Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ESPO: Απαιτούνται 80 δις ευρώ για την «πράσινη» μετάβαση των λιμένων

euro 63

44 ευρωπαϊκές οργανώσεις μεταφορών, που εκπροσωπούν το βασικό φάσμα του δικτύου μεταφορών της Ευρώπης, τους φορείς εκμετάλλευσης και τα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώνουν εκ νέου τις δυνάμεις τους σε μια εκστρατεία για να ζητήσουν από το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ένα ισχυρό χρηματοδοτικό μέσο για τις μεταφορές κατά την επικείμενη αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου.


Ο τομέας των μεταφορών έχει στρατηγική σημασία για την αντιμετώπιση των γεωστρατηγικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων και των προκλήσεων χωρητικότητας της Ευρώπης. Οι πρόσφατες και συνεχιζόμενες κρίσεις απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι μόνο με έναν ισχυρό, προσαρμόσιμο και καινοτόμο τομέα μεταφορών στον πυρήνα του, η Ευρώπη θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά σε μαζικές διαταραχές, να διαφυλάξει την κυριαρχία της αλυσίδας εφοδιασμού της και να διασφαλίσει την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία. Προκειμένου η Ευρώπη να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της, να ηγηθεί της μετάβασης στο καθαρό μηδέν και, τέλος, να ολοκληρώσει το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, πρέπει να μετατρέψει τα λόγια της σε πράξεις και να αντικατοπτρίσει αυτές τις φιλοδοξίες στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές.
Οι μαζικές υπερκαλύψεις του τρέχοντος προϋπολογισμού της CEF για τις μεταφορές υπογραμμίζουν για άλλη μια φορά ότι οι φιλοδοξίες και οι προκλήσεις του τομέα των μεταφορών είναι υψηλές, αλλά δεν αντιμετωπίζονται με την αναγκαία στήριξη της ΕΕ. Το συμπέρασμα για τους Ευρωπαίους ηγέτες και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής πρέπει να είναι σαφές: αυτή είναι η στιγμή για την Ευρώπη να αντιστρέψει την τάση της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης του τομέα των μεταφορών και να θέσει τον πήχη ψηλά. Ένας ακόμη ισχυρότερος μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» για τις μεταφορές ή παρόμοιο χρηματοδοτικό μέσο αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την επίτευξη υψηλής προστιθέμενης αξίας για την ΕΕ, την προώθηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη και τη διευκόλυνση επενδύσεων χωρίς λύπη.
«Με βάση τα πρώτα αποτελέσματα της νέας επενδυτικής μελέτης του ESPO, τα λιμάνια της Ευρώπης έχουν ήδη επενδυτικές ανάγκες συνολικού ύψους άνω των 80 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα δέκα χρόνια! Ο επενδυτικός σχεδιασμός αντικατοπτρίζει τον πολυδιάστατο ρόλο που έχουν σήμερα τα λιμάνια. Οι λιμένες δεν είναι πλέον αυτοί οι απλοί κόμβοι στη θαλάσσια αλυσίδα εφοδιασμού. Χωρίς ζωτικής σημασίας λιμένες είναι αδύνατο να εξασφαλιστεί η ενέργεια, να υλοποιηθεί η πράσινη μετάβαση, να διασφαλιστεί η συνοχή, να υπάρξει βιώσιμη και ανταγωνιστική γεωργία, να παραμείνει ελκυστική για τη βιομηχανία - ιδίως για τις νέες βιομηχανίες μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών - και να διατεθούν ισχυρές στρατιωτικές ικανότητες. Οι λιμένες είναι πλήρως δεσμευμένοι, αλλά χρειάζονται ευρωπαϊκή υποστήριξη για να μετατρέψουν όλους τους στόχους και τις φιλοδοξίες σε επιτυχία», ανέφερε η Γενική Γραμματέας του ESPO Isabelle Ryckbost

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter