Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εμπορευματοκιβώτια: Υπό διερεύνηση η ύπαρξη cartel και όχι μόνο…

Feeder ship BCL Izabela

Tους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς προτάσσουν για μία ακόμη φορά τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο νέας προσπάθειας αποτροπής εναρμονισμένων πρακτικών ως προς την τιμολογιακή αντιμετώπιση της αγοράς.

Η εν λόγω κίνηση δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει καθώς και στο παρελθόν τα όργανα της ΕΕ είχε επιχειρήσει να θέσουν θέματα με τις comferances του τομέα ενώ συγκυριακά έρχεται με την χρονική περίοδο όπου μεγάλες εταιρίες συνενώνουν δυνάμεις σε ορισμένα σέρβις στα οποία μάλιστα έχουν δρομολογηθεί ή πρόκειται να δρομολογηθούν τα μεγαλύτερα μέχρι στιγμής από άποψη μεταφορικής ικανότητα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εμπειρογνώμονες σε θέματα μεταφορών, σε Ευρώπη, ΗΠΑ αλλά και Κίνα, ήδη έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους για το ενδεχόμενο υπερ-συγκέντρωσης κάτι που ουσιαστικά θα στερούσε το εν δυνάμει πελατειακό δυναμικό από το δικαίωμα της επιλογής κάτω από τους νόμους της προσφοράς και ζήτησης με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Ωστόσο σε επίπεδο ΕΕ αφορμή για την διερεύνηση του τομέα φαίνεται να αποτέλεσαν ανακοινώσει για αυξομειώσεις τιμών διακίνησης που χρονικά συνέπιπταν από το 2009 και εντεύθεν όπως θέλει η κομισιόν η οποία και φαίνεται να «οχυρώνεται» πίσω από το εν λόγω γεγονός ως πρόσχημα προκειμένου να διερευνήσει τα περαιτέρω.

Να σημειωθεί ότι η εν λόγω διερεύνηση έχει ξεκινήσει ήδη αλλά και σε αυτή την περίπτωση διατυπώνονται από τους εμπειρογνώμονες ενστάσεις. Που σχετίζονται με αυτή καθ εαυτή την πολιτική των εταιριών επί της οποίας είναι αδύνατον να παρέμβουν καθώς οι «επιταγές του παγκόσμιου εμπορίου» είναι ισχυρότερες στη διαμόρφωση τάσεων που δεν είναι άλλες από τις συνεργασίες και τις συνέργειες σε μεγάλες και μη γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με πλέον γνωστή την περίπτωση των γραμμών Ασίας-Ευρώπης.
«Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό...»

Στον αντίποδα και σε αναμονή των όποιων ετυμηγοριών των ευρωπαϊκών οργάνων οι τάσεις συνένωσης σε ορισμένες γραμμές αλλά και η δρομολόγηση πλοίων με τις ύψιστες προς ώρας μεταφορικές ικανότητες σε TEU έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» σε «μικρά» και «μεγάλα» λιμάνια σε παγκόσμια κλίμακα. Είναι προφανές ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες λίαν προσεχώς θα επιλέξουν λιμάνια με κομβικούς γεω-στρατηγικούς εμπορικούς ρόλους υπό την προϋπόθεση αυτά να διαθέτουν: τεχνολογικό εξοπλισμό για υπερταχεία εξυπηρέτηση των γιγάντιων πλοίων, άριστες υπηρεσίες logistics αλλά και τιμολογιακές πολιτικές που να προσομοιάζουν στις απαιτήσεις του διεθνούς εμπορίου για χαμηλό κόστος διακίνησης. Κόστος που συμπεριλαμβάνει όλη την γκάμα των υπηρεσιών στις door to door παραδώσεις.

Εκ των ανωτέρω κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων εικάζουν, και δικαίως, ότι ήδη έχει ξεκινήσει «παγκόσμιος λιμενικός πόλεμος η κατάληξη του οποίου είναι δύσκολο να προσδιοριστεί καθώς προσομοιάζεται με το τι ενδεχομένως θα μπορούσε να συμβεί στον πλανήτη γη σε βίαιη αντιστροφή των πόλων. Παρά ταύτα συγκλίνουσα είναι η άποψη ότι «το μεγάλο ψάρι θα φάει το μικρό» καθώς είναι προφανές ότι τα μεγάλα λιμάνια διαθέτουν χρηματοδοτικές ικανότητες για ενίσχυση των υποδομών τους έναντι άλλων αλλά και θεωρείται ότι σαφώς προηγούνται στην αξιοποίηση της βεντάλιας των συνδυασμένων μεταφορών.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter