Δευ11182024

Last updateΔευ, 18 Νοε 2024 1pm

Τα capes συνέχισαν την κούρσα

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου προχώρησε θετικά με τα CAPES να συνεχίζουν την ανοδική κούρσα, σημειώνοντας εβδομαδιαία άνοδο που πλησίασε το 40% και ακολούθησαν τα Panamaxes με οριακές βελτιώσεις. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 39,4%, τα Kamsarmaxes +3,04%, τα Ultramaxes (63) -5,56% και τα Handies -2,51%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 290 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1785 μονάδες την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετή δραστηριότητα και αρκετά φορτία ορυκτών. Έτσι επικράτησε αισιοδοξία η οποία συνοδεύτηκε από άνοδο των ναύλων και συνεχίστηκε έτσι καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,63 $/tn.
Στον Ατλαντικό σημειώθηκε μεγάλη άνοδος στους ναύλους στο 2ο μισό της εβδομάδας με ικανοποιητική ροή φορτίων τόσο στο βορρά όσο και στο νότο προς όλες τις διαδρομές. Η εντυπωσιακότερη αύξηση που ξεπέρασε το 50% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στα υπερατλαντικά ταξίδια. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 27,78 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 47,20 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,94Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά, τα φορτία με στάρια από τον Κόλπο και τα μεταλλεύματα από την ανατολική ακτή της Αμερικής ενίσχυσαν την αγορά. Προς το τέλος της εβδομάδας είδαμε τη ναυλαγορά να σταθεροποιείται. Και στο νότο παρατηρήθηκε αρκετή κινητικότητα με τους ναύλους να εμφανίζουν μικρή άνοδο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 9,5-11,5Κ/ημέρα (παράδοση Ινδία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-10 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Στην αρχή της εβδομάδας υπήρχε αρκετή κινητικότητα με μεγάλο όγκο κλεισιμάτων. Όμως στη συνέχεια της εβδομάδος η ροή των φορτίων δεν ανανεώθηκε. Έτσι υπήρξε συγκέντρωση χωρητικότητας και μέρος αυτής μετακινήθηκε προς τη νότια Αμερική. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε μικρές βελτιώσεις αφού υπήρχαν περισσότερα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία ενώ και η Αυστραλία ήταν ενεργή. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 12,5-14Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε καθώς η ζήτηση από την Κίνα και τον Βόρειο Ειρηνικό ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11-12,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε την πτωτική της πορεία με τους ναύλους για τα μεγαλύτερα μεγέθη προς όλες της διαδρομές να κυμαίνονται λίγο γύρω τα 11Κ ανά ημέρα. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-12 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα με την απορρόφηση μέρους της προσφερόμενης χωρητικότητας σε κάποια φορτία, γεγονός που προσέφερε αισιοδοξία στους πλοιοκτήτες. Όμως η περιορισμένη ζήτηση για ταξίδια προς την Ασία δεν άφησε περιθώρια ανάπτυξης. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά με βελτιώσεις στα μεγαλύτερα μεγέθη και κάποια νέα φορτία που μπήκαν στην αγορά. Ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας οι ρυθμοί εισόδου νέων φορτίων έπεσαν και άρχισε να παρατηρείται συγκέντρωση χωρητικότητας κυρίως στη Δυτική Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετές φρέσκες δουλειές που οδήγησαν σε άνοδο τα νούμερα. Προς το τέλος της εβδομάδας υπήρξε περισσότερη ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 21,5-23Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις από την αύξηση του αριθμού των πλοίων η οποία δεν μπορούσε να απορροφηθεί από την υφιστάμενη ζήτηση. Η Δυτική Μεσόγειος είχε βελτιωμένη ζήτηση, αλλά μετακίνηση πολλών πλοίων από την ανατολική δεν άφησε περιθώρια βελτιώσεων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 18-19,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε αυξημένη δραστηριότητα. Αυτό έκανε αρκετούς πλοιοκτήτες να προτιμήσουν να περιμένουν μήπως και δουν καλύτερους ναύλους τις επόμενες μέρες. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $11,5-13Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος εμπλουτίστηκε με κάποια νέα φορτία σιτηρών, αλλά ο αυξημένος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα νούμερα. Μόνο κάποια φορτία προς τη δυτική Αφρική εμφάνισαν ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ήταν ήρεμη με ελάχιστα νέα φορτία να την εμπλουτίζουν. Δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις μέχρι το τέλος του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε ικανοποιητική δραστηριότητα με κάποια κλεισίματα τα οποία άλλαξαν το κλίμα. Τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα εμφάνισαν καλύτερη εικόνα από τα μικρότερα, ενώ και ο νότος είχε αυξημένη ζήτηση σε σχέση με το βορρά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία και κυρίως στην Κίνα η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη ωστόσο οι ναύλοι εμφάνισαν οριακές απώλειες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αφού οι πλοιοκτήτες αντιστάθηκαν σθεναρά στις πιέσεις των ναυλωτών. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώθηκε στα ταξίδια από την Αυστραλία. Δυτικότερα παρατηρήθηκε μία ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να βελτιώσει το κλίμα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter