Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Με το βλέμμα στις ΗΠΑ…

box trader 1

Οι liners παρακολουθούν τώρα προσεκτικά για να δουν εάν η Federal Maritime Commission (FMC) στην Ουάσιγκτον DC θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων και τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες.
Η χθεσινή ανακοίνωση των Βρυξελλών να μην παραταθεί το νομικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο εξαιρεί τις κοινοπραξίες τακτικών γραμμών από τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ, έχει προκαλέσει σοκ σε όλες τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Η Επιτροπή δήλωσε την Τρίτη ότι ο κανονισμός απαλλαγής κατά κατηγορία κοινοπραξιών (CBER) δεν προωθεί πλέον τον ανταγωνισμό στον τομέα της ναυτιλίας και ως εκ τούτου θα τον αφήσει να λήξει στις 25 Απριλίου 2024.
Σύμφωνα με τη δήλωση της Επιτροπής, η λήξη του CBER δεν σημαίνει ότι η συνεργασία μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών καθίσταται παράνομη βάσει των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, αλλά οι liners που δραστηριοποιούνται προς ή από την ΕΕ θα αξιολογούν τη συμβατότητα των συμφωνιών συνεργασίας τους με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ με βάση την καθοδήγηση που παρέχεται από τον οριζόντιο κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία και τον κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία για την εξειδίκευση.
Το World Shipping Council, δήλωσε ότι διαφωνεί με τη λογική πίσω από την απόφαση να διακοπεί το CBER, αλλά ότι εκτιμά την αναγνώριση των πολλών πλεονεκτημάτων της κοινής χρήσης πλοίων για την ευρωπαϊκή βιομηχανία και τους καταναλωτές.
Παρά την προσοχή που δίνεται στην εξαίρεση, η κατάργησή της αναμένεται να έχει μικρό αντίκτυπο στη βιομηχανία, δεδομένου του μικρού αριθμού κοινοπραξιών που εξακολουθούν να λειτουργούν, ανέφεραν αναλυτές της Alphaliner.
Στο μεταξύ η British International Freight Association (BIFA), προέτρεψε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να ακολουθήσει το παράδειγμά της ΕΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter