Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Regatta 2021: Στο μικροσκόπιο του ESPO πολιτικές της ΤΕΝ-Τ

0TEN T Kurt Bodewig

Η επικείμενη αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών του ΤΕΝ-Τ ήταν ένα από τα κεντρικά θέματα που εξετάστηκαν κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ημερών του Συνεδρίου ESPO Regatta 2021.

Η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean, ο συντονιστής των Motorways of the Sea καθηγητής Kurt Bodewig, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και οι εκπρόσωποι των λιμένων παρουσίασαν και συζήτησαν τις απόψεις και τις προσδοκίες τους για την επικείμενη αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής υποδομών μεταφορών.
«Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ, έχουμε δει σαφή αναγνώριση του ρόλου των θαλάσσιων λιμένων της Ευρώπης και σαφή κατανόηση ότι αυτό θα πρέπει να μεταφραστεί σε μια πολιτική που ενισχύει τόσο τη βιωσιμότητα όσο και την ανθεκτικότητα του ναυτιλιακού και λιμενικού τομέα, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει τις ανάγκες σε βασικές υποδομές και συνδεσιμότητα. Αυτό ευθυγραμμίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη θέση του ESPO, όπου ζητούμε ισότιμους όρους ανταγωνισμού της χερσαίας και θαλάσσιας διάστασης του δικτύου μεταφορών της Ευρώπης και αναγνώριση του στρατηγικού και ποικίλου ρόλου των λιμένων. Ως πύλες προς τον κόσμο, όντας στο σταυροδρόμι των αλυσίδων εφοδιασμού, ως κόμβοι ενέργειας, βιομηχανίας και γαλάζιας οικονομίας, οι λιμένες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά σε μια βιώσιμη, ψηφιακή και ανθεκτική ευρωπαϊκή ανάκαμψη», σημείωσε η Γενική Γραμματέας του ESPO Isabelle Ryckbost.
Στην εναρκτήρια ομιλία της στη Διάσκεψη espo Regatta, η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Vălean δήλωσε: «Φιλοδοξία μας είναι να ενσωματώσουμε καλύτερα τις θαλάσσιες συνδέσεις στο ΤΕΝ-Τ ως μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας για προφανείς λόγους που σχετίζονται με την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές .Επιπλέον, θέλουμε να συνδέσουμε καλύτερα τις θαλάσσιες συνδέσεις του κεντρικού δικτύου με διαδρόμους σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και να ενσωματώσουμε καλύτερα το πρόγραμμα «Αυτοκινητόδρομοι της Θάλασσας» στο πλαίσιο της πολιτικής ΤΕΝ-Τ.»
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του, ο συντονιστής των Motorways of the Sea καθηγητής Bodewig προσέγγισε την έννοια του MoS ως βιώσιμο, έξυπνο και απρόσκοπτο ευρωπαϊκό θαλάσσιος χώρος, αλλά αναγνώρισε ότι εκτός από αυτούς τους τρεις πυλώνες, η ανθεκτικότητα θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο για το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών. Η αυξημένη ανθεκτικότητα του συνολικού συστήματος μεταφορών απαιτεί ισχυρότερη θαλάσσια διάσταση, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων και νέων θαλάσσιων συνδέσεων, καθώς και ανάπτυξη λιμενικών υποδομών.
«Ένας ισχυρός και ανθεκτικός ναυτιλιακός τομέας είναι καίριας σημασίας για τη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας. Υποστηρίζω σθεναρά τις επενδύσεις σε ανανεώσεις στόλου, εναλλακτικά καύσιμα και συνδέσεις του τελευταίου μιλίου με το ΤΕΝ-Τ", παρατήρησε ο Συντονιστής του MoS Καθηγητής Bodewig.
Στην κεντρική ομιλία του, ο αντιπρόεδρος της EIB Κρις Πίτερς τόνισε: «Πρέπει να επενδύσουμε σε βασικές υποδομές, αλλά είναι σημαντικό να εξετάσουμε την αξία για τις αλυσίδες εφοδιασμού».
Πριν από τη διάσκεψη Regatta, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων θάλασσας είχε εγκρίνει κοινή θέση σχετικά με την αναθεώρηση του ΤΕΝ-Τ, εστιάζοντας σε 11 σημεία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter