Κυρ11172024

Last updateΚυρ, 17 Νοε 2024 10am

Εμπορευματοκιβώτια: Προσεχώς καλύτερα λόγω αύξησης της κατανάλωσης προϊόντων

eborevmatokivotia-0432

"O παγκόσμιος κλάδος καταναλωτικών προϊόντων δίνει ελπιδοφόρα μηνύματα παρά τις νέες αναταράξεις της αγοράς". Τούτο επισημαίνεται μεταξύ άλλων στη δημοσιοποιηθείσα χθες, από τη Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL),7ης ετήσιας έκθεσης για τις Παγκόσμιες Δυνάμεις του κλάδου των Καταναλωτικών Προϊόντων.

Μία «δεύτερη» ανάγνωση των στοιχείων που παρατίθενται εμφανίζει τις αυξήσεις στην κίνηση καταναλωτικών προϊόντων αλλά και τις επιχειρηματικές συμφωνίες που συνάφθηκαν από 2012 και εντεύθεν οι οποίες και αποτελούν βάση ανάπτυξης για τη διακίνηση προϊόντων.

Αυτά τα στοιχεία αλλά και οι άλλοι δείκτες για την αργή αλλά πάντως σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, που έρχονται να «παντρευτούν», αποτελούν ίσως μία πρώτη «αυθαίρετη» εξήγηση γιατί υπήρξε αυτή η μεγάλη κινητικότητα στον τομέα της ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες (TEU s) στη διετία.

Η εν λόγω έκθεση καταμετρά την ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο ανά περιοχή για το λογιστικό έτος 2012, με την περιοχή της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής (16,9%), να σημειώνουν τα υψηλότερα κέρδη.

Ακολουθούν η Λατινική Αμερική (16,8%) και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (5,6%). Οι εταιρίες σε αυτή την περιοχή – ειδικά η Ιαπωνία- επηρεάστηκαν σοβαρά από τον μεγάλο σεισμό στην Ανατολική Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2011, έτσι η ανάκαμψη το 2012 ήταν αναμενόμενη.

Η περιοχή της Βορείου Αμερικής έπεσε στο 4%. Ωστόσο, οι εταιρίες της Βορείου Αμερικής συνεχίζουν να απολαμβάνουν εύρωστη κερδοφορία. Το καθαρό περιθώριο κέρδους το 2012 (12,3%) σημείωσε άνοδο από ένα ήδη υψηλό αποτέλεσμα το 2011(10,4%). Μέσα στην Ευρώπη, η ανάπτυξη των Γαλλικών εταιριών (6,6%), υπερνίκησε την ανάπτυξη των αντίστοιχων Γερμανικών (6,2%) και Βρετανικών (4,8%) εταιριών.

Δηλαδή ουσιαστικά κατά ένα τρόπο «επιβεβαιώνει», ως ένα βαθμό, και τις διακυμάνσεις που καταγράφηκαν στις μεγάλες γραμμές αλλά και «δικαιολογεί» την ανάπτυξη που καταγράφηκε τοπικά σε γραμμές που «εντάσσονται» στο short sea.

Αν οι τάσεις ανάπτυξης διατηρήσουν τους ρυθμούς τότε είναι προφανές ότι ο τομέα των εμπορευματοκιβωτίων θα βιώσει περεταίρω ανάπτυξη η οποία προς ώρας δικαιολογεί και την μικρή σχετικά «ανεργία» στο διεθνή στόλο σκαφών του τομέα.

Συνακόλουθα τέλος τα στοιχεία που διατηρούν τα μεγάλα λιμάνια της ΕΕ επίσης δείχνουν τις τάσεις τους διεθνούς εμπορίου.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter