Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Θα χαθεί το momentum;

0ΣΕΠ Τραίνο

«Τεχνολογικά άλματα» στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά – Θεσσαλονίκης σε βαθμό που να φέρει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε επίπεδο ίσο αν όχι ανώτερο σιδηροδρομικών δικτύων που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση «περιμένουν» οι παραγωγικές τάξεις να γίνουν τώρα στον ελληνικό σιδηροδρομικό άξονα. Η χθεσινή ανάρτηση στο διαδίκτυο της θέσης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά είναι ενδεικτική του τι περιμένουν οι παραγωγικές τάξεις αλλά και το cluster των συνδυασμένων μεταφορών από την παρούσα αλλά και την προσεχή κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογικές αναμετρήσεις. «Οι αρχές και οι επενδυτές στους ελληνικούς σιδηροδρόμους πρέπει να ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές απαιτήσεις της «ψηφιοποίησης» στην ΕΕ και να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης κάθε εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σημαντικό να είναι σύγχρονο, αφού είναι η προέκταση κάθε εμπορικού λιμανιού και εμπορευματικού κέντρου. Πόσο μάλλον αναγκαίο είναι να εκσυγχρονιστεί, εδώ και τώρα, το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετεί το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το 5ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη» επισημαίνει μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο. Η «τοποθέτηση» του Επιμελητηρίου προσλαμβάνει ιδιάζουσας σημασία και βαρύτητας καθώς με την παράθεση λεπτομερών στοιχείων για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές επι της ουσίας αποκαλύπτει ένα έργο και μία αξία για την εθνική οικονομία η οποία δεν είχε «φωτιστεί» επαρκώς στην διαδρομή του χρόνου και ιδιαίτερα από της ελεύσεως της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά χάρη στην οποία «άνοιξαν» οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές οι οποίες με την σειρά τους κατέδειξαν την γεωπολιτική και οικονομική σημασία για το παγκόσμιο εμπόριο του άξονα Πειραιά Θεσσαλονίκης. Τα στοιχεία που παραθέτει το Ε.Β.Ε.Π. δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το διακύβευμα. Οι παραγωγικές τάξεις «ενδόμυχα φοβούνται» ότι εξ αιτίας της όλης κατάστασης θα «χαθεί το momentum» για το λιμάνι του Πειραιά έχοντας στην μνήμη τους τα σχεδόν 22 χρόνια... συζητήσεων που απαιτήθηκαν για να επιτευχθεί τελικά η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα του Πειραιά με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και της συμπλήρωσης ανάλογου χρονικού διαστήματος... για την σιδηροδρομική κάλυψη των λιμένων της Ανατολικής Αττικής με τον προαστιακό που βάσει παλαιότερων σχεδιασμών θα έπρεπε ήδη από το 2010 να είναι σε λειτουργία. Με αφορμή την πρόσκαιρη παύση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων στην ίδια ανάρτηση του το Επιμελητήριο σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «σε πρώτη φάση υπάρχουν σκέψεις αφενός να γίνει παράκαμψη της Λάρισας με φορτηγά προς τη Βόρεια Ελλάδα και αφετέρου να φεύγουν τα κοντέινερ από τον Πειραιά με μικρότερης χωρητικότητας container vessels προς το Κόπερ της Κροατίας». Επισημαίνει επίσης ότι «η διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές είναι απόλυτα σωστή. Οι ανθρώπινες ζωές επιβατών και εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, άλλωστε, δεν κοστολογούνται. Ως εκ τούτου η όποια οικονομική επιβάρυνση των εμπορευματικών μεταφορών έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αφού και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες τις χειρίζονται και εργάζονται συνάνθρωποι μας».
Ωστόσο το λιμάνι του Κόπερ βρίσκεται από διετία και πλέον στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος «μεγάλων παικτών» της «σκακιέρας» των συνδυασμένων μεταφορών στην νότια και νοτιοανατολική Ευρώπη μηδέ εξαιρουμένης και της COSCO. Υπενθυμίζεται ότι η HHLA, που ανήκει στους μεγάλους «παίκτες» της εφοδιαστικής στις σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της θυγατρικής της Metrans έχει ήδη από διετίας «τοποθετηθεί» στην Αδριατική με το σιδηροδρομικό κόμβο της Τεργέστης ( Τεργέστη- Αμβούργο) ενώ ετοιμάζεται να επενδύσει στην ανάπτυξη «σιδηροδρομικού λιμένα» στην Ουγγαρία. Η επένδυση θα γίνει από την θυγατρική της Metrans και στόχος είναι η ανάπτυξη ενός σιδηροδρομικού άξονα κατά μήκος του «διαδρόμου» της Αδριατικής και προς τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το «σιδηροδρομικό λιμάνι»- κόμβος θα κατασκευαστεί στο Zalaegerszeg, το οποίο βρίσκεται στον «οριζόντιο» άξονα μεταφοράς προς τα λιμάνια της Αδριατικής Τεργέστης, του Κόπερ και της Ριέκα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η στρατηγικά σημαντική θέση του λιμένα της Τεργέστης στην Αδριατική επιτρέπει εξαιρετικές ευκαιρίες ανάπτυξης στις μεταφορές στην ενδοχώρα. Ο εκεί τερματικός σταθμός πολλαπλών χρήσεων έχει τη δική του σιδηροδρομική σύνδεση. Η σιδηροδρομική θυγατρική της HHLA Metrans συνδέει ήδη το λιμάνι της Τεργέστης με το ευρωπαϊκό intermodal δίκτυο. Και ο σιδηροδρομικός άξονας που θα καλύπτει τα λιμάνια του Κόπερ και της Ριέκα με απόληξη στο Zalaegerszeg, αποτιμάται επίσης ως κίνηση με ιδιάζουσα στρατηγική σημασία καθώς οι σιδηροδρομικές υποδομές της Ουγγαρίας καλύπτουν και τον άξονα του πλεύσιμου Δούναβη που ως γνωστόν εκβάλει στην Μ. Θάλασσα.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter