Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Προχωρά το σχέδιο για χρήση LNG στα πλοία –Στην Αθήνα ο Μίλερ της Gazprom

pireas-97

Προχωρά το φιλόδοξο σχέδιο χρήσης υγροποιημένου αερίου στην κίνηση εμπορικών και επιβατικών πλοίων, με μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα να έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υποδομής τροφοδοσίας πλοίων με LNG στον Πειραιά, όπως και σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας με μεγάλη κίνηση επιβατικών πλοίων.

Η χρήση φυσικού αερίου στις μεταφορές θα αποτελέσει και το θέμα της παρουσίασης του ισχυρού αφεντικού της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ, ο οποίος θα συμμετάσχει στη Γενική Συνέλευση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Επιχειρήσεων (European Business Congress-EBC) που διεξάγεται σήμερα στον Αστέρα Βουλιαγμένης.

Στο συνέδριο του Εuropean Business Congress θα παρευρεθούν και θα απευθύνουν χαιρετισμό ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει συνάντηση με τον Αλεξέι Μίλερ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σπύρος Παλαιογιάννης, όπως και ο CEO της Προμηθέας Gas Δημήτρης Κοπελούζος.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από πέρυσι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μ. Βαρβιτσιώτης είχε προαναγγείλει ότι μέσα στο 2014, τουλάχιστον ένα επιβατηγό πλοίο θα κινείται με LNG.

Μάλιστα είχε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες για την υλοποίηση του στόχου αυτού, προχωρώντας στη σύσταση σχετικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι υπέβαλλαν τις σχετικές προτάσεις τους. Σύμφωνα με πληροφορίες όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μελέτες για τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε αεριοκίνητα.

Σημειώνεται ότι το κόστος της μετατροπής του καυσίμου από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο, επιδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέραν της θετικής επίδρασης στο περιβάλλον, η καύση φυσικού αερίου μπορεί να μειώσει σημαντικά το υψηλό ενεργειακό κόστος ενός πλοίου, που σήμερα οι ακτοπλόοι για να το αντιμετωπίσουν, κατεβάζουν ολοένα και περισσότερο ταχύτητες.

Ωστόσο, η αντικατάσταση του μαζούτ με υγροποιημένο φυσικό αέριο στην κίνηση των πλοίων έχει και μειονεκτήματα με κυριότερο το υψηλό κόστος μετατροπής των μηχανών των πλοίων και το μεγάλο κόστος απόκτησης και χρήσης των ειδικών σκαφών (μικρά LNG Carriers), μέσω των οποίων θα εφοδιάζονται τα επιβατικά και εμπορικά πλοία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter