Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στη «παγκόσμια μάχη» των δεξαμενών προσεχώς ο ΟΛΠ

dexamenes 0056olp

Με τέσσερις συν μία δεξαμενές, που αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταπλεύσει εντός του έτους στον Πειραιά, εκτιμάται ότι ο ΟΛΠ θα εισέλθει στο πεδίο της «παγκόσμιας μάχης» που μέλλεται να εξελιχθεί για την εξεύρεση σε παγκόσμια κλίμακα «ελεύθερων» δεξαμενών από πλοία του παγκόσμιου στόλου. Αιτία της ιδιότυπης μάχης η αναγκαιότητα προσαρμογής ενός εξαιρετικά μεγάλου αριθμού πλοίων όλων των τύπων στις επιταγές του νομικού πλαισίου που διέπει της θαλάσσιες δραστηριότητες και το οποίο πρόσφατα συμπεριέλαβε νέους κανονισμούς.

Από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία οι χρόνοι αναμονής εξεύρεσης δεξαμενών που να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές για μετασκευές ή ενσωμάτων συστημάτων που απαιτούν οι νέοι κανονισμοί ξεπερνούν το εξάμηνο ενώ οι χρόνοι εισόδου αγγίζουν από 16 έως και 24 μήνες.

Με βάση το εν λόγω «σκηνικό» οι προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να χαρακτηριστούν κάτι περισσότερο από θετικές και με δεδομένο ότι η COSCO έχει δεδηλωμένη τη θέληση να αναπτύξει, στο πλαίσιο ολιστικής προσέγγισης όλων των δράσεων που αναπτύσσονται στο λιμάνι, και τις ναυπηγοεπισκευαστικές του δυνατότητες.

Όπως προαναφέρθηκε στο «οπλοστάσιο» του ΟΛΠ βρίσκονται οι δύο μόνιμες δεξαμενές (πέτρινες) και οι δύο πλωτές με δυναμικότητα 40.000 gt και 7.000 gt οι οποίες και εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο μέχρι σήμερα ανάγκες του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας.

Ωστόσο η, κατά πληροφορίες, έλευση ακόμη μίας πλωτής δεξαμενής 80.000 gt μέσα στο έτος θα προσδώσει νέα δυναμική στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Το γεγονός ότι προσεχώς θα διεξαχθεί «παγκόσμια μάχη» για δεξαμενές φαίνεται ότι δεν έχει διαλάθει της προσοχής της κυβέρνησης η οποία, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής, θα επιχειρήσει να επιλύσει χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας των ναυπηγοεπισκευών στην ευρύτερη περί το λιμάνι περιοχή σε μία από κοινού προσπάθεια με τον υφυπουργό Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλα.

Οι κινήσεις πάντως της COSCO, σύμφωνα με εκτιμήσεις στο εν λόγω πεδίο, είναι εξαιρετικά προσεκτικές έως και λεπτές δεδομένου ότι μία πλειάδα μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις εν λόγω κινήσεις συνυπολογιζομένου και του κλίματος που δημιούργησε η κυβέρνηση για την επίλυση των προβλημάτων του τομέα.

Το λεπτό των χειρισμών έγκειται και στο γεγονός ότι «άλυτο» προς ώρας είναι και το σύνολο των θεμάτων των ναυπηγικών μονάδων που βρίσκονται στον κόλπο της Ελευσίνας και οι οποίες διαθέτουν δυναμικό δεξαμενισμού διόλου ευκαταφρόνητου, γεγονός που γνωρίζει η Κινεζική πλευρά.

Με τις ημερομηνίες πάντως συμμόρφωσης του παγκόσμιου στόλου να «τρέχουν» οι ελπίδες του Πειραιά και της ζώνης παραμένουν ζέουσες αν και το προσεχές πεντάμηνο θα είναι καθοριστικό των εξελίξεων είτε στο πεδίο της έλευσης της «πέμπτης» πλωτής δεξαμενής είτε στο πεδίο των κυβερνητικών προσπαθειών να επιλυθούν προβλήματα επισημασμένα από δεκαετιών.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter