Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το «τέλος» της επισκευαστικής ζώνης (;)

vep logo

Έντονα αντέδρασε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΒΕΠ) στο ενδεχόμενο άρσης των προβλεπόμενων προβλεπόμενες από το άρθρο 27, παρ. 1 α' και δ' του Ν. 2589/2000 («Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας») εξαιρέσεις που θα επιφέρει απρόβλεπτες συνέπειες για τις μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις που έχουν δραστηριότητες γύρω από τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και εκατοντάδων άλλων μεταποιητικού χαρακτήρα που συνδέονται με αυτές. Με αφορμή τις διαρροές για το εν λόγω ενδεχόμενο και τη φημολογία που αναπτύχθηκε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά με επιστολή του προς όλους τους αρμόδιους υπουργούς κάνει λόγο για «καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις το ενδεχόμενο της επιβολής ΦΠΑ» και εκφράζει την αντίθεσή του σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ζητώντας να υπάρξει μέριμνα και να ληφθεί απόφαση να διατηρηθούν οι προβλεπόμενες από το άρθρο 27, παρ. 1 α' και δ' του Ν. 2589/2000 («Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας») εξαιρέσεις.

«Το Επιμελητήριό μας επανέρχεται, για ακόμη μία φορά, μετά από συνάντησή μας με τον γεν. γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Αθανάσιο Χριστόπουλο, όπου, δυστυχώς, θέμα συζήτησης υπήρξε μία πιθανή επιβολή ΦΠΑ στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση, καύσιμα, λιπαντικά κ.λπ. των επιβατηγών, επιβατηγών-οχηματαγωγών και γενικά εμπορικών πλοίων, παρεμποδίζοντας τις, επιτέλους, ανατεθείσες σε μικρές ναυπηγικές μονάδες στη Σαλαμίνα και στο Πέραμα, εργασίες κατασκευής επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, μήκους περίπου 100 μέτρων» σημειώνει το ΒΕΠ και προσθέτει:

«Η πιθανή επιβολή ΦΠΑ στις αναφερόμενες εργασίες, συνέπεια θα είχε τη μη ανανέωση του γερασμένου υφιστάμενου στόλου λόγω της αύξησης του κόστους κατασκευής, επισκευής, κ.λπ., τη μετακύλιση του κόστους στο επιβατικό κοινό, τον κίνδυνο να μην αποπερατωθούν οι εργασίες που άρχισαν και, βέβαια, να μη συνεχίσουν με νέες παραγγελίες οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι θα στραφούν στη γείτονα ή σε άλλες χώρες για την κατασκευή των πλοίων τους. Κύρια, όμως, θα είχε ως συνέπεια να δοθεί καίριο χτύπημα στις επιχειρήσεις του κλάδου με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανεργία που καλπάζει στη Ν/Ζ Περάματος. Θα προστεθούν επιχειρήσεις στις, ήδη, κλειστές και άνεργοι στη σωρεία των ανέργων».

Να σημειωθεί ότι όπως αναφέρει και η «Ν» στο σημερινό της δημοσίευμα από το ενδεχόμενο αλλαγής του status για το ΦΠΑ στη ζώνη θα υπάρξει πρόβλημα και για τον υπό ελληνική σημαία ακτοπλοϊκό στόλο που κατά κύριο λόγο εκτελεί ετήσιες επισκευές αλλά και επιθεωρήσεις στη ζώνη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter