Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πειραιάς: Όλοι ελπίζουν στην Cosco

OLP 853 Τις μεγάλες προσδοκίες του ευρύτερου πειραϊκού χώρου για αποτελμάτωση της οικονομίας μέσα από την έλευση της Cosco, κατέδειξε ερεύνα που έγινε για λογαριασμό του Portnet, στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στον Πειραιά παρουσία της ηγεσίας του ΥΝΑ αλλά και Επιμελητηριακών παραγόντων της πόλης. Τα συμπεράσματα εμφανίζουν ότι δεν υπάρχει αρραγές μέτωπο κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, δηλαδή κάτι το οποίο ουσιαστικά επιβεβαιώθηκε, αφού ευθύς εξαρχής είχαν καταγραφεί διαφοροποιήσεις στο χώρο των παραγωγικών τάξεων που διέβλεπαν την ανάπτυξη, διαφοροποιούμενες όμως ως προς τα μέθοδο εμπλοκής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας το λιμάνι του Πειραιά.

Στην παρουσίαση των συμπερασμάτων ιδιαίτερης σημασίας προσέλαβε η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, ο οποίος εξέφρασε την εκτίμηση ότι όλες οι διαδικασίες που αφορούν στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα έχουν περατωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Να σημειώσουμε ότι ο υπουργός μέχρι πρότινος αντάλλασσε πυρά με το ΤΑΙΠΕΔ περί της διαδικασίας του διαγωνισμού και του τρόπου που ακολουθήθηκε από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ ενώ είναι γνωστό ότι το θέμα των αποκρατικοποιήσεων των δύο λιμανιών ήταν είναι και παραμένουν στα βασικά προαπαιτούμενα τα ποία υπέγραψε η κυβέρνηση στην τελευταία συμφωνία με τους δανειστές και εσχάτως έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει απαρέγκλιτα προκειμένου να μη δημιουργηθούν επιπρόσθετα προβλήματα στις διαδικασίες επίσπευσης της αξιολόγησης από την οποία και κρίνονται πολλά για την οικονομία της Ελλάδος και η θέση της στην ΕΕ.

Αξιοπρόσεκτες ήταν και οι τοποθετήσεις μέχρι χθες πολέμιων της ιδιωτικοποίησης οι οποίοι φαίνεται εκ των γεγονότων ότι συνειδητοποιούν ότι οι μικρομεσαίες μεταποιητικές και άλλες επιχειρήσεις και του τομέα της Επισκευαστικής Ζώνης ευελπιστούν ότι η Cosco με αναπτυξιακή δυναμική πολιτική που θα ακολουθήσει θα φέρει ένα νέο κύκλο δραστηριοτήτων στον Πειραιά το οποίο και προσδοκούν.

Όπως προαναφέρθηκε για την αποτελμάτωση της οικονομίας είναι γνωστό ότι ο κινεζικός όμιλος έχει καταστήσει την κοινή γνώμη σε επίπεδο παραγωγικών τάξεων του Πειραιά των προθέσεων του τόσο για τη Ζώνη όσο και για το τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που ακούει στο όνομα κρουαζιέρα.

Η οποία βρίσκεται σε αυτή τη φάση σε ένα ιδιαίτερο επίπεδο για τον ελληνικό τουρισμό δεδομένης και της ρευστότητας στο πέταλο της Αν. Μεσογείου και τη ανάδειξης της Ελλάδας και των νησιωτικών της συγκροτημάτων ως καταληκτήριας διαδρομής για τα κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην κεντρική και γενικότερα ανατολική Μεσόγειο μέχρι και των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Μεγάλες προσδοκίες

Ίσως ο πιο εντυπωσιακός πίνακας που αποτυπώνει τις όψεις της κοινής γνώμης της Α' και Β' Πειραιά σχετικά με τις ενδεχόμενες επιπτώσεις από την αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ είναι ο ακόλουθος, στον οποίο φαίνεται ότι μόνο σε ότι αφορά στους μισθούς των εργαζομένων και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που ούτως ή άλλως καταγράφεται ως το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται επιδείνωση. Αντίθετα, σε όλους τους άλλους τομείς η κοινή γνώμη του Πειραιά αναμένει σημαντική, ως πολύ σημαντική βελτίωση.

 c

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η έρευνα έγινε με αφορμή τη συμπλήρωση 16 χρόνων λειτουργίας του Portnet με την Public Issue.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter