Κυρ11172024

Last updateΚυρ, 17 Νοε 2024 10am

Συνδυασμένες μεταφορές προσεχώς (;)

limani thessalonikis

Η «μετά κόπων και βασάνων» επιτευχθείσα συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες επισήμως για το λιμάνι του Πειραιά, που βέβαια αφορά στη συνέχιση επενδύσεων της COSCO δια της P.C.T. S.A. επανέφερε στο προσκήνιο αφενός το θέμα της «τύχης» άλλων στρατηγικής σημασίας λιμένων και αφετέρου τα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης των εμπορικών λιμένων.

Κοινή «συνιστώσα» και στις δύο των περιπτώσεων το γεγονός ότι η κυβέρνηση και το συναρμόδιο ΤΑΙΠΕΔ δεν έχουν δώσει στίγμα των προθέσεων τους γεγονός που αποδίδεται στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα επί του συνόλου των θεμάτων της οικονομίας όπου βέβαια ενυπάρχουν και οι αποκρατικοποιήσεις.

Εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών συγκλίνουν στην άποψη ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος όταν σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία δοκιμάζονται στα σιδηροδρομικά τους δίκτυα υπερταχείες εμπορικών συρμών με μόνο στόχο τη υπερταχεία διασύνδεση των εμπορικών λιμένων μεταξύ τους.

Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι εν λόγω χώρες δοκιμάζουν αυτό το μοντέλο συνδυασμένων μεταφορών αφού πλέον έχουν ανοίξει οι συζητήσεις για τη διασπορά εμπορευμάτων γραμμών Ασία-Ευρώπη από λιμάνια της Μεσογείου προς την κεντρική Ευρώπη και όχι μόνο λόγω του short sea shipping και των logistics.

Το αξιοπερίεργο στην υπόθεση είναι ότι ενώ Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία δοκίμασαν και δοκιμάζουν ακόμη τα αποτελέσματα από την δρομολόγηση των εν λόγω σιδηροδρομικών εμπορικών συρμών ο Πειραιάς και η επένδυση της COSCO αποτέλεσε τη βασική αιτία να ανοίξει η συζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο για το αν και κατά πόσο συμφέρει πλέον ο περίπλους της ΕΕ για διασπορά φορτίων από τα λιμάνια της Β. Θάλασσας.

Το επίσης αξιοπερίεργο είναι ότι ακόμη και σήμερα μετά τον παγκόσμιο θόρυβο που δημιούργησε η συνεργασία COSCO-HP για τη διασπορά προϊόντων της δεύτερης μέσω των εγκαταστάσεων της PCT SA στο λιμάνι του Πειραιά από σιδηροδρομικής απόψεως, με βάση τα στοιχεία, δεν γίνεται καν λόγος για δρομολόγηση υπερταχέων εμπορικών συρμών αλλά για καθημερινά δρομολόγια σύνδεσης των λιμένων Πειραιά- Θεσσαλονίκης από τον προσεχή μήνα ενώ όσον αφορά στη διασύνδεση του πλέον «προκεχωρημένου» λιμένα της ΕΕ στην ανατολική Ευρώπη δηλαδή της Αλεξανδρούπολης λόγος γίνεται για διασύνδεση του λιμένα εντός του προσεχούς έτους.

Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που επέλθει η εν λόγω σύνδεση η ολοκλήρωση της οποίας συζητείται από ετών θα καταστεί δυνατή η διασύνδεση με τραίνο της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάζ παρέχοντας μία σιδηροδρομική «παράκαμψη» του Βοσπόρου με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Τέλος στα του βόρειου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη –Αλεξανδρούπολη το ενδιαφέρον θα εκτοξευτεί στα ύψη προσεχώς καθώς αναπτύσσονται οι ποτάμιες μεταφορές στο Δούναβη και λόγος γίνεται για σχέδιο κατασκευής ενός πλωτού εμπορικού καναλιού από το Δούναβη μέσω Μοράβα στον Αξιό ποταμό.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter