Τετ05082024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δεκατέσσερις νέοι επιθεωρητές κράτους λιμένα (Paris MOU)

limenikoiepitheoritesΠαρουσία της Στρατιωτικής Ηγεσίας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2019 στις εγκαταστάσεις του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η τελετή απονομής των Πτυχίων σε δεκατέσσερις (14) νέους Επιθεωρητές Κράτους Λιμένα (Paris MοU) της 6ης Εκπαιδευτικής Σειράς της Σχολής Επιθεωρητών Ασφαλείας Πλοίων. 

Νέα προθεσμία από το ΥΝΝΠ για την πλήρωση οργανικών θέσεων σε ΑΕΝ

0ypnautiliasΝέα προθεσμία δεκατεσσάρων ημερών χορηγείται για υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στην προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία αφορά στην πλήρωση εβδομήντα τριών (73) κενών οργανικών θέσεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π)

Ασφάλιστρα κατά κινδύνων πολέμου: Προς ώρας «παγωμένα»

oil tanker 0878Με το «βλέμμα» στραμμένο στον Περσικό Κόλπο βρίσκονται ασφαλιστές και αντασφαλιστές προκειμένου να εξετάσουν αν θα επιβαρυνθούν οι χρεώσεις σε πλοία που διέρχονται των στενών του Ορμούζ κατά κινδύνων πολέμου.

Ι. Πλακιωτάκης : Το Λιμενικό Σώμα δεν ανήκει στο ΥΝΝΠ, είναι το ίδιο το ΥΝΝΠ

0Ναυτιλίας«Το Λιμενικό Σώμα δεν ανήκει στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το Λιμενικό Σώμα είναι το ίδιο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

Στις προτεραιότητες του ΥΝΝΠ η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης με νόμο-πλαίσιο

0Πλακιωτάκης Στην βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου κανονιστικού- νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ναυτική εκπαίδευση εισάγοντας Νόμο - πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία της στο σύνολό της προχωρά το ΥΝΝΠ σύμφωνα με τα όσα εξήγγειλε από του βήματος της Βουλής ο υπουργός κ. Ι. Πλακιωτάκης.

Σε κερδοφόρα ρότα η αγορά Ε/Κ

0MSC Cargo recropΙάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Τα μεγαλύτερα σκάφη (PMXs και PPMXs) συνεχίζουν να δίνουν τον τόνο στη ναυλαγορά Εμπορευματοκιβωτίων.

Ποιες είναι οι δέκα χώρες με την καλύτερη θέση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο-η θέση της Ελλάδας (πίνακας)

peiraias coscoΟ δείκτης συνδεσιμότητας των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (liner shipping connectivity index -LSCI) που έχει καταρτίσει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (United Nations Conference on Trade and Development-Unctad) για το 2019 περιλαμβάνει 178 χώρες και αναδεικνύει τις τάσεις που κυριαρχούν στο θαλάσσιο εμπόριο.

Στις δέκα πρώτες θέσεις του δείκτη κυριαρχούν πέντε χώρες από την Ασίας ενώ τέσσερις χώρες είναι από την Ευρώπη και την δεκάδα συμπληρώνον οι ΗΠΑ.
Την πρώτη θέση διατηρεί σταθερά τα τελευταία χρόνια η Κίνα και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Νότιος Κορέα η Μαλαισία και στην πέμπτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ. Στην συνέχεια η κατάταξη περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία.
Η Ελλάδα διπλασίασε σχεδόν από το 2006 που καταρτίστηκε ο σχετικός δείκτης την «βαθμολογία» της από το 32,8 στο 60,92 και αυτό χάρη προφανώς στη συμφωνία με την Cosco. Το 2019 βρίσκεται στην20η θέση της σχετικής κατάταξης όταν το 2006 ήταν στην 24η θέση.
Σε γενικές γραμμές πάντως η σχετική κατάταξη διαχρονικά των χωρών δεν παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές καθώς ως ένα βαθμός είναι δεδομένη η θέση κάθε χώρας στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Ωστόσο όπως σημειώνει ο κ. Jan Hoffmann chief of trade logistics,της UNCTAD, παρατηρείται συνδεσιμότητα δυο ταχυτήτων δηλαδή μια αυξανόμενη διαφορά - μεταξύ των καλύτερα και των χειρότερα συνδεδεμένων χωρών
Η θέση μιας χώρας στο παγκόσμιο δίκτυο μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων - η συνδεσιμότητα της - είναι ένας σημαντικός καθοριστικός παράγοντας για το εμπορικό κόστος και την ανταγωνιστικότητά της , δήλωσε ο κ. Hoffmann.
Στις 10 Αυγούστου, η UNCTAD θα κυκλοφορήσει ένα νέο δείκτη συνδεσιμότητας θαλάσσιων λιμένων για περισσότερα από 900 λιμάνια, καθώς και νέα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις κλήσεις σε λιμάνια και το χρόνο που αφιερώνεται σε λιμάνια.

 katataksi2

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter