Παρ05102024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σταθερά σε κερδοφόρα πλεύση η MAERSK

0MaerskLineΣυγκλίνουσες είναι οι εκτιμήσεις ότι και αυτή χρονιά θα διατηρήσει το σύνολο των ναυτιλιακών εταιρών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο «μαύρο» καθώς το πρώτο τρίμηνο ήταν «θεαματικό»απο πλευράς εσόδων.

Έντονες διαμαρτυρίες από τους Ασιάτες εφοπλιστές για τις αυξήσεις τελών στις διώρυγες Σουέζ και Παναμά

asaΗ 34η Ενδιάμεση Συνέλευση της Ένωσης των εφοπλιστών της Ασίας (ASA SPC) πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 18 Απριλίου 2022 λόγω των προληπτικών μέτρων κατά του COVID-19. Στη συνεδρίαση προέδρευσε ο κ. Keiji Tomoda, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιαπώνων Εφοπλιστών και συμμετείχαν 24 εκπρόσωποι από ενώσεις μελών της ASA του ASEAN, της Ταβάν,, του Χονγκ Κονγκ, της Ιαπωνίας και της Κορέας. Η συνεδρίαση συγκλήθηκε από τον Πρόεδρο στις 2:30 μ.μ. JST. Υπενθυμίστηκε στα μέλη του ASA SPC τη σημασία της πλήρους συμμόρφωσης με όλους τους ισχύοντες νόμους περί ανταγωνισμού σε όλο το πρόγραμμα και η συνάντηση διεξήχθη με παρόντες δικηγόρους, όπως και σε προηγούμενες συνεδριάσεις. Το περίγραμμα της συνάντησης έχει ως εξής:

1. Εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Συζητήθηκαν οι τρέχοντες διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες που περιβάλλουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως η επιρροή της πανδημίας COVID-19, η κρίση στην Ουκρανία και οι νέες περιβαλλοντικές ευθύνες. Οι εκπρόσωποι επιβεβαίωσαν τη σταθερή τους αποφασιστικότητα να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους ως παγκόσμιοι πάροχοι της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους, ενώ αναγνωρίζουν την προτεραιότητα της ασφάλειας των πληρωμάτων.


2. Εξελίξεις Διεθνούς Ναυτιλιακής Πολιτικής
Συζητήθηκαν γενικότερα θέματα πολιτικής που αφορούν στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο κ. Helio Vicente, Διευθυντής (Ναυτιλιακή Πολιτική) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), έκανε μια παρουσίαση σχετικά με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του ICS στα θέματα του COVID-19, του προστατευτισμού, του εμπορίου και ούτω καθεξής. Οι εκπρόσωποι εκτίμησαν τις προσπάθειες του ICS μέχρι σήμερα και επανέλαβαν την έμφασή του στη σημασία της επανέναρξης των διαπραγματεύσεων του ΠΟΕ για την απελευθέρωση των θαλάσσιων υπηρεσιών το συντομότερο δυνατό. Όσον αφορά τα ζητήματα που αφορούν στις Διώρυγες, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τα διόδια στα δύο μεγαλύτερα κανάλια σε όλο τον κόσμο, τη Διώρυγα του Σουέζ και τη Διώρυγα του Παναμά. Οι εκπρόσωποι επιβεβαίωσαν την κρίσιμη σημασία για μια τέτοια παγκόσμια υποδομή να αποφευχθεί μια ξαφνική και σημαντική αλλαγή των διοδίων και των τελών, καθώς και να εξασφαλιστεί επαρκής προηγούμενη ειδοποίηση και κατάλληλη εξήγηση από τις αρχές. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπρόσωποι εξέφρασαν τη σύγχυσή τους σχετικά με τις νέες προσαυξήσεις που εισήχθησαν την 1η Μαρτίου 2022 με ειδοποίηση μόνο 48 ώρες πριν, στη συνέχεια θα αναθεωρηθούν την 1η Μαΐου 2022 από την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), που οδήγησε σε αυξημένα περίπου 7 έως 20%, διόδια για πολλούς τύπους πλοίων, επιπλέον της αύξησης των τελών κατά 6% για τους περισσότερους τύπους πλοίων, που εφαρμόστηκε την 1η Φεβρουαρίου 2022. Η Επιτροπή συμμερίστηκε την ανησυχία ότι η υψηλή αβεβαιότητα που φέρνουν οι πρόσθετες χρεώσεις, μπορεί να βλάψει τη σταθερότητα και την αξιοπιστία των καναλιών. Αναγνώρισε ότι ήταν εξαιρετικά σημαντικό για τον κλάδο να υψώσει ενωμένος την φωνή του στη Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ και επιβεβαίωσε να συνεχίσει να αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα σε στενή συνεργασία με άλλους διεθνείς οργανισμούς όπως το ICS. Όσον αφορά τη Διώρυγα του Παναμά, οι εκπρόσωποι ήταν επίσης απογοητευμένοι από την πρόταση για το νέο σύστημα διοδίων της 1ης Απριλίου 2022 από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP), καθώς η προσαύξηση για ορισμένους τύπους πλοίων μπορεί να υπερβεί το 100% το 2025, σε σύγκριση με σήμερα. Ενώ ορισμένα θετικά στοιχεία περιλαμβάνονται στην πρόταση, όπως μια επαρκής περίοδος προηγούμενης ειδοποίησης με έναν επίσημο μηχανισμό διαβούλευσης, οι εκπρόσωποι αναγνώρισαν ότι μια τόσο σημαντική αύξηση των διοδίων ενδέχεται να μην είναι συμβατή με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα που απαιτείται για μια παγκόσμια υποδομή και θα υποβάλλουν τις παρατηρήσεις τους στην αρχή.


