Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επι τάπητος το master plan του ΟΛΠ στις συναντήσεις Κουβέλη με Μώραλη- Γαβρίλη

0KoybelisDhmarxos

Το master plan του ΟΛΠ βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχε χθες ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη. Ο δήμαρχος Πειραιά τόνισε πως προσεγγίζει θετικά το αναπτυξιακό πρόγραμμα που αφορά στα όρια του δήμου Πειραιά, εκφράζοντας ωστόσο την αντίθεσή του στη δημιουργία μεγάλου εμπορικού κέντρου (mall) εντός της λιμενικής ζώνης. Επιπλέον εξέφρασε την αντίθεσή του ως προς το ύψος των κτιρίων και τα αναφερόμενα των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες, λέγοντας χαρακτηριστικά πως τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά στον δήμο Πειραιά, θα πρέπει τα ύψη να συμμορφώνονται με τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου, έτσι ώστε να είναι σε αρμονία οι όποιες λιμενικές εγκαταστάσεις με τα κτίρια του δήμου και με το περιβάλλον. Ο κ.Μώραλης παρέδωσε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 2018, που αφορά επιχειρησιακό σχέδιο του Ο.Λ.Π. ενώ συζητήθηκε το αντισταθμιστικό όφελος το οποίο λαμβάνει για πρώτη φορά ο δήμος Πειραιά από τον Ο.Λ.Π., για την επιβάρυνση που δέχεται η πόλη από τη λειτουργία του λιμανιού. Επιπλέον ο κ. Μώραλης, έθεσε στον κ. Κουβέλη το θέμα της δημιουργίας προβλήτας για την κρουαζιέρα στην Πειραϊκή - η οποία περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του αναπτυξιακού σχεδίου- εκφράζοντας την ανησυχία του για το γεγονός ότι δεν έχει υποβληθεί περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή μελέτη, όπως έχει ζητηθεί από τον δήμο Πειραιά με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να μπορεί να γίνει μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση της συγκεκριμένης υποχρεωτικής από τη σύμβαση παραχώρησης, επένδυσης.
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά
Τις θέσεις της αυτοδιοίκησης για τη σχέση της πόλης του Πειραιά με το λιμάνι και την αναπτυξιακή πρόταση για την ευρύτερη περιοχή, παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτη Κουβέλη, σε συνάντηση που είχαν χθες .
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κατά τη συνάντηση, αναφέρθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, η οποία, όπως είπε, «αναπτύχθηκε διαχρονικά γύρω από το λιμάνι χωρίς σχέδιο και κανόνες με αποτέλεσμα να συναθροίζει κατοικίες, βιομηχανικές και άλλες συναφείς οχληρές δραστηριότητες που εκτείνονται από τη θάλασσα και τις διαδοχικά επιχωματωμένες περιοχές έως την κορυφή του βουνού με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει κανένας τα όρια του αιγιαλού, της βιομηχανικής ζώνης, της ζώνης κατοικίας ή ό,τι απέμεινε απ' το δάσος.»
Ο κ. Γαβρίλης υποστήριξε ότι «η επίσημη Πολιτεία ουδέποτε άσκησε το θεσμικό ρόλο και τις αρμοδιότητές της, επιλέγοντας να κλείνει το μάτι προς όλες τις πλευρές, δημιουργώντας μια περιοχή χωρίς υποδομές και προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης», όπως είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η υλοποίηση του υπό έγκριση «Επιχειρησιακού Σχεδίου ΟΛΠ» (Cosco), χωρίς αυτή (η υλοποίηση) να δημιουργεί νέες, πρόσθετες επιβαρύνσεις για την πόλη και τους κατοίκους.
«Το λιμάνι πρέπει να είναι ανοικτό στην πόλη και στις ανάγκες της και να μη λειτουργεί ανταγωνιστικά προς αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την περιβαλλοντική ισορροπία στην ευρύτερη περιοχή, που θα αίρουν χρόνια προβλήματα και κινδύνους με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις εκατοντάδες δεξαμενές καυσίμων στο Πέραμα», ανέφερε ο Γιώργος Γαβρίλης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την πλευρά του, ζήτησε τα δύο μέρη να συνεργαστούν στενά και συστηματικά για το σύνολο των θεμάτων. Επιπλέον, ο κ. Κουβέλης ενημερώθηκε για τα τρία ερευνητικά περιβαλλοντικά προγράμματα που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, ενώ συζητήθηκε και η ανάγκη λήψης επιπλέον μέτρων, όπως είναι η ηλεκτροδότηση των πλοίων απ' την ξηρά, η ποιότητα και οι συστηματικοί έλεγχοι των καυσίμων, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος, η επανάχρηση των υδάτων του βιολογικού καθαρισμού της Ψυτάλλειας κ.α.
Τέλος, τέθηκε το ζήτημα της εξασφάλισης της εύκολης, ασφαλούς και αξιοπρεπούς πρόσβασης των ΑΜΕΑ στα πλοία της ακτοπλοΐας, θέμα για το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει προβεί στην έκδοση της σχετικής εγκυκλίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter