Στ. Αγγελούδης: Κίνδυνος να καταστεί ο ΟΛΘ περιφερειακό λιμάνι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΘ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013 09:25
Ποιος θέλει απαξιωμένα τα στρατηγικής σημασίας ελληνικά λιμάνια; Φόβους πάντως ότι με ορίζοντα επταετία (!) το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα περιορίσει το ρόλο του σε εκείνο ενός «περιφερειακού λιμανιού, αν δεν προχωρήσουν οι «διαδικασίες παραχωρήσεων» εκδήλωσε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ" (ΟΛΘ ΑΕ), Στέλιος Αγγελούδης, σε συνέντευξη Τύπου στοιχεία της οποίας μετέδωσε και το ΑΠΕ.
Η «τοποθέτηση» Αγγελούδη περί «παραχωρήσεων» φαίνεται να δημιουργεί και στη Θεσσαλονίκη «θέμα» δεδομένου ότι κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ μέχρι ώρας κάνουν λόγο για αποκρατικοποίηση ενώ στο σκηνικό έχει προστεθεί και το ζήτημα της «τοποθέτησης» στο «χρηματιστηριακό ταμπλό» με κάποια fund να εμφανίζουν ενδιαφέρον και για είσοδο στα ελληνικά λιμάνια θεωρώντας αυτά ως εκ των πλέον επικερδών και με ορίζοντα πτυχών της ελληνικής οικονομίας.
Χθες πάντως ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στους στόχους της πολιτικής που έχει θέσει η διοίκηση του λιμένα τόσο στο ζήτημα των επί μέρους τιμολογιακών πολιτικών όσο και στην υποστήριξη δραστηριοτήτων που αγγίζουν τη σφαίρα των logistics. Να σημειωθεί ότι «το δυνατό χαρτί» που «παίζει» ο ΟΛΘ στην προοπτική να μετεξελιχτεί σε hub των Βαλκανίων είναι οι δυνατότητες που προσφέρει η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα και η ανάπτυξη της «βεντάλιας» των συνδυασμένων μεταφορών με επίκεντρο το λιμάνι. Ουσιαστικά η διοίκηση του ΟΛΘ έρχεται να εστιάσει στα σιδηροδρομικά φορτία σε χρονική συγκυρία όπου κυβέρνηση και αντιπολίτευση ανακάλυψαν με καθυστέρηση δεκαετιών τις πολλαπλές δυνατότητες της κάλυψης των στρατηγικής σημασίας λιμένων με σιδηρόδρομο και με δεδομένη την σε παγκόσμια κλίμακά επιτυχία που σημειώθηκε στο λιμάνι του Πειραιά ελέω COSCO και των συμφωνιών που αυτή συνήψε με μεγάλες εταιρίες ηλεκτρονικών προϊόντων για διανομή τους μέσα από τις εγκαταστάσεις της PCT SA σε όλη την Βαλκανική την νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο. Αλλά σιδηροδρομική σύνδεση ή μάλλον κάλυψη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε από δεκαετιών Αλλά είναι προφανές για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν τώρα η νυν ηγεσία του ΟΛΘ και υπό το «βάρος» των γεγονότων του Πειραιά επιδιώκει να αξιοποιήσει.
Εν κατακλείδι ο «φόβος» που διατύπωσε ο κ. Αγγελούδης είναι υπαρκτός. Περισσότερο υπαρκτός από ότι υπολογίζει το πολιτικό σκηνικό το οποίο και έχει «επενδύσει» για τους δικούς του εσωτερικής κατανάλωσης λόγους. Και μάλιστα αγνοώντας ή στην χειρότερη εθελοτυφλώντας ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων μπορούν, και μερικές το έχουν ή θα το πράξουν, τοποθετηθεί σε Τουρκικά λιμάνια.
Που είναι απαλλαγμένα από τις ίντριγκες του πολιτικού αλλά και του συνδικαλιστικού τους σκηνικού, αναπτύσσουν υποδομές και εργαλεία τάχιστα ενώ η σιδηροδρομική τους κάλυψη είναι σχεδόν άριστη από δεκαετιών και εσχάτως ισχυροποιηθείσα με την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής σήραγγας στην Κωνσταντινούπολη.
«Καιροί ου μενετοί» υπό άλλες συνθήκες και αν και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης η πολιτεία δεν θελήσει να ξεκαθαρίσει το τι και πως το θέλει γιατί σε διαφορετική περίπτωση όντως οι «φόβοι» του κ. Αγγελούδη θα γίνουν υπαρκτοί και οι εγκαταστάσεις θα έχουν την τύχη εκείνων του «παλιού λιμανιού» που είναι εντός πόλης.