Τετ05012024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

COSCO: Φορτία έχουμε, φτιάξτε τις γραμμές…

olp limani peiraias 4 600

Ένα σαφές μήνυμα προς πάσα αρμοδία κατεύθυνση που σχετίζεται με τις σιδηροδρομικές υποδομές εκπέμφθηκε κατά τη διάρκεια του 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών από την εκπροσώπηση της COSCO αναφορικά με τις ελλείψεις που είναι καταγεγραμμένες αλλά και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με δεδομένο ότι τα έργα ανάπτυξης της νέας προβλήτας στο Ικόνιο ολοκληρώνονται εντός του έτους η ανάγκη για σιδηροδρομική κάλυψη του εμπορικού λιμανιού θα μεγιστοποιηθεί με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ωστόσο στο συνέδριο καταγράφηκε η δυσφορία της COSCO καθώς είναι προφανές ότι στο θέμα της βελτίωσης των σιδηροδρομικών υποδομών κυρίως στον άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης οι καθυστερήσεις δημιουργούν σοβαρά προβλήματα επηρεάζονται εν μέρει την ανταγωνιστικότητα του λιμένα.

Να σημειωθεί ότι το “theseanation” κατ επανάληψη μέσα από την αρθρογραφία και τα ρεπορτάζ του έχει καταδείξει τη σημασία της βελτιστοποίησης της σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα του Πειραιά αλλά και των άλλης στρατηγικής σημασίας λιμένων όπως της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Θεσσαλονίκης αλλά και της Πάτρας που ειδικεύεται στις επιβατικές μεταφορές.

Αξίζει επίσης να υπενθυμιστεί ότι η Κίνα έχει υποστηρίξει δυναμικά στην ευρύτερη Βαλκανική τις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπλεκόμενη ενεργά στην αναβάθμιση των σχετικών υποδομών την ίδια ώρα που στην Ελλάδα δεν προχωρούν διαγωνισμοί αλλά και διαδικασίες που αναφέρονται στο κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων.

Ένα εκ των προβλημάτων που αφορούν το σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά – Θεσσαλονίκης είναι ότι δεν είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητος γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα μικρότερες ταχύτητες των φορτηγών τραίνων αλλά και επιπρόσθετα κόστη καθώς οι ντιζελομηχανές έχουν ακριβότερο κόστος κίνησης.

Την ίδια ώρα τα λιμάνια- ανταγωνιστές του Πειραιά στην Ν. Ευρώπη προωθούν αφ ενός τις μεταξύ τους σιδηροδρομικές καλύψεις και αφ ετέρου τις ταχυμεταφορές με τα ηλεκτροκίνητα σιδηροδρομικά δίκτυα στα οποία δρομολογούν υπερταχείς εμπορικούς συρμούς.

Και τούτο σε μία γενικευμένη προσπάθεια να ανταγωνιστούν, με ίσους όρους, τα συμβαίνοντα με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Το αξιοπερίεργο στην όλη υπόθεση είναι ότι από την όλη κατάσταση ζημιώνεται η οικονομία της χώρας και παρά το γεγονός ότι η Κίνα έχει διατυμπανίσει πως ο Πειραιάς αποτελεί το βασικό ακροτελεύτιο κόμβο του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού προς την Ευρώπη ξετυλίγοντας και τις προθέσεις της για σιδηροδρομική διασπορά φορτίων προς την ανατολική, κεντρική και δυτική Ευρώπη μέσω Πειραιά.

Στο σημείο αυτό αξίζει επίσης να υπενθυμιστεί ότι παρά τα προβλήματα μέσα στο περασμένο έτος ο αριθμός των εμπορικών συρμών που έφυγαν από το λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε με γεωμετρική πρόοδο γεγονός που συνηγορεί στην αναγκαιότητα ουσιαστικά παρέμβασης στα σιδηροδρομικά δεδομένα αλλά και δικαιολογεί πλήρως την «δυσφορία» της COSCO για την κατάσταση.

Στελέχη του τομέα των logistics σημείωσαν τη σημασία πλήρους εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα προσβλέποντας τόσο στην από Ελλάδος διακίνηση φορτίων όσο και στη διασπορά τους για φορτία προερχόμενα από Β. Ευρώπη ή άλλες αγορές μέσω Πειραιά.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter