Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Πάνω από 30 εκατομμύρια TEU το 2024

0Containers stacked

«Το 2023, τα ναυπηγεία παρέδωσαν 350 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων TEU, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ από το 2015, όταν παραδόθηκαν 1,7 εκατομμύρια TEU. Το ρεκόρ του 2023 είναι πλέον πιθανό να καταρριφθεί ήδη το 2024», ανεφερε ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Καθώς το 2023 σημειώθηκε σχετικά χαμηλό επίπεδο ανακύκλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα νέα πλοία που εισήλθαν στον στόλο προκάλεσαν αύξηση 8% στη χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων, την ταχύτερη αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2011. Πλοία μεγαλύτερα από 15.000 TEU συνέχισαν να κυριαρχούν στις παραδόσεις και ο τομέας αυξήθηκε κατά 28% μετά την παράδοση 1,3 εκατομμυρίων TEU το 2023.
«Το 2024, 478 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 3,1 εκατομμυρίων TEU έχουν προγραμματιστεί για παράδοση, ξεπερνώντας το ρεκόρ του 2023 κατά 41%. Ως εκ τούτου, η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% το 2024 ", σχολίασε ο Rasmussen.
Η ανακύκλωση των πλοίων αναμένεται να αυξηθεί το 2024, αλλά ο στόλος θα μπορούσε ακόμα να αυξηθεί κατά σχεδόν 2,8 εκατομμύρια TEU και μέχρι το τέλος του 2024 να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία.
Άλλα 83 πλοία μεγαλύτερα από 15.000 TEU αναμένεται να παραδοθούν το 2024, προσθέτοντας 1,4 εκατομμύρια TEU στη χωρητικότητα του τμήματος και διπλασιάζοντας τη χωρητικότητά του σε μόλις τέσσερα χρόνια.
Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν επωφεληθεί περισσότερο από τις υψηλές παραγγελίες, παραδίδοντας σχεδόν το 55% της συνολικής χωρητικότητας πλοίων που θα παραδοθεί κατά τη διάρκεια του 2023 και του 2024 και εδραιώνοντας την Κίνα ως την κορυφαία τοποθεσία για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναμένεται να παραδώσουν το 38% της χωρητικότητας του πλοίου.
Μόλις παραδοθούν όλα τα πλοία, η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων θα έχει αυξηθεί κατά 10%. Ωστόσο, οι συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά πιο αργά. Προβλέπουμε ότι η αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων θα αυξήσει τη ζήτηση για χωρητικότητα πλοίων κατά 3-4% το 2024.
Εν τω μεταξύ, η μέση ταχύτητα πλεύσης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε από 14,3 κόμβους το 2022 σε 13,9 κόμβους το 2023 και θα μπορούσε να μειωθεί περαιτέρω το 2024. Αυτό μειώνει την αποδοτικότητα του στόλου και μπορεί να χρειαστεί να αναπτυχθεί επιπλέον χωρητικότητα 3-4% για να διασφαλιστεί ότι η αύξηση του όγκου το 2024 μπορεί να καλυφθεί.
«Η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αναμένεται να διευρυνθεί το 2024. Ωστόσο, η παρατεταμένη διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας τα πλοία να πλέουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, θα μπορούσε να σφίξει την ισορροπία προσφοράς / ζήτησης. Άλλα 3 εκατομμύρια TEU έχουν εν τω μεταξύ προγραμματιστεί να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του 2025-2026 και εκτός εάν αυξηθεί σημαντικά η ανακύκλωση, η ανισορροπία της αγοράς φαίνεται ότι θα επιστρέψει μόλις επιλυθεί η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα ", πρόσθεσε ο Rasmussen.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter