Boxship με πυρηνική πρόωση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025 11:27

Τέλος στις συζητήσεις, τις αναζητήσεις, τις θεωρίες και τις αμφιβολίες για τη ρότα προς την πράσινη ναυτιλία και την απανθρακοποίηση επιχειρεί να θέσει η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) της HD Hyundai που προωθεί τους σχεδιασμούς της προς ένα μεγάλο, πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η ναυπηγική βιομηχανία εξετάζει τη νέα γενιά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων που θα είναι η λύση για τη θαλάσσια απαλλαγή από τον άνθρακα. "Τα πυρηνοκίνητα πλοία μπορούν να αλλάξουν το παιχνίδι στην τρέχουσα ναυπηγική αγορά, όπου αναδύεται η ουδετερότητα του άνθρακα", δήλωσε ο Patrick Ryan, Chief Technology Officer της ABS. Ο νηογνώμονας έχει πραγματοποιήσει μελέτες για τις ΗΠΑ σχετικά με το μέλλον της πυρηνικής πρόωσης. Ο Ryan δήλωσε: "Το ABS και το HD KSOE θα συμβάλουν στην επιτάχυνση της εμπορευματοποίησης της θαλάσσιας πυρηνικής τεχνολογίας στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά". Η KSOE είχε προτείνει ιδέες και το 2024 έλαβε κατ' αρχήν έγκριση από την ABS για ένα μοντέλο σχεδιασμού που εφαρμόζει τεχνολογία Small Modular Reactor (SMR). Είναι μία από τις πολλές έννοιες που εξετάζει η βιομηχανία για την επόμενη γενιά πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων. Από τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, η HD KSOE επιταχύνει τη σχετική τεχνολογική ανάπτυξη μέσω κοινής έρευνας για SMR επόμενης γενιάς με την TerraPower. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή του κύριου εξοπλισμού για τον αντιδραστήρα Natrium της TerraPower, ο οποίος κατασκευάζεται στο Wyoming. Στον ναυτιλιακό τομέα, η KSOE παρουσίασε ένα προηγμένο σχέδιο για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000 TEU χρησιμοποιώντας τεχνολογία SMR. Το νέο μοντέλο σχεδιασμού χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη οικονομική αποδοτικότητα και ασφάλεια, ενσωματώνοντας πραγματικές έννοιες σχεδιασμού εξοπλισμού και ασφάλειας, αναφέρει η KSOE.