Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πήρε θέση η INTERCARGO σχετικά με τις φιλοδοξίες του IMO για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές

0INTERCARGO

Η INTERCARGO συνεχίζει να υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία για επίτευξη καθαρής ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Είναι σημαντικό να τονιστεί, ωστόσο, ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την παροχή στη ναυτιλιακή βιομηχανία εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η ευθύνη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν μπορεί να βαρύνει αποκλειστικά τον φορέα εκμετάλλευσης του πλοίου στο τέλος της γραμμής – είναι μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά από ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν κατάλληλες πολιτικές στην αναθεώρηση της στρατηγικής του International Maritime Organization (IMO) για τα αέρια του θερμοκηπίου, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πράσινων καυσίμων, καθώς και οι απαραίτητες υποδομές για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας και του ανεφοδιασμού σε λιμένες σε όλο τον κόσμο. Δυστυχώς, αυτές οι πτυχές δεν συζητούνται και δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς παρά τον κρίσιμο ρόλο τους.
Η θέση της INTERCARGO είναι ότι ο συνδυασμός βασικών στοιχείων προηγούμενων προτάσεων για μεσοπρόθεσμα μέτρα είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσουμε και, ως εκ τούτου, χαιρετίζει την αναθεωρημένη πρόταση του ICS (έγγραφο ISWG- GHG 13/4/9).
Συγκεκριμένα, η INTERCARGO πιστεύει ότι μια κατ' αποκοπή συνεισφορά ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2 σε βάση Tank- to-Wake (TtW) - και με την επιφύλαξη του αποτελέσματος των συνεχιζόμενων συζητήσεων στον ΙΜΟ σχετικά με την αξιολόγηση του κύκλου ζωής των εκπομπών καυσίμων (LCA) - θα πρέπει να συνδυαστεί με έναν διεθνή μηχανισμό χρηματοδότησης και ανταμοιβής για τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας (IMSF&R), όπου τα πλοία αξίας 5.000 GT και άνω θα συνεισφέρουν ετησίως ανά τόνο CO2.
Στο πλαίσιο ενός τέτοιου συστήματος, μόνο τα πλοία που χρησιμοποιούν «επιλέξιμα εναλλακτικά καύσιμα» θα λαμβάνουν ανταμοιβή για τις εκπομπές CO2 που αποτρέπονται.
Ο συνδυασμός τεχνικών και οικονομικών μέτρων θα πρέπει να συνοδεύεται από κατάλληλες πολιτικές και δεσμεύσεις από τα κράτη μέλη, προκειμένου οι προμηθευτές καυσίμων να εξασφαλίζουν τα απαιτούμενα εναλλακτικά καύσιμα σε λιμένες σε όλο τον κόσμο σε επαρκείς ποσότητες.
On CII (Carbon Intensity Indicators) INTERCARGO believes that the current Carbon Intensity Indicator (CII) framework should not be used as a benchmark for IMO’s medium-term measures.
Όσον αφορά τους δείκτες CII (έντασης άνθρακα), η INTERCARGO πιστεύει ότι το ισχύον πλαίσιο του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του IMO.
Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων συζητήσεων της Ένωσης κατά τη διάρκεια των εξαμηνιαίων συνεδριάσεών της, τα μέλη της INTERCARGO εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι το CII δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, καθώς υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας δεν θα προσφέρει δίκαιες, διαφανείς και μη στρεβλωτικές μειώσεις εκπομπών.
Διάφοροι παράγοντες μπορούν να έχουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην ικανότητα CII ενός σκάφους, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εκτός του ελέγχου του σκάφους. Παραδείγματα περιλαμβάνουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απόσταση ταξιδιού, χρόνους αναμονής λιμένων, λιμενικές υποδομές και παραγγελίες ναυλωτών.
Παραδόξως, λαμβάνοντας υπόψη τις αποστάσεις ταξιδιού και τους χρόνους αναμονής στους λιμένες, τα πλοία με μεγαλύτερες αποστάσεις ταξιδιού μπορούν να παράγουν περισσότερες εκπομπές, αλλά έχουν καλύτερη βαθμολογία CII σε σύγκριση με τα πλοία που διανύουν μικρότερες αποστάσεις και παράγουν λιγότερες εκπομπές.
Ως εκ τούτου, η INTERCARGO δεν πιστεύει ότι το CII, με την τρέχουσα μορφή, θα επιτύγχανε τους επιθυμητούς σκοπούς ή στόχους απανθρακοποίησης. Ενώ γενικά υποστηρίζει το επιχειρησιακό βραχυπρόθεσμο μέτρο, υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν προκειμένου να καταστεί η CII κατάλληλη για τον σκοπό για τον οποίο προορίζεται.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter