Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Μαζικές αυξήσεις

0koyti

Οι μαζικές αυξήσεις στις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τις 2 Μαΐου είναι συνέπεια της συμφόρησης των ασιατικών λιμένων, της ζήτησης εισαγωγών από τις ΗΠΑ, της μειωμένης χωρητικότητας Ασίας προς Ευρώπη και των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών κινδύνων που παρατηρούνται στην Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα ποσοστά στα ύψη κατά 28,8% σε δύο εβδομάδες.

Σύμφωνα με την Drewry οι μέσοι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν από εβδομάδα σε εβδομάδα κατά 2,6% μεταξύ 25 Ιανουαρίου και αρχών Μαΐου, ενισχύοντας την κορυφαία γραμμή των ναυτιλιακών εταιρειών εμπορευματοκιβωτίων και τις τιμές των μετοχών τους κατά 19% φέτος μέχρι στιγμής. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα τέλη Μαρτίου σχεδόν όλες οι εταιρίες τακτικών γραμμών αναμόρφωσαν προς τα επάνω τις χρεώσεις FAK και PSS ανακοινώνοντας τις αλλαγές σταδιακά. Η κατάσταση στην Ερυθρά και οι καθυστερήσεις στα ασιατικά λιμάνια έχουν επαναφέρει στο προσκήνιο της «λευκές πλεύσεις» αλλά και την υπόθεση με τα κενά εμπορευματοκιβώτια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner από τις 10 Μαΐου, οι υπηρεσίες Ασίας-Ευρώπης λειτουργούσαν από 340 πλοία από τις τρεις κύριες συμμαχίες, 36 λιγότερα από τον αριθμό που απαιτείται για 25 βρόχους, πράγμα που σημαίνει ότι οι γραμμές αναγκάστηκαν να ακυρώσουν το 9,6% όλων των εβδομαδιαίων δρομολογίων. Στο σενάριο πάντως εάν οι εκτροπές της Ερυθράς Θάλασσας τελειώσουν αυτό το μήνα και ξαναρχίσουν οι διελεύσεις της διώρυγας του Σουέζ, οι liners θα έχουν περίπου 54 πλοία μέσου μεγέθους 14.150 TEU, για αναδιάταξη, ή περίπου 764.100 TEU συνολικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter