Υπό διαβούλευση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 08 Νοεμβρίου 2024 19:00
Στα επιχειρήματα και τις αιτιάσεις για την αναστολή, τουλάχιστον για την προσεχή χρονιά, της επιβολής του τέλους ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από την ΔΕΘ, εξειδίκευσε το υπουργείο Τουρισμού και συμπεριέλαβε στο νέο φορολογικό το υπουργείο Οικονομικών στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον καθώς το ν/σ είναι υπό διαβούλευση. Από τα μέχρι ώρας γνωστά στοιχεία στην συντριπτική τους πλειοψηφία εταιρίες που δρομολογούν κρουαζιερόπλοια σε ελληνικούς προορισμούς δεν έχουν θέσει στα προγράμματά τους, που «τρέχουν» για την διετία 2025-2026 εκτός τους δύο δημοφιλείς προορισμούς γεγονός που καταρρίπτει την «τρομολαγνία» που είχε αναπτυχθεί αμέσως μετά την ανακοίνωση του εν λόγω μέτρου σύμφωνα με την οποία οι εταιρίες θα έβγαζαν εκτός προσεγγίσεων τα δύο νησιά. Στο νομοσχέδιο καθίσταται σαφές ότι για την περίοδο από 1ης Ιουνίου έως 30ής Σεπτεμβρίου για αποβίβαση στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης σε 20 ευρώ ενώ για τα υπόλοιπα λιμάνια ανέρχεται σε πέντε ευρώ. Για την περίοδο από 1ης έως 31ης Οκτωβρίου και από 1ης Απριλίου έως 31ης Μαΐου μειώνεται σε 12 ευρώ για τα λιμάνια Μυκόνου και Σαντορίνης και σε τρία ευρώ για τα υπόλοιπα λιμάνια. Επίσης για την περίοδο από 1ης Νοεμβρίου έως 31ης Μαρτίου για αποβίβαση σε λιμένες των νήσων Μυκόνου και Σαντορίνης ανέρχεται σε τέσσερα ευρώ και για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας – σε ένα ευρώ. Επίσης καθίσταται σαφές ότι το τέλος κρουαζιέρας βαρύνει τον επιβάτη που αποβιβάζεται σε λιμάνια της Ελλάδας, επιβάλλεται με την αποβίβαση στο λιμάνι και δεν επιβαρύνεται με φόρο προστιθέμενης αξίας». Παροικούντες την ακτή Μιαούλη εμπειρογνώμονες σε θέματα λιμενικών έργων είχαν ευθείς εξ αρχής τοποθετηθεί υπέρ της συγκέντρωσης των ποσών από το νέο τέλος για την διάθεση αποκλειστικά για λιμενικές παρεμβάσεις και όχι την διανομή του, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο και είχε εξαγγελθεί από το υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζοντας ότι ανάλογα εγχειρήματα του παρελθόντος ουδόλως βοήθησαν στην βελτίωση των λιμενικών υποδομών κάτι που άλλωστε επιβεβαίωσε περίτρανα και στην τελευταία της έκθεση για την κατάσταση των λιμενικών υποδομών η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού εισηγούμενη αναλόγως με τους εμπειρογνώμονες για την διάθεση των λιμενικών τελών.