Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Πτώση κερδών κατά 81%

0Containers stacked

Τουλάχιστον θεαματικές μπορεί να χαρακτηριστούν οι απώλειες στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της Sea-Intelligence, τα έσοδα μειώθηκαν αρκετά απότομα, της τάξης του 35% – 70% σε ετήσια βάση (YoY). Όσον αφορά το EBIT, υπήρξε έντονη διαφορά για το 1ο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Συνολικά, το EBIT του 1ου τριμήνου του 2023 ήταν 7 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 43,93 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 1ο τρίμηνο του 2022 και ακόμη χαμηλότερο από το EBIT των 16,28 δισεκατομμυρίων δολαρίων του 1ου τριμήνου του 2021. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερο από το EBIT ύψους 621 εκατομμυρίων δολαρίων του 1ου τριμήνου του 2019. Στην πραγματικότητα, η συνδυασμένη πτώση EBIT σε ετήσια βάση ήταν ένα εντυπωσιακό -81% στο σύνολο των εταιριών, ανέφερε η Sea-Intelligence. Αυτό μπορεί επίσης να φανεί στα στοιχεία EBIT/TEU, όπου καμία από τις ναυτιλιακές εταιρείες δεν μπόρεσε να διατηρήσει τα στοιχεία EBIT/TEU του 1ου τριμήνου του 2022 το 2023. Κατά μέσο όρο, οι ναυτιλιακές εταιρείες κατέγραψαν EBIT/TEU 330 USD/TEU το 1ο τρίμηνο του 2023, μειωμένο κατά 81% από τον μέσο όρο του 1ου τριμήνου του 2022 των 1.829 USD/TEU, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερο από τον μέσο όρο των μόλις 53 USD/TEU του 2010-2021.
«Το μόνο θετικό στοιχείο, αν μπορείτε να το ονομάσετε έτσι, είναι ότι ενώ οι συγκρίσεις σε ετήσια βάση με το 1ο τρίμηνο του 2022 θα δείξουν μια τρομακτική εικόνα λόγω των αφύσικα υψηλών αριθμών εκείνη τη χρονιά, η πραγματικότητα είναι ότι η κερδοφορία των ναυτιλιακών γραμμών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα», δήλωσε ο Alan Murphy, CEO, της Sea-Intelligence.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter