Κυρ03092025

Last updateΣαβ, 08 Μαρ 2025 1pm

Committee: Σταθερά στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας οι Έλληνες με 4.221 πλοία

0 δεξαμενόπλοι

Ακλόνητη στις κορυφαίες ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη παραμένει η ναυτιλία των Ελλήνων η οποία στις 3 Μαρτίου 2025 ήλεγχε 4.221 εμπορικά πλοία άνω των 1.000 κόρων, αντιπροσωπεύοντας το 6,5% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, το 12,3% σε GT και το 14,5% σε DWT.

Αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η S&P Global Market Intelligence, για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), αυτά τα 4.221 εμπορικά πλοία είχαν συνολική χωρητικότητα 354.092.466 DWT και 208.010.850 GT, καταγράφοντας αύξηση σε κατά 9 πλοία, αλλά μείωση κατά 1.117.034 DWT και 241.738 GT, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Αντίστοιχα, ο Ελληνικός νηολογημένος στόλος αντιπροσωπεύει μόλις το 0,7% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, το 1,8% σε GT και το 2,0% σε DWT. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι στα δεξαμενόπλοια, η Ελληνική σημαία αντιπροσωπεύει το 5,1% του παγκόσμιου στόλου, το 5,6% της χωρητικότητας GT και το 5,7% της χωρητικότητας DWT.

Με βάσει τα στοιχεία αυτά οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διατηρούν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία, καθώς ελέγχουν:

Το 22,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων
Το 15,8% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών χύδην φορτίου
Το 9,4% του παγκόσμιου στόλου LNG carriers

Επίσης, όπως επισημαίνει το Committee «αξιοσημείωτο είναι ότι δεν περιλαμβάνονται 456 πλοία υπό παραγγελία από ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 43.186.564 DWT και 27.035.837 GT. Το βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε κατά 23%, κάτι που καταδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για πλοία νέας τεχνολογίας».

Τα πλοία που είναι νηολογημένα υπό Ελληνική σημαία μειώθηκαν ελαφρώς, παραμένοντας στα 480. Αυτό αντικατοπτρίζει την ανάγκη για λιγότερη γραφειοκρατία και μεγαλύτερη ευελιξία στο Ελληνικό νηολόγιο.

Παράλληλα, παρατηρείται μια μικρή μείωση στη συνολική χωρητικότητα, που πλέον ανέρχεται σε 29.551.538 GT και 48.717.807 DWT, έναντι 30.759.394 GT και 51.694.269 DWT το προηγούμενο έτος.

Ο Ελληνόκτητος στόλος είναι καταγεγραμμένος σε 29 διαφορετικά νηολόγια. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Πορτογαλία (+62 πλοία), τη Μάλτα (+51 πλοία), την Κύπρο (+19 πλοία) και τις Βερμούδες (+1 πλοίο). Αντίθετα, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, η Λιβερία και το Isle of Man κατέγραψαν μικρές μειώσεις.

Η Ελληνική σημαία κατέγραψε μείωση κατά 16 πλοία, ενώ η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 2.976.462 DWT και 1.207.856 GT. Παρά τη μείωση, το ελληνικό νηολόγιο παραμένει στην 4η θέση παγκοσμίως με 480 πλοία και αντιπροσωπεύει το 13,8% της συνολικής DWT του Ελληνόκτητου στόλου.

Οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στον Ελληνόκτητο στόλο, με 1.149 και 1.036 πλοία αντίστοιχα. Σε όρους χωρητικότητας, η Λιβερία αντιπροσωπεύει το 29,1% της συνολικής DWT του Ελληνόκτητου στόλου, οι Νήσοι Μάρσαλ το 23,1% και η Μάλτα το 15,1%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των Ελληνόκτητων πλοίων που φέρουν σημαίες της Ε.Ε. αυξήθηκε σε 1.414, που αντιστοιχεί στο 33,5% του στόλου, έναντι 1.278 πλοίων (30,3%) το προηγούμενο έτος.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι μεγαλύτερες αυξομειώσεις στα πλοία και τη χωρητικότητά τους καταγράφηκαν ως εξής:

Δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου: -26 πλοία, -4.614.065 DWT
Χημικά και δεξαμενόπλοια προϊόντων: -17 πλοία, -819.214 DWT
Πλοία LNG: -6 πλοία, +11.741 DWT
Φορτηγά χύδην φορτίου: +41 πλοία, +2.972.456 DWT
Πλοία εμπορευματοκιβωτίων: +14 πλοία, +1.267.857 DWT
Φορτηγά πλοία γενικού φορτίου: +4 πλοία, +238.679 DWT

Στο βιβλίο παραγγελιών, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν σε εξέλιξη παραγγελίες για:

157 δεξαμενόπλοια
66 χημικά και δεξαμενόπλοια προϊόντων
54 LNG carriers
132 φορτηγά χύδην φορτίου
23 πλοία εμπορευματοκιβωτίων
10 φορτηγά πλοία γενικού φορτίου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter