Σαβ10052024

Last updateΠαρ, 04 Οκτ 2024 9pm

Τα λιμενικά τέλη, η ΠΕΠΕΝ η CLIA και τα αναπάντητα… ερωτήματα

0Παρος

Ερωτήματα που σχετίζονται με τα λιμενικά τέλη, την διάθεση των ποσών, το διαμοιρασμό τους αλλά και το γιατί είναι σήμερα στην κατάσταση που είναι οι νησιωτικές λιμενικές υποδομές μέλλεται να απαντηθούν προσεχώς από τα συναρμόδια υπουργεία.

Το χορό των ερωτημάτων άνοιξε χθες η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού κατά την παρουσίαση έκθεσης που αποτυπώνει ακριβώς την κατάσταση και τις ελλείψεις αλλά και την επικινδυνότητα των νησιωτικών λιμενικών υποδομών με τον πρόεδρο της Ένωσης Παναγιώτη Γιγή να θέτει σειρά ερωτημάτων ανάλογα εκείνων που είχαν θέσει και οι προκάτοχοί του πρόεδροι της Π.Ε.Π.Ε.Ν. σε ανάλογες παρουσιάσεις εκθέσεων οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε μέχρι σήμερα δεν απαντήθηκαν... Άξια προσοχής και η επισήμανση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτου ο οποίος έθεσε επίσης το ερώτημα για την διάθεση των κατ’ έτος συγκεντρωμένων ποσών από τα λιμενικά τέλη τα οποία καταβάλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αλλά και οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων αλλά και των κρουαζιερόπλοιων. Με αφορμή τις επισημάνσεις της Π.Ε.Π.Ε.Ν. ο πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν. παρατήρησε ότι ουδείς αξιώνει την κατασκευή ενός λιμένα στα νησιά κατά τα Ισπανικά πρότυπα με φυσούνες για τους επιβάτες διαφορετικά επίπεδα αποεπιβίβασης για επιβάτες και οχήματα δηλαδή ενός έργου μεγάλης αξίας αλλά για παρεμβάσεις το κόστος των οποίων κινείται μέσα στα όρια του πραγματικού και αφορούν πρωτίστως την ασφάλεια πλοίων, φορτίων και επιβατών.
Παροικούντες την Μιαούλη που έχουν παρακολουθήσει την «διαδρομή» των ατέρμονων συζητήσεων περί των λιμενικών τελών και της αξιοποίησης τους ανταποδοτικά, την τελευταία εικοσαετία και πλέον υπενθύμισαν, απαντώντας σε ερώτημα του theseanation τις «κόντρες» μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ναυτιλίας, του τότε Αιγαίου ( που ενσωματώθηκε στο ΥΝΝΠ) αλλά και Τουρισμού μηδέ εξαιρουμένων τοπικών φορέων της Αυτοδιοίκησης αλλά και τοπικών βουλευτών, που έχουν καταγραφή, αποδίδοντας την «μοναδική απάντηση» στο ερώτημα γιατί είναι έτσι οι νησιωτικές λιμενικές υποδομές. Μάλιστα συμμετέχων στην εκδήλωση της Π.Ε.Π.Ε.Ν. υπενθύμισε μια περίπτωση που ποσά από λιμενικά τέλη έγιναν παγκάκια και φωτιστικά σώματα περί της λιμενικής ζώνης αντί να βελτιωθεί το τμήμα υποδοχής των πλοίων της ακτοπλοΐας.
Η όλη κατάσταση φαίνεται ότι θα περιπλακεί ακόμη περισσότερο μετά την γνωστή εξαγγελία για επιβολή αυξημένου λιμενικού τέλους σε δημοφιλείς προορισμούς της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με την CLIA να «ζητά εξηγήσεις»... σε μία χρονική συγκυρία όπου στην υπόθεση έχουν εμπλακεί τα υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού με τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Άμυνας να μένουν «αθέατα» στο παρασκήνιο καθώς έχουν λόγο στα λιμενικά έργα, άρα και στις λιμενικές υποδομές. Σε μια χρονική συγκυρία επίσης, όπου οι κρουαζιέρες έχουν «μοσχοπουληθεί» για το 2025 και 2026 με την απάντηση ποιος θα κλείσει την «μαύρη τρύπα» από τις διαφορές των ποσών που προκύπτει στα εισιτήρια να έχει το σασπένς μιας παρτίδας «σκληρού πόκερ».
Επί της ουσίας Π.Ε.Π.Ε.Ν, Σ.Ε.Ε.Ν. και Ε.Β.Ε.Π. κατέτειναν στο ότι η όλη υπόθεση περί της κατάστασης των νησιωτικών λιμενικών υποδομών και της διάθεσης των λιμενικών τελών, πέραν της οικονομικο-κοινωνικής πτυχής είναι μία πολύ σοβαρή υπόθεση που αντανακλά συνολικά στο τουριστικό προϊόν που προβάλει η χώρα διεθνώς με ιδιαίτερες συνέπειες πρωτίστως για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και δευτερευόντως για τον θαλάσσιο τουρισμό, στον οποίο εμπεριέχεται εκτός της κρουαζιέρας και το τομέας του yachting ο οποίος επίσης... καταβάλει λιμενικά τέλη. Δύσκολα τα ερωτήματα αλλά δυσκολότερες οι απαντήσεις τους...

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter