Τα capes οδήγησαν τον BDI σε άνοδο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2024 06:06
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε ανοδικές τάσεις χάρη στα CAPES, τα οποία σημείωσαν μεγάλη εβδομαδιαία άνοδο, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη ήταν υπό πίεση.
Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 25,3%, τα Kamsarmaxes -1,9%, τα Ultramaxes (63) -7,22% και τα Handies -2,12%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1495 μονάδες την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η συνεχής κινητικότητα των μεταλλωρύχων σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν οι καιρικές συνθήκες ευνόησαν την αγορά ενισχύοντας τους ναύλους. Ενδεικτικό είναι ότι η βασική γραμμή c5 ανέβηκε μέσα στη βδομάδα σχεδόν ένα δολάριο. Στα μέσα της εβδομάδας σημειώθηκε κάποια βελτίωση περισσότερα φορτία κάρβουνου από την Αν. Αυστραλία, η οποία όμως δεν διήρκησε για πολύ. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,78 $/tn.
Στον Ατλαντικό πρωταγωνίστησε η Βραζιλία που η ζήτηση των μεταλλωρύχων ήταν αυξημένη. Και στο βορρά υπήρξε ικανοποιητικός φορτίων τόσο για ταξίδια προς την Ασία όσο και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,15 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 40,22 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,68Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά, η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά όμως στη συνέχεια η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη, με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση στις περισσότερες διαδρομές και τους ναυλωτές να έχουν το διαπραγματευτικό πλεονέκτημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νούμερα είναι ελαφρώς υψηλότερα τις φορτώσεις Δεκεμβρίου σε σχέση με του Νοεμβρίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 18,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά έχασε επιπλέον έδαφος αφού ο βόρειος Ειρηνικός και η Αυστραλία ήταν ήρεμοι και η μόνη δραστηριότητα ήρθε από τη διαδρομή Ινδονησίας -Ινδίας. Ωστόσο οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 9-11Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες με τα φορτία από την Αυστραλία και την Ινδονησία να είναι λιγοστά. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη, ενώ και ο Βόρειος Ειρηνικός δεν μπορούσε να στηρίξει την αγορά. Επιπλέον η χωρητικότητα ενισχύθηκε με νέα πλοία. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρατηρήθηκε αρκετή κινητικότητα ωστόσο αυτή δεν ήταν αρκετή για να αλλάξει την πτωτική πορεία της αγοράς. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 7-8,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος έχασε περαιτέρω έδαφος αφού η προσφορά πλοίων ενισχύθηκε και με πλοία που έφτασαν από άλλες περιοχές. Επίσης η πλειοψηφία των φορτίων ήταν προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με αυξημένη ζήτηση προς όλες τις διαδρομές, ωστόσο η αυξημένη προσφορά χωρητικότητας κυρίως από τη Δυτική Αφρική οδήγησε σε νέα πτώση τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη κινήθηκε στη σκιά του Eisbein. Έτσι τα λιγοστά κλεισίματα συνέβησαν στην αρχή της εβδομάδας και στη συνέχεια επικράτησε ηρεμία. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-18Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε λόγω της έλλειψης φορτίων τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική πλευρά. Επιπλέον τα φορτία από τη Μαύρη Θάλασσα δεν πληρώναν ικανοποιητικό premium. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 18,5-20Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε πτωτικά λόγω της γενικότερης ηρεμίας που επικράτησε στη σκια του Eisbein. Υπήρξαν περισσότερα λιπάσματα από τη Ρωσία αλλά διαπραγματεύονταν σε χαμηλότερα νούμερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος για ακόμα μία εβδομάδα βίωσε νέες προκλήσεις με περιορισμένο όγκο κλεισιμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι εμφανίστηκαν περισσότερα σιτηρά για το Δεκέμβριο από τη Μαύρη Θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε πτώση καθώς η προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε σταδιακά ενώ ο όγκος των φορτίων δεν ήταν αρκετός για να αντιστρέψει την αρνητική πορεία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με αρκετά κλεισίματα. Η περισσότερη δράση εντοπίζεται στα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία ο νότος εμφάνισε καλύτερη εικόνα σε σχέση με το βορρά, όπου απουσίαζαν τα φορτία. Παρόλα αυτά οι ναύλοι υποχώρησαν παρά την υποστήριξη των φορτίων της Αυστραλίας. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία σημειώθηκαν σταθεροποιητικές τάσεις αφού σημειώθηκαν βελτιώσεις όσον αφορά τη ζήτηση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice