Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Πιθανή κλιμάκωση στην Ερυθρά θα επηρεάσει το 30% της συνολικής χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων

box trader 1

Με ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθούν τα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τα συμβαίνοντα στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς η επίθεση στο boxship 9, που ανήκει στη βρετανική εταιρεία Castle Harbour και λειτουργεί από την OOCL, έχει διευρύνει την απειλή σε όλα τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή, ακόμη και σε εκείνα που δεν έχουν δεσμούς με το Ισραήλ. Από τα 653 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 8,25 εκατομμυρίων TEU που χρησιμοποιούν σήμερα τη διώρυγα του Σουέζ με βάση τα στοιχεία, μόνο οκτώ από αυτά λειτουργούν από ισραηλινούς μεταφορείς και 29 ανήκουν σε ισραηλινά συμφέροντα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην περίπτωση που τα συμβάντα επιθέσεων αυξηθούν θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο πρωτίστως για το Σουέζ καθώς θα επηρεαστεί το 30% της συνολικής χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από την Διώρυγα. Οι πιθανές αναδρομολογήσεις είναι σίγουρο ότι θα αλλάξουν τις χρεώσεις αλλά και τους χρόνους παράδοσης των εμπορευματοκιβωτίων κάτι που όλοι απεύχονται στην παρούσα φάση. Ωστόσο εκτός από την ΖΙΜ που είναι Ισραηλινών συμφερόντων η MAERSK έχει αναδρομολογήσει δύο πλοία ναυλωμένα από ισραηλινά συμφέροντα μετά την επίθεση στο CMA CGM Symi στις 25 Νοεμβρίου και παραμένει άγνωστο τι θα επιλέξουν άλλες εταιρίες στην περίπτωση κλιμάκωσης των επιθέσεων. Επί του παρόντος ο αντίκτυπος των σημερινών εκτροπών πλοίων είναι μηδαμηνός.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter