Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

«Θύμα» των Χούθι και το ινδικό εμπόριο – Την ανιούσα οι δείκτες για τα «κουτιά»

0Containers stacked

«Θύμα» των Χούθι και το ινδικό εξαγωγικό εμπόριο. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ινδική κυβέρνηση έχει συγκροτήσει ομάδα υψηλού επιπέδου σε κυβερνητικό επίπεδο για την μελέτη της κατάστασης που διαμορφώνεται στην Ερυθρά Θάλασσα και την εξεύρεση εναλλακτικών για αγορές που παραμένουν σε μεγάλο βαθμό απομονωμένες από την κρίση.

Η μεγαλύτερη ζημιά αναμένεται στην βιομηχανία ενδυμάτων καθώς οι εξαγωγικές δραστηριότητες από τον Νοέμβριο και εντεύθεν έχουν καταγράψει μείωση με τους εξαγωγείς να φοβούνται ότι οι επίναυλοι και τα ασφάλιστρα θα μπορούσαν α αυξηθούν επηρεάζοντας τα κόστη μεταφοράς σε ποσοστό μεγαλύτερο του 25%.

Οι δείκτες

Οι δείκτες που παρακολουθούν τις εμπορευματικές ροές εμφάνισαν τετραπλασιασμό των ποσοστών στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-Μεσογείου. Το τελευταίο μόλις ξεπέρασε το όριο των 5.000 δολαρίων ΗΠΑ για να κλείσει στα 5.213 δολάρια, ενώ οι τιμές Ασίας-Ευρώπης στρογγυλοποιήθηκαν γύρω στα 4.500 δολάρια ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις αναλύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι και οι δύο τιμές εμπορικών λωρίδων έχουν ξεπεράσει τις τιμές Ασίας-Αμερικής Ανατολικής Ακτής που έληξαν στα 4.170 δολάρια ΗΠΑ, σχεδόν διπλασιάζοντας από τους περιορισμούς διέλευσης της Διώρυγας του Παναμά. Η συνδυασμένη επίδραση αυτών έχει τραβήξει τον δείκτη Drewry World Composite Index κατά 85% σε ένα δεκαπενθήμερο για να κλείσει στα 3.072 δολάρια ΗΠΑ, το οποίο παρατηρήθηκε τελευταία φορά γύρω στα τέλη Οκτωβρίου 2021.
Την ίδια στιγμή ενώ τα ποσοστά head-haul συνεχίζουν να υπαγορεύουν την αγορά, τα ποσοστά back-haul έχουν επίσης ανατιμηθεί. Τα ποσοστά Ευρώπης-Ασίας έχουν ανατιμηθεί κατά 40%, ενώ η Δυτική Ακτή ΗΠΑ - Ασίας, που είναι και η εμπορική διαδρομή με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο, εξακολουθεί να εκτιμάται κατά 33% σε ένα δεκαπενθήμερο.
Οι αναλύσεις επίσης εστιάζου στις αντιδράσεις των μικρότερων «φορτωτών» εικάζοντας ότι το προσεχές διάστημα θα υποστούν ακόμη μεγαλύτερη πίεση έναντι των μεγάλων με απρόβλεπτες συνέπειες καθώς ήδη έχουν αρχίσει να καταγράφονται καθυστερήσεις στους κατάπλους- απόπλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε κομβικά λιμάνια. Τα τελευταία επίσης δέχονται πιέσεις καθώς οι όγκοι που καταπλέουν από έμφορτα και κενά εμπορευματοκιβώτια δεν ήταν στους προγραμματισμούς τους.

Οι διελεύσεις από το Σουέζ

Στο μεταξύ η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ εξέδωσε δήλωση χθες, διαψεύδοντας τις φήμες ότι οι δραστηριότητές της είχαν επηρεαστεί από τις ολονύκτιες επιθέσεις των δυνάμεων των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου και την επανάληψη των επιθέσεων από τους αντάρτες Χούτι. «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια στην αναστολή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα ως αποτέλεσμα των εξελίξεων στην κατάσταση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας», δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, αντιστράτηγος Οσάμα Ράμπι. "Η πλοήγηση είναι τακτική και προς τις δύο κατευθύνσεις." Μάλιστα σε μια προσπάθεια να τονίσει τη σταθερότητα, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανέφερε ότι σήμερα, 13 Ιανουαρίου, 44 πλοία έχουν προγραμματιστεί να διασχίσουν τη διώρυγα που αντιπροσωπεύουν 2,3 εκατομμύρια τόνους. Αυτό, ωστόσο, είναι μειωμένο περισσότερο από 40% σε σύγκριση με τα μέσα Δεκεμβρίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter