων - με επικεφαλής τη γερμανική ΜΚΟ NABU - ζήτησε να τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση της απόρριψης αποβλήτων scrubbers σε ολόκληρη την περιοχή και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η NABU ανέφερε ότι μια τέτοια απαγόρευση εξετάζεται μεταξύ των μελών της OSPAR, αλλά ότι ορισμένα μέρη ενδιαφέρονται να την καθυστερήσουν μέχρι να υπάρξει συναίνεση στον ΙΜΟ. Μια καθυστέρηση θα βοηθούσε στη διατήρηση του κόστους για τη ναυτιλία στα ύδατα της ΕΕ και ο ΙΜΟ θα μπορούσε να χρειαστεί χρόνια ή δεκαετίες για να καταλήξει σε κανονισμό. Η NABU κάλεσε την OSPAR να υιοθετήσει μια ενιαία απαγόρευση της απόρριψης αποβλήτων scrubbers εντός της γραμμής χωρικών υδάτων των 12 μιλίων για όλα τα κράτη που έχουν υπογράψει τη σύμβαση (εκτός από την Ελβετία και το Λουξεμβούργο, τα οποία δεν έχουν χωρικά ύδατα).
Η Βαλτική προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, δεδομένου ότι έχει περιορισμένη μόνο κυκλοφορία με τον ανοικτό ωκεανό. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Chalmers εκτιμούν ότι περισσότερα από 200 εκατομμύρια κυβικά μέτρα απόβλητα scrubbers απορρίπτονται στη Βαλτική κάθε χρόνο και προτείνουν ότι το νερό πλύσης αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα δέκατο όλων των απελευθερώσεων ορισμένων καρκινογόνων πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων (PAH) στη Βαλτική.
Για τη ναυτιλία, τα scrubbers είναι ένα πλεονέκτημα: είναι μια εναλλακτική λύση εξοικονόμησης κόστους στο μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), επιτρέποντας στα πλοία να καίνε νόμιμα βαρύ μαζούτ υψηλότερης περιεκτικότητας σε θείο (HFO) με σημαντική έκπτωση. Τα scrubbers εξοικονομούν στη βιομηχανία περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για το κόστος των καυσίμων, σύμφωνα με τη μελέτη Chalmers.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter