Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Οι Χούθι «έπληξαν» τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου

0Suez

Οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συνέβαλαν στη μείωση της συνδεσιμότητας των λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου, μιας περιοχής που επλήγη ιδιαίτερα από τις επιθέσεις των Χούτι, καθώς  και η διώρυγα του Σουέζ. Ανάλυση των στοιχείων συνδεσιμότητας για την καλοκαιρινή περίοδο φέτος είναι ενδεικτικά της κατάστασης που τείνει να διαμορφωθεί. Το καλοκαίρι του 2024, η συνδεσιμότητα των λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου παρουσίασε μικτές τάσεις. Η Λεμεσός και το Πορτ Σάιντ παρουσίασαν αύξηση της συνδεσιμότητας, η οποία θα μπορούσε να είναι ενδεικτική στρατηγικών βελτιώσεων. Αντίθετα, σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Αλεξάνδρεια, τον Πειραιά, την Ασντόντ, τη Χάιφα και τη Μερσίνα.
Το Πορτ Σάιντ σημείωσε τη μεγαλύτερη θετική βελτίωση στη συνδεσιμότητα, με αύξηση 6,23% από το 1ο τρίμηνο έως το 3ο τρίμηνο του 2024. Η αξιοσημείωτη βελτίωση υποδηλώνει ότι αυτό το λιμάνι έχει δει αύξηση της αποδοτικότητας, της χωρητικότητας ή της ελκυστικότητας ως ναυτιλιακός κόμβος.
Η Λεμεσός παρουσίασε επίσης μικρή αύξηση, υποδεικνύοντας μια αυξανόμενη τάση συνδεσιμότητας. Η μικρή αύξηση της συνδεσιμότητας υποδηλώνει σταθερή βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του λιμένα ή της στρατηγικής σημασίας του στην περιοχή, υποδεικνύοντας ενδεχομένως ότι επωφελείται από την αύξηση του περιφερειακού εμπορίου ή την καλύτερη ενσωμάτωση στα ναυτιλιακά δίκτυα.
Ο Πειραιάς σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με σημαντική πτώση 8,39% στον δείκτη συνδεσιμότητας, ενώ η Μερσίνα αντιμετωπίζει απότομη πτώση 12,2%.
Φαίνεται ότι υπήρξε μια συνολική πτωτική τάση για όλα τα λιμάνια, παρά τις μικρές αυξήσεις των διαμετακομίσεων εμπορευματοκιβωτίων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι οι στόχοι των Χούθι να προκαλέσουν διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας είχαν πραγματικά αντίκτυπο στα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter