Με απώλειες έκλεισε το μήνα η αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2024 06:04
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε για ακόμα μία εβδομάδα με τα Capes να σημειώνουν 2ψήφια εβδομαδιαία πτώση και να ακολουθούν τα μικρότερα μεγέθη με μονοψήφιες εβδομαδιαίες απώλειες. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 18,78%, τα Kamsarmaxes -6%, τα Ultramaxes (63) -0,42% και τα Handies -1,61%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 183 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1537 μονάδες την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά με αρκετή δραστηριότητα από τους μεταλλωρύχους. Όμως τα επιχειρησιακά προβλήματα που προκλήθηκαν από τις κακές καιρικές συνθήκες και η αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων μείωσαν τους ναύλους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,87 $/tn.
Στον Ατλαντικό οι ναύλοι υποχώρησαν σημαντικά αφού η υπερπροσφορά πλοίων απορρόφησε άμεσα την περιορισμένη ζήτηση που εμφανίστηκε και στο βορρά και στο νότο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 20,05 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,88 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,92Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού εμφανίστηκαν μεικτές τάσεις. Από τη μία στο βορρά η αγορά έδειξε σημάδια σταθεροποίησης προς το τέλος της εβδομάδας, και από την άλλη στο νότο όπου υπήρξε μία νωθρότητα καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 17-19Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7-9 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η υπερπροσφορά πλοίων και η έλλειψη φορτίων διατήρησαν τις πτωτικές τάσεις στους ναύλους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Δεδομένου ότι και ο Ατλαντικός δεν αποτελεί ελκυστική εναλλακτική πολλά πλοία παρέμειναν στην περιοχή. Ένα θετικό σημείο (αν μπορούμε να το πούμε) είναι το γεγονός ότι κάποια πλοία βρήκαν απασχόληση. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 8-10Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε λόγω της έλλειψης φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία. Επιπλέον δεν υπήρξε ιδιαίτερη υποστήριξη από την Αυστραλία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 12,5-14Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε σταθερή ροή φορτίων τόσο από την Κίνα όσο και από το Βόρειο Ειρηνικό δίνοντας μία μικρή ώθηση στους ναύλους. Προβληματισμό προκαλούν οι κακές καιρικές συνθήκες που αναμένονται την ερχόμενη εβδομάδα στην κίνα. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 9-10,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε μικρές βελτιώσεις τόσο προς τη δραστηριότητα όσο και προς τους ναύλους. Φαίνεται ότι το κλίμα άλλαξε και υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε περισσότερη δραστηριότητα καθώς οι ναυλωτές επεδίωκαν να καλύψουν άμεσα της απαιτήσεις τους πριν από το διάλειμμα της γιορτής των Ευχαριστιών. Ξεχώρισαν τα υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετή αισιοδοξία καθώς υπήρχαν αρκετά νέα φορτία κυρίως για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ωστόσο, οι προσδοκίες γρήγορα διαψεύστηκαν αφού δεν ανανεώθηκαν τα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη κινήθηκε αργά με περιορισμένη δραστηριότητα οδηγώντας τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14,5-16Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε να παρουσιάζει ύφεση με φθίνουσα ζήτηση. Για ακόμα μία εβδομάδα η Δυτική Μεσόγειος εμφανίζει καλύτερη εικόνα από την ανατολική όχι όμως αρκετή για να βελτιώσει τα επίπεδα των ναύλων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε με χαμηλές ταχύτητες αφού επικράτησε ηρεμία. Έτσι παρατηρήθηκε ελαφριά πτώση των ναύλων. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $11-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9-11,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε πιστωτικές τάσεις, αφού οι πλοιοκτήτες δεν μπορούσαν να βρουν ελκυστικές εναλλακτικές από τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αυξημένη ζήτηση. Επιπλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι ήθελαν να ολοκληρώσουν τις συζητήσεις τους πριν από την ημέρα των Ευχαριστιών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ενεργή με ικανοποιητική ροή φορτίων στην αρχή από το νότο και έπειτα από το βορρά. Τα μεγαλύτερα πλοία συνεχίζουν να έχουν καλύτερη εικόνα από τα μικρότερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως στο νότο η αγορά δέχτηκε πιέσεις αφού η ζήτηση ήταν να εξαιρετικά περιορισμένη από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Και στο βορρά η εικόνα ήταν παρόμοια με τους ναύλους να κινούνται πτωτικά. Περισσότερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Δυτικότερα ο κόλπος της Μέσης Ανατολής και η Ινδία εμφάνισαν σημάδια βελτίωσης με κάποια νέα φορτία να μπαίνουν στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice