Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Υπό συζήτηση η ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα και τα προβλήματα της

panel logistics

Εντός του προσεχούς 10ημέρου θα ενεργοποιηθεί μετά την ανασύνθεσή του το συμβούλιο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Την ανακοίνωση αυτή έκανε μεταξύ άλλων η υφυπουργός Βιομηχανίας, Θεωδόρα Τζάκρη, κατά τη διάρκεια των εργασιών του 19ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώνονται αύριο.

Επίσης, γνωστοποιήθηκε ότι θα ενεργοποιηθεί και το action plan που αφορά στην επιχειρηματικότητα και στη χρηματοδότηση του cluster των logistics, ύψους 2.5 εκατ. ευρώ.

Στον κυβερνητικό σχεδιασμό, του οποίου ο ορίζοντας έχει προσδιοριστεί μέχρι τον Απρίλη του προσεχούς έτους, είναι η ανάπτυξη ενός οριζόντιου και ενός κάθετου προγράμματος πάντα για την εφοδιαστική αλυσίδα, όπου στο οριζόντιο πρόγραμμα ενυπάρχει και ο τομέας της ναυτιλίας.

Νωρίτερα, και στην ενότητα θαλάσσια logistics ο Πρόεδρος του Ομίλου Ευγενίδη, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας σταθερού θεσμικού πλαισίου βάσει ενός σωστού διαλόγου μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, που θα οδηγήσει σε ένα new deal, ούτως ώστε η Ελλάδα να μετατρέψει τις αδυναμίες της σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

«Σε μια κρίσιμη διεθνή συγκυρία», είπε, «η χώρα μας πρέπει να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που δίνονται, αναβαθμίζοντας έτσι και τον ρόλο της στην εσχατιά της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, όσον αφορά την Ε.Ε.,» επισημαίνοντας ταυτόχρονα την κρίσιμη χρονική συγκυρία του συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρίας Logistics.

Ο κ. Ευγενίδης, αναγνώρισε ότι έχει γίνει πολύ δουλειά όσον αφορά την ενδυνάμωση του θεσμού των 3PL στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας ωστόσο και την αναγκαιότητα πρόσβασης και της μεσαίας και μικρομεσαίας επιχείρησης στην παραπάνω υπηρεσία.
Επίσης αναγνώρισε ότι ο θεσμός των 3PL έχει ξεχωριστή σημασία για τα μεγάλα λιμάνια για το logistic των ενοποιημένων φορτίων.

Εξάλλου έκανε ειδική αναφορά στην σημασία της ακτοπλοΐας, τόσο της εσωτερικής όσο και της εξωτερικής (Αδριατική), ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων των υδροπλάνων και τον wings έναντι των λύσεων που μπορούν να προσφέρουν τα τοπικά μικρά αεροδρόμια.

Τέλος, ειδική μνεία έκανε και στον τομέα των logistics της διαμετακομιστικής αλυσίδας αυτοκινήτων.

Από την πλευρά του ο Επίκουρος Καθηγητής Οικονομικής & Πολιτικής Λιμένων, του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών - Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Αθ. Πάλλης παρουσίασε τις τάσεις που επικρατούν στον τομέα των logistics εστιάζοντας στο γεγονός ότι αυξάνει σημαντικά η μεταφορά μοναδοποιημένων φορτίων σε σχέση με το παρελθόν όπου ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων δεν εμφανιζόταν με τη δυναμική που εμφανίζεται σήμερα.

Ο κ. Πάλλης επίσης αναφέρθηκε στη μεγέθυνση των πλοίων και των μεταφορικών τους δυνατοτήτων και έθεσε έξι παραμέτρους μια εκ των οποίων αφορούσε και τη σιδηροδρομική κάλυψη, για την οποία έγινε συζήτηση στην εν λόγω ενότητα και με αφορμή τις επισημάνσεις για το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Σχολιάζοντας τα τεκταινόμενα στην Ευρώπη ο κ. Πάλλης τόνισε την αναγκαιότητα η Ελλάδα να παίξει ρόλο περιφερειακού κέντρου διανομής ως επιλογή, καθότι ο ανταγωνισμός σε επιμέρους άλλες επιλογές είναι υπέρτερος.

Από την πλευρά του ο Αθ. Καρλής, Προϊστάμενος Στρατηγικού Σχεδιασμού & Μarketing- ΟΛΠ, παρουσίασε τη δυναμική του λιμανιού του Πειραιά για να σημειώσει ότι από το 2008 υπήρχαν σχέδια για την ανάπτυξη επιμέρους δραστηριοτήτων όπως το car terminal αλλά αυτά έμειναν στη φάση σχεδίων καθώς δημιουργήθηκε ρευστότητα ως προς την εξέλιξη της τύχης του λιμανιού αλλά και λόγω της γενικότερης κατάστασης στην οικονομία.

Επίσης ο Εμπορικός Διευθυντής- PCT/PCDC Τάσος Βαμβακίδης, αναφέρθηκε στον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας στο ρόλο των λιμανιών της και στη θέση του Πειραιά ενώ παρουσίασε και τις επενδύσεις που έγιναν από την PCT S.A. και ως αυτές προσέδωσαν δυναμική στο λιμάνι του Πειραιά το οποίο βρέθηκε στις 50 πρώτες θέσεις των σημαντικότερων λιμανιών του κόσμου.

Ο κ. Βαμβακίδης έθεσε και το θέμα των σιδηροδρομικών καλύψεων γεγονός που όπως προαναφέρθηκε αποτέλεσε και την αιτία συζήτησης στο πάνελ του Maritime logistics όπου το κοινό συμπέρασμα το οποίο εξήχθη μέσα από τη διαλογική συζήτηση ήταν ότι υπάρχει σημαντική υστέρηση στην κάλυψη των λιμένων ενώ εναπομένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ώστε να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμανιού του Πειραιά χάρη στην οποία διαμετακομίζονται πλέον εμπορεύματα προς τις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη συζήτηση έγιναν αναφορές στο λιμάνι του Αμβούργου αλλά και στο μοντέλο της Ολλανδίας όπου χάρη στα λιμάνια τους οι οικονομίες των χωρών Γερμανίας και Ολλανδίας αποκομίζου εκατομμύρια ευρώ κατ έτος χωρίς να χρειάζεται να γίνουν επενδύσεις οι οποίες ούτως ή άλλεως έχουν γίνει από τους χρήστες των λιμανιών στους οποίους οι εγκαταστάσεις τους έχουν εκχωρηθεί.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter