Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επίσκεψη Αρχηγού Λ.Σ. στη Λέσβο

0episk roll 0Την Πέμπτη 14-11-2019 ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης πραγματοποίησε επίσκεψη στη νήσο Λέσβο, συνοδευόμενος από τον Επικεφαλής της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Χριστιανό, όπου και συναντήθηκε με τον Περιφερειακό Διοικητή της 9ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αρχιπλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Σκανδάλη καθώς και τον Κεντρικό Λιμενάρχη Μυτιλήνης Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Κωνσταντίνο Φλουρή.

Με το νέο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

0ΑΝΥΠΕΞ ΚΛΙΑΡΗΣΜε τον νέο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο, κ. Θεόδωρο Κλιάρη συναντήθηκε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Βολές Ecsa κατά περιβαλλοντικής οργάνωσης με αφορμή αποφάσεις του ΙΜΟ για τις εκπομπές CO2

Copy of IMO logoΑπαντώντας σε δηλώσεις της Οργάνωσης Clean Shipping Coalition, ο φορέας των εφοπλιστικών ενώσεων της ΕΕ, η ECSA, τονίζει ότι η συνεδρίαση της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας του IMO που άρχισε στις αρχές της εβδομάδας και ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή στο Λονδίνο έκανε καλή και γόνιμη προπαρασκευαστική εργασία.

Δωρεά της ONEX SYROS SHIPYARDS στο Λιμεναρχείο Σύρου

limenarxeiosirouΤις εγκάρδιες ευχαριστίες του για τη σταθερή συμβολή των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου στο έργο του Λιμενικού Σώματος απέστειλε διά μέσω επιστολής του προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και Πρόεδρο της ONEX SYROS SHIPYARDS, κ. Πάνο Ξενοκώστα, ο Λιμενάρχης Σύρου Πλωτάρχης Λ.Σ. Ιωάννης Βαμβακούσης.

Γ. Πλακιωτάκης: Στρατηγικό πλεονέκτημα της Ελλάδας η ναυτιλία- «Κλειδί» η επένδυση της COSCO για προσέλκυση επενδύσεων

0plakiwtakis3Στη σημασία και το ρόλο της ναυτιλίας για την χώρα αλλά και στις ευοίωνες προοπτικές για τον επενδυτικό ορίζοντα που δημιουργεί η επένδυση της COSCO στον Πειραιά αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης από το βήμα των εργασιών του Thessaloniki Summit 2019, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ).
Ειδικότερα ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως «η ναυτιλία είναι το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας» σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία «τις τελευταίες δεκαετίες είναι η πρώτη παγκόσμια δύναμη».
Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι θα πρέπει η ελληνική σημαία να καταστεί ανταγωνιστική, κάτι που -όπως είπε- «συνδέεται και με τη ναυτική εκπαίδευση».
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός σημείωσε ότι «υπάρχει δημόσια ναυτική εκπαίδευση αλλά με πολλαπλά προβλήματα» και εξήγησε επ’ αυτού: «ένα μόνο θα σας πω, ότι το 30% των καθηγητών είναι μόνιμοι και το 70% ωρομίσθιοι. Χρειάζεται αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, ότι ισχύει, δηλαδή, στα σύγχρονα ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κράτη».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «στόχος είναι το ελληνικό νηολόγιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα», σημειώνοντας πως από τα 5.000 πλοία του ελληνικού στόλου μόνο το 12% έχει ελληνική σημαία. «Θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να καταστήσουμε την ελληνική σημαία ανταγωνιστική», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η επένδυση της Cosco είναι το «κλειδί» που θα ξεκλειδώσει μελλοντικές επενδύσεις

«Η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά είναι το "κλειδί" που θα ξεκλειδώσει μελλοντικές επενδύσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην πατρίδα μας» υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης. Αναφερόμενος στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κίνα και του Κινέζου προέδου Σι Τζινπινγκ στην Ελλάδα, ο υπουργός σημείωσε ότι «για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουμε, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ανταλλαγή επισκέψεων μεταξύ Ελλάδας - Κίνας σε τόσο υψηλό επίπεδο».
Ο υπουργός τόνισε ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη πιστοποιεί στην πράξη ότι θέλει και επιθυμεί τις επενδύσεις» και πρόσθεσε: «μέσα σε τρεις μήνες εγκρίναμε το αναθεωρημένο master plan στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό τι δείχνει; ότι αυτή η κυβέρνηση στην πράξη θέλει τις επενδύσεις».
Συμπλήρωσε, δε, ότι οι σχέσεις Ελλάδας - Κίνας δεν περιορίζονται στο λιμάνι του Πειραιά. «Και μόνο το άνοιγμα κινεζικών τραπεζών- μιλάμε για την πρώτη και την τέταρτη τράπεζα του κόσμου- πιστοποιεί ότι υπάρχει πολύ μέλλον ακόμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Ανέφερε επίσης ότι «η πατρίδα μας συνεργάζεται με όλες τις χώρες, είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συνεννόηση και συνεργασία, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική οικονομία».

Μοχλός ανάπτυξης τα δέκα περιφερειακά λιμάνια

Αναφερόμενος στα περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Πλακιωτάκης τα χαρακτήρισε μοχλούς ανάπτυξης για τις τοπικές οικονομίες αλλά και σε εθνικό επίπεδο και σημείωσε ότι «ήδη με το ΤΑΙΠΕΔ είμαστε σε συνεννόηση, προκειμένου μέσα από μελέτες αξιοποίησης, βιωσιμότητας, να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε τον αναπτυξιακό ρόλο του κάθε λιμανιού ξεχωριστά».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα έχουμε πολύ σύντομα νέα για το συγκεκριμένο ζήτημα, θα υπάρξουν διεθνείς διαγωνισμοί, οπότε όλοι είναι ευπρόσδεκτοι. Αυτό που θέλω να πιστοποιήσω είναι ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα λιμάνια».
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ακόμα ότι «τα λιμάνια εντάσσονται στον εθνικό σχεδιασμό των logistics» συμπληρώνοντας πως «προφανώς και συνδέουμε την ανάπτυξη των λιμανιών με την ανάπτυξη του supply chain».

Υπεράνω όλων το εθνικό νηολόγιο…

0plakiotakis λεσχηΗ ανταγωνιστικότητα του εθνικού νηολογίου και οι παράμετροι που την προσδιορίζουν αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά όπου κεντρικός ομιλητής ήταν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι.Πλακιωτάκης.

«Καμπανάκι» Βενιάμη για στρεβλά συμπεράσματα

veniamis 770Μόνο το International Chamber of Shipping και ο ΙΜΟ μπορούν να εκφράσουν ορθώς την «φωνή της ναυτιλίας» επισημαίνει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στην lloydslist ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