3. Θέματα Διαφθοράς
Η Επιτροπή ανέφερε πρόσφατες εξελίξεις σε θέματα κατά της δωροδοκίας, όπως η συζήτηση στον ΙΜΟ και οι δραστηριότητες του Δικτύου Καταπολέμησης της Διαφθοράς στη Θάλασσα (MACN).

4. Αντιμονοπωλιακή ασυλία και νομοθετικές εξελίξεις των ΗΠΑ
Οι τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την αναθεώρηση του τρέχοντος αντιμονοπωλιακού συστήματος αναλύθηκαν από τον κ. Robert K. Magovern, Αντιπρόεδρο Μεταφορών και Εμπορίου στο Cozen O'Connor και τον νομικό σύμβουλο της SPC. Οι εκπρόσωποι επιβεβαίωσαν τη μακροχρόνια πολιτική της ASA ότι το σύστημα αντιμονοπωλιακής ασυλίας για τις συνεργατικές ναυτιλιακές συμφωνίες ήταν απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας τακτικών γραμμών και τη διατήρηση μιας αξιόπιστης υπηρεσίας σε ολόκληρη την εμπορική κοινότητα.

Σιγκαπούρη: Φορολογικές ελαφρύνσεις για «πράσινα» πλοία

aerioi rypo 0098Φορολογικά κίνητρα για τα «πράσινα» πλοία υιοθετεί η Σιγκαπούρη ως μέτρου που σκοπό έχει να προωθήσει την πολιτική του ΙΜΟ για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε ότι θα παρέχει φορολογικές ελαφρύνσεις στο πλοία υπό σημαία Σιγκαπούρης εφ’ όσον:

Ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ Μεσογείου και ΗΠΑ η Hapag-Lloyd

0Hapag LloydΗ Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι η νέα υπηρεσία της Τουρκίας East Coast Express (TEX) θα έρθει στα μέσα Μαΐου 2022.

Σε φάση διερεύνησης…

oil 009Σε φάση διερεύνησης και συγκέντρωσης στοιχείων για μεταφορές πετρελαιοειδών από Ρωσικά λιμάνια και από ελληνικής πλοιοκτησίας δεξαμενόπλοια βρίσκονται οι Ουκρανικές αρχές σύμφωνα με δημοσίευμα της Lloyd’s List προκειμένου να στοιχειοθετήσουν κατηγορίες.

Υπογραφή συμφωνίας εξουσιοδότησης μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Αναγνωρισμένου Οργανισμού “RINA SERVICES S.p.A.”

rinaΥπεγράφη σήμερα μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που εκπροσωπήθηκε από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, κατόπιν εξουσιοδότησης από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και του Αναγνωρισμένου Οργανισμού “RINA SERVICES S.p.A.”, με έδρα τη Γένοβα της Ιταλίας, συμφωνία εξουσιοδότησης η οποία διέπει την ανάθεση στον Αναγνωρισμένο Οργανισμό, υπηρεσιών προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία, για πλοία που φέρουν την Ελληνική Σημαία, καθώς και τις εταιρείες αυτών.
Τον Οργανισμό, RINA SERVICES S.p.A., εκπροσώπησε ο κ. Σπυρίδων Ζολώτας, Διευθυντής Θαλάσσιας Περιοχής Νότιας Ευρώπης και Αφρικής.

Μπάιντεν: Απαγόρευση ρωσικών πλοίων από τις ακτές και τα λιμάνια των ΗΠΑ

Νέα σκληρή αντίδραση Τζο Μπάιντεν κατά της Ρωσίας με τον πρόεδρο των ΗΠΑ να ανακοινώσει καθολική απαγόρευση όλων των ρωσικών πλοίων από τα λιμάνια και τις ακτές της Αμερικής.

«Ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την Πέμπτη απαγόρευση πλοίων που συνδέονται με τη Ρωσία από τα λιμάνια των ΗΠΑ και είπε ότι θα στείλει επιπλέον πόρους 800 εκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει τις ουκρανικές δυνάμεις – ένα πακέτο που περιλαμβάνει βαρύ πυροβολικό και τακτικά drones», αναφέρει η Washington Post, με το Reuters να συμπληρώνει: «Είναι ένα νέο βήμα πίεσης της Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία. Ο Λευκός Οίκος αναμένεται να εκδώσει συγκεκριμένη ανακοίνωση με περισσότερες λεπτομέρειες».

Κατά το πρακτορείο αυτό σημαίνει ότι κανένα πλοίο που πλέει υπό ρωσική σημαία ή που ανήκει ή λειτουργεί από ρωσική οντότητα δεν θα επιτρέπεται να ελλιμενίζεται σε λιμάνι των Ηνωμένων Πολιτειών ή να έχει πρόσβαση στις ακτές της.

Ο Μπάιντεν στέλνει βαρέα όπλα
beidenΟ πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, ανακοίνωσε πρόσθετη στρατιωτική βοήθεια για την Ουκρανία, ύψους 800 εκατομμυρίων δολαρίων (612 εκατομμύρια λίρες). Το νέο πακέτο θα περιλαμβάνει: βαρέα όπλα πυροβολικού, δεκάδες Howitzer, 144.000 φυσίγγια και τακτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter