Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Μια ακόμη χρονιά προκλήσεων…

0Containers stacked

Το 2023 θα είναι μια χρονιά που δεν μοιάζει με καμία άλλη για τον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών και μια χρονιά που θα απαιτήσει ετοιμότητα για οποιαδήποτε πρόκληση. Αυτό είναι ένα εκ των συμπερασμάτων στα οποία κατατείνουν αναλύσεις για τις προκλήσεις που θα έχει να αντιμετωπίσει η εφοδιαστική το προσεχές έτος συνυπολογιζομένης και εκείνης για την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία πέραν των σταδιακών αλλαγών που επιχειρούν οι μεγάλες εταιρίες εμπορευματοκιβωτίων για να υιοθετήσουν την χρήση «πράσινων» καυσίμων για τα πλοίων των στόλων τους δίνουν βάρος και στην περιβαλλοντική «συμπεριφορά» των μέσω στην επίγεια αλυσίδα. Και τούτο γιατί οι περισσότερες εξ αυτών έχουν επεκταθεί δυναμικά το έτος που φεύγει στον τομέα των logistics. Μάλιστα δεν έχει διαλάθει της προσοχής των ναυτιλιακών εταιριών ότι στον κλάδο των logistics, φαίνεται να υπάρχει μια σημαντική αλλαγή που προωθείται από τους πελάτες που απαιτούν πιο φιλόδοξες πρωτοβουλίες ESG (Environmental, Social and Governance) από επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Αυτό έχει οδηγήσει σε σημαντική αλλαγή στον κλάδο της εφοδιαστικής, με αυξημένη εστίαση στη μείωση και την παρακολούθηση των εκπομπών. Οι μειώσεις των εκπομπών όχι μόνο μπορούν να ωφελήσουν τις συνολικές προσπάθειες επικοινωνίας και τοποθέτησης μιας εταιρείας, αλλά μπορούν επίσης να ενισχύσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της ίδιας της εταιρείας, γεγονός που μπορεί και πάλι να οδηγήσει σε νέες ροές εσόδων. Μέσα στο τρέχον έτος υπήρξαν ανακοινώσεις από μεγάλες εταιρίες παραγωγής και προώθησης προϊόντων για συνεργασίες στην διαμεταφορά- διασπορά των εμπορευμάτων τους από ναυτιλιακές εταιρίες που δείχνουν ευαισθησία στο θέμα της μείωσης του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος γεγονός που δημιούργησε μία νέα τάση. Βάση αυτής οι πελάτες αναζητούν «ομοϊδεάτες» στα περιβαλλοντικά θέματα και αξιόπιστους συνεργάτες, για να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους και να αποφύγουν τυχόν κινδύνους φήμης.
Συγκλίνουσες παραμένουν και οι εκτιμήσεις ότι μετά από σχεδόν τρία χρόνια πρωτοφανών διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, το 2023 θα φέρει το δικό του μοναδικό σύνολο προκλήσεων και ευκαιριών. Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, το αυξανόμενο κόστος ζωής και οι γεωπολιτικές αναταραχές αναμένεται να κορυφωθούν το 2023. Αυτό που κατέστη σαφές τα τελευταία χρόνια είναι ότι η προετοιμασία είναι το κλειδί για να αντεπεξέλθουν οι εταιρίες όποιες και αν είναι οι συνθήκες.
Μάλιστα σε ανάλυση της MAERSK σημειώνεται ότι περισσότερο από ποτέ, οι αλυσίδες εφοδιασμού υπόκεινται σε ποικίλες και απρόβλεπτες προκλήσεις και ζητήματα. Το 2023 δεν θα είναι διαφορετικό και η ανάγκη τόσο για τους εγχώριους όσο και για τους διεθνείς μεταφορείς εμπορευμάτων να διασφαλίσουν ότι είναι ανθεκτικοί και έτοιμοι για οτιδήποτε, δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη. Η ευελιξία και η ορατότητα, που συχνά διευκολύνονται από την ψηφιοποίηση, είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση μιας καταιγίδας. Με τη σωστή τεχνολογία και την ικανότητα συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, οι μεταφορείς εμπορευμάτων μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα.
Σύμφωνα με μια έρευνα της McKinsey, το 90 % των ηγετών της εφοδιαστικής αλυσίδας ανέφεραν ότι επενδύουν σε ψηφιακή τεχνολογία διαχείρισης της αλυσίδας εφοδιασμού από το 2021, με το 80 % να αναμένει να συνεχίσει να επενδύει το 2023 και μετέπειτα, συχνά για να υποστηρίξει νέο «προηγμένο» σχεδιασμό.
Στο φόντο των προκλήσεων για το 2023 φιγουράρουν η οικονομική αβεβαιότητα αλλά και η άνοδος του προστατευτισμού. Κοινή είναι η άποψη ότι με τις γεωπολιτικές συνθήκες και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, το 2023 αναμένεται ευρέως να επιφέρει επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας. Με τον ΠΟΕ να έχει αναθεωρήσει τις προβλέψεις του για το 2023όσον αφορά στο που θα κυμανθεί η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, η τελευταία ενημέρωση της Αγοράς της Maersk αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί κατά 2% έως 4% φέτος. Αναφέρει ότι οι ναύλοι μειώνονται ταχύτερα από το αναμενόμενο και η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα είναι «σε γενικές γραμμές επίπεδη έως αρνητική» το 2023.
Όλο και περισσότερες χώρες εφαρμόζουν ή εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής στρατηγικών προστατευτισμού για την αναχαίτιση των εξαγωγών και την προστασία των εγχώριων αναγκών. Ως αποτέλεσμα της κρίσης Ουκρανίας-Ρωσίας και μόνο, το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας Πολιτικής Τροφίμων ιχνηλάτης της πολιτικής για το εμπόριο τροφίμων έδειξε ότι 29 χώρες έθεσαν σε ισχύ απαγορεύσεις εξαγωγών τροφίμων, που ισοδυναμούν με πάνω από το 18% των συνολικών θερμίδων παγκοσμίως.
Αλλαγές που θα επηρεάσουν την εφοδιαστική καταγράφονται και στις καταναλωτικές συνήθειες. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Μελέτη Βιωσιμότητας 2022 από την Simon Kucher &Partners, το 71% των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο κάνουν αλλαγές για να ζήσουν πιο βιώσιμα και να αγοράσουν πιο βιώσιμα προϊόντα. Συνολικά, το 66% των καταναλωτών κατατάσσει τη βιωσιμότητα ως έναν από τους πέντε κορυφαίους παράγοντες πίσω από μια απόφαση αγοράς, από 50% το 2021. Όσον αφορά τη βελτίωση της βιωσιμότητας, συνολικά ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να διαδραματίσει καίριο ρόλο.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter