Τετ05012024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ζήτηση για LNG – Προβληματισμός για την «ολίσθηση»

0LNG

Τριπλασιασμό της ζήτησης για LNG ως καύσιμο πλοίων μεταξύ 2019 και 2030, με βάση τις τάσεις στην κατανάλωση καυσίμων «βλέπει» έκθεση του International Council on Clean Transportation. Στην έκθεση εκτιμήθηκε η ζήτηση για LNG το 2030 που χρησιμοποιείται από πλοία σε πλόες προς, από και μεταξύ λιμένων της ΕΕ, σε σύγκριση με τη δυνητική προσφορά ανανεώσιμου LNG, και εκτίμησε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής (well-to-wake) της χρήσης διαφόρων ποσοστών ανανεώσιμου LNG. Το ICCT διαμόρφωσε επίσης τρία σενάρια πολιτικής σύμφωνα με τα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει επιδότηση για τη χρήση ανανεώσιμου LNG. Κάθε σενάριο είχε ως αποτέλεσμα διαφορετικό μείγμα ορυκτού και ανανεώσιμου ΥΦΑ και, ως εκ τούτου, διαφορετικές εκπομπές CO2e από την πηγή. Η μη παροχή επιδότησης σήμαινε ότι η ζήτηση LNG για το 2030 θα καλυπτόταν με 100% ορυκτό LNG και με επιδότηση 25 ευρώ/ GJ, μόνο το 4% της ζήτησης LNG θα μπορούσε να καλυφθεί με ανανεώσιμο LNG. Χωρίς στήριξη πολιτικής, οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να πληρώσουν έως και 10.000 ευρώ ανά τόνο για βιομεθάνιο ή 2.350 ευρώ ανά τόνο για e-LNG ή e-methane έως το 2030, περίπου επτά έως 30 φορές περισσότερο από το εκτιμώμενο κόστος του ισοδυνάμου ορυκτών καυσίμων σε οκτώ χρόνια. Ακόμα κι έτσι, οι διαρροές μεθανίου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται από LNG θα εξακολουθούσαν να έχουν βαθιές επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή, ακόμη και για καύσιμα e-LNG που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές, αναφέρει μελέτη του ICCT. Η ανταλλαγή με τα λεγόμενα καύσιμα όπως το υγροποιημένο βιομεθάνιο, το ηλεκτρονικό μεθάνιο — γνωστό και ως e-LNG ή συνθετικό ΥΦΑ ή μεθάνιο — που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές προβάλλεται συχνά ως η επόμενη οδός για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός εκτίμησε ότι οι εκπομπές μεθανίου από πλοία της διεθνούς ναυτιλίας το 2018 ήταν 148.000 τόνοι σε σύγκριση με 59.000 τόνους το 2012.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter