Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

«Μπερδεύει» τα κουτιά το EU ETS

0Containers stacked

Το νομικό πλαίσιο περί ανταγωνισμού επί της ουσίας «απαγορεύει» στις ναυτιλιακές εταιρίες να καθιερώσουν μια τυποποιημένη μορφή πρόσθετου τέλους άνθρακα, καθώς θα οδηγούσε σε κακή ευθυγράμμιση των τιμών και άρα την κινητοποίηση των αρμόδιων περί ανταγωνισμού επιτροπών η υπόθεση περιπλέκεται όσον αφορά στις χρεώσεις ανά TEU.
Με περίπου τρεις μήνες μέχρι την εισαγωγή της τιμολόγησης του άνθρακα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), η Sea-Intelligence αναμένει ότι οι πρόσθετες χρεώσεις θα είναι ακριβές, ενώ το ακριβές κόστος παραμένει ακόμη άγνωστο. Ωστόσο επί του παρόντος, μόνο δύο εταιρίες, η η Maersk και η Hapag-Lloyd έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες εβδομάδες ενδείξεις αυτών των επερχόμενων προσαυξήσεων. Τα νέα στατιστικά στοιχεία της Maersk και της Hapag-Lloyd είναι απλώς προκαταρκτικοί δείκτες, δεδομένου ότι θα υποβάλουν επίσημα στοιχεία μόνο ένα μήνα πριν από την εφαρμογή. Η Sea-Intelligence έχει εντοπίσει αρκετά μεθοδολογικά ζητήματα στον υπολογισμό του κόστους του ETS ανά εμπορευματοκιβώτιο, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν ορίσει το ETS και τα εμπόδια στην κατανομή του σε επίπεδο ανά TEU. Ωστόσο η όλη εξέλιξη έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη «εφιαλτικό σενάριο» με τις πρόσθετες χρεώσεις κοντά στο άλλο περί των επιπρόσθετων χρεώσεων για μεταφορτώσεις από λιμάνια εκτός ΕΕ προς λιμάνια της ΕΕ για την αποφυγή της καταβολής μεγαλύτερων τελών. Επί της ουσίας όποιο σενάριο και αν ισχύσει οι επιπρόσθετες χρεώσεις θα περάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter